AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
Què és la tecnologia?.
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
Elaboració d’un mapa temàtic
Xarxa Productes de la terra
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
LA VIDA A LES COLÒNIES INDUSTRIALS
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
La gestió per processos
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Tutora: Eloisa Lorente
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
les competències bàsiques
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
Plantilla per realitzar un projecte
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Transcripción de la presentación:

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA Alumne: ADRIÀ GALITÓ Tutor: PEDRO RUIZ ESTAT DE LA QÜESTIÓ OBJECTIUS METODOLOGIA UNITAT DIDÀCTICA Autogestió: Rosanvallón, 1979, citat a Hudson (2010) assegura que definir l’autogestió com una direcció col·lectiva no vol dir suprimir la funció directiva, sinó modificar-la. Lorente (2008), descriu que per a que s’esdevingui l’autogestió, els alumnes han de ser responsables del disseny i organització de la sessió, així com de la interacció amb el grup. Aula oberta: - Treball global de continguts de diferents matèries. - Diversificació d’estratègies d’aprenentatge. - Diversificació de materials i suports. - Diversificació d’activitats per a l’adquisició d’un mateix contingut i diversificació de continguts per a un mateix objectiu. - Incorporació de les TIC com a eina ordinària de treball. - Combinació del treball individual amb treball amb equip. - Seguiment sistemàtic i valoració de l’activitat de l’alumne. Diversificació de les activitats i instruments d’avaluació. Innovació / noves tecnologies: Barberá et al. (2008) analitzen la presència cada cop més important de les noves tecnologies en la nostra societat, i destaquen que l’escola no pot quedar al marge d’aquest procés evolutiu de transformació social i cultural que s’està creant al voltant de les noves tecnologies, les quals ens poden ajudar a millorar de moltes maneres la qualitat de l’ensenyament actual. Hipòtesis: Comprovar que els alumnes de l’aula oberta també responen de forma profitosa davant d’un repte, organitzant-se entre ells de forma coordinada i acordada, assumint responsabilitats i diferents rols al llarg de les sessions, etc.. Tot això a través d’una unitat didàctica innovadora basada en curses d’orientació i noves tecnologies. Objectius: - Conèixer i potenciar l’ús adequat de les noves tecnologies dins de l’EF. - Afavorir l’autogestió i la participació activa dels alumnes. - Aconseguir que els alumnes aprenguin a interpretar un mapa topogràfic i les seves simbologies característiques. - Fomentar valors com: autonomia, respecte, perseverança i treball amb equip (cooperació/coordinació). - Valorar quin impacte causa la meva unitat didàctica en els alumnes. Mètode Bàsicament he dut a terme una unitat didàctica basada en les curses d’orientació i les noves tecnologies, on els alumnes han anat prenent més protagonisme del desenvolupament de les activitats al llarg de les sessions. Resultats: Tots els alumnes es van involucrar en major o menor grau en autogestionar-se i poder aconseguir els objectius proposats obtenint unes notes i uns resultats molt millors dels que m’havia imaginat en un principi. Títol: Curses d’Orientació “On som i on anem” Cura: 4t d’ESO, 8 sessions dobles. Metodologia: adquisició de major protagonisme i autonomia per part dels alumnes a mesura que passen les sessions: en les últimes hauran de dividir-se per grups i crear una cursa d’orientació per a la resta de la classe. Avaluació: Realització de la cursa d’orientació planificada pel professor 10%. Planificació i organització de la cursa d’orientació 40%. Coavaluació de la cursa d’orientació 10%. Avaluació del treball final 40%. Matèria: Educació Física. CONCLUSIONS Els alumnes de l’aula oberta són capaços de superar reptes de major complexitat als que s’enfronten habitualment (a tall general) en les sessions d’EF. Els alumnes han après nous coneixements en relació als mapes topogràfics i la seva simbologia, i tot això treballant des de la vesant de l’autogestió i de les noves tecnologies. - Per tant, puc afirmar que he assolit els meus objectius, i dir que la meva hipòtesis es confirma. REFERÈNCIES   BARBERÀ, E., MAURI, T., i ONRUBIA, J. (2008). Como valorar la calidad de la enseñanza basada en las TIC. Pautas e instrumentos de anàlisis. Barcelona: GRAÓ. HUDSON, J. (2010) . Formulaciones teórico-conceptuales de la autogestión. México: Rev. Mex. Sociológica. LORENTE, E. (2008). Estimular la responsabilidad y la iniciativa: autogestión en educación física. Barcelona: Apunts. Finalitat de la recerca: Demostrar que els alumnes de l’aula oberta també són capaços de respondre positivament davant un repte de més dificultat a l’habitual, trencant així amb alguns prejudicis que encara avui en dia tenen molts docents vers aquests alumnes.