La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO

Presentaciones similares


Presentación del tema: "TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO"— Transcripción de la presentación:

1 TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Quant al currículum, com a tret diferenciador amb les etapes anteriors estableix l’àmbit de l’educació per al desenvolupament personal i la ciutadania, que recull els objectius transversals de l’educació per a la ciutadania de l’etapa, que han d’estar incorporats en el projecte educatiu de centre, així com els continguts de les dues matèries que s’han d’impartir a tercer i a quart curs d’ESO: l’educació per a la ciutadania i drets humans i l’educació eticocívica, respectivament. També s’ha de tenir en compte per aquesta etapa per la tasca d’orientació, les mesures d’atenció a la diversitat, entre les quals es troben els programes de diversificació curricular, destinats a l’alumnat que necessita una organització diferent de l’establerta pel centre, des dels cursos tercer o quart d’ESO: Els programes de diversificació curricular tenen com a finalitat afavorir que els alumnes que ho requereixin puguin assolir els objectius i les competències bàsiques de l’etapa i obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria mitjançant una organització de continguts i matèries del currículum diferent a l’establerta amb caràcter general i una metodologia específica i personalitzada. Per aquest motiu, els programes de diversificació curricular van orientats prioritàriament als alumnes dels darrers cursos d’ESO i, amb caràcter general, han de concentrar una major presència d’opcionalitat per facilitar als alumnes avançar en els possibles itineraris posteriors a l’educació obligatòria. Document d’orientació sobre l’atenció a la diversitat a l’ESO 7/46 Així, els programes de diversificació curricular incorporen un àmbit de caràcter pràctic i funcional que promou en els alumnes l’adquisició de les habilitats personals necessàries per a la vida adulta i professional, així com desenvolupar activitats que contribueixin a l’orientació professional dels alumnes. Com les etapes anteriors també es realitza el treball de síntesi, el qual està format per un conjunt d’activitats d’ensenyament i aprenentatge que impliquen una feina interdisciplinària afavoridora de la integració de coneixements i del treball en equip, tant per part de l’alumnat com del professorat. Aquestes activitats estan concebudes per avaluar si s’han assolit, i fins a quin punt, els objectius establerts pel centre en la seva programació i, en particular, els objectius establerts en les diverses matèries curriculars. Durant el treball de síntesi l’alumnat haurà de demostrar prou capacitat d’autonomia en l’organització del treball individual, i també de cooperació i col·laboració en el treball en equip.

2 Llengua catalana i literatura 3 Llengua castellana i literatura 3
CURRÍCULUM DEL 3r ESO Matèries comuns Llengua catalana i literatura Llengua castellana i literatura Llengua estrangera Ciències socials: geografia i història Ciències de la naturalesa: biologia i geologia Ciències de la naturalesa: física i química Matemàtiques Educació física Música Educació visual i plàstica * Tecnologia Religió o cultura i valors ètics Tutoria Treball de síntesi (1) Servei comunitari (1)** Matèries optatives *** 2 TOTAL (1) Sense assignació horària. *Les matèries de música i d’educació visual i plàstica són intercanviables a segon i tercer d’ESO. **Els centres que implementin el servei comunitari poden optar per fer-ho a tercer curs o a quart. ***Les hores de les matèries optatives es poden destinar a aplicar les mesures d’atenció a la diversitat que el centre organitzi segons el seu projecte


Descargar ppt "TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO"

Presentaciones similares


Anuncios Google