Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
“El perfil de mestre i professor”
Boris Mir Maig, 2007
2
“El perfil de mestre i professor” - deu consideracions personals -
Boris Mir Maig, 2007
3
1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva capacitat de crear les condicions perquè l’aprenentatge sigui possible.
4
1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva capacitat de crear les condicions perquè l’aprenentatge sigui possible.
5
1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva capacitat de crear les condicions perquè l’aprenentatge sigui possible.
6
1 La qualitat d’un professor ve determinada per la seva només de crear les condicions? perquè l’aprenentatge sigui possible.
7
On acaba el deure d’ensenyar i on comença la llibertat d’aprendre?
8
2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent està prenent força la idea de professió en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.
9
2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent està prenent força la idea de professió en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.
10
2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent s’està prenent força la idea de professió en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.
11
2 Entre les diferents concepcions de la tasca docent s’està prenent força la idea professió docent? en detriment de les concepcions de vocació, ofici o art.
12
És necessària també una vocació docent?
13
És necessària també una vocació docent?
14
3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor o, fins i tot, a professor-autor.
15
3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor o, fins i tot, a professor-autor.
16
3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor o, fins i tot, a professor-autor.
17
3 La professionalització de la tasca educativa implica un canvi de rol de professor-agent a professor-actor? o, fins i tot, a professor-autor.
18
És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?
19
És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?
20
És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?
21
És compatible la condició de funcionari amb la de professor-actor?
22
4 Les noves competències docents exigides poden difuminar el paper central del treball a l’aula amb els alumnes.
23
4 Les noves competències docents exigides poden difuminar el paper central del treball a l’aula amb els alumnes.
24
3 Les noves competències docents exigides poden difuminar el paper central del treball a l’aula amb els alumnes?.
25
3 La relació amb els alumnes és purament professional?
26
3 La relació amb els alumnes és purament professional?
27
5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no en termes de cultura escolar.
28
5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no en termes de cultura escolar.
29
5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no en termes de cultura escolar.
30
5 La professionalització pot significar abordar la tasca docent en termes instrumentals i no cultura escolar?
31
Com encaixa una cultura escolar en un entorn més professionalitzat?
32
Com encaixa una cultura escolar en un entorn més professionalitzat?
33
6 Els valors i les finalitats educatives no es fonamenten en les competències professionals.
34
6 Els valors i les finalitats educatives no es fonamenten en les competències professionals.
35
5 Els valors i les finalitats educatives no es fonamenten en les competències professionals.
36
5 Els valors i les finalitats educatives
5 Els valors i les finalitats educatives? no es fonamenten en les competències professionals.
37
5 Els valors i les finalitats educatives, s’adquireixen?
38
5 Els valors i les finalitats educatives, com s’adquireixen?
39
7 Les competències professionals han d’anar acompanyades d’una cultura pedagògica lligada a les finalitats i als valors de l’educació.
40
7 Les competències professionals han d’anar acompanyades d’una cultura pedagògica lligada a les finalitats i als valors de l’educació.
41
7 Les competències professionals han d’anar acompanyades d’una cultura pedagògica? lligada a les finalitats i als valors de l’educació.
42
7 La cultura pedagògica, l’aprenem a l’aula?
43
7 La cultura pedagògica, la donem per suposada?
44
7 La cultura pedagògica, la donem per suposada? La fomentem?
45
8 Probablement, ens manca una cultura escolar compartida que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.
46
8 Probablement, ens manca una cultura escolar compartida que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.
47
8 Probablement, ens manca una cultura escolar compartida que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.
48
8 Probablement ens manca una Cultura escolar
8 Probablement ens manca una Cultura escolar? que reculli el millor de les diferents tradicions pedagògiques.
49
8 Existeix una cultura escolar específica en l’ensenyament públic?
50
8 Existeix una cultura escolar específica en l’ensenyament públic?
51
9 La reflexió sobre les finalitats i els valors de l’educació ha de tenir presència viva i entroncar-se en pràctiques docents efectives.
52
9 La reflexió sobre les finalitats i els valors de l’educació ha de tenir presència viva i entroncar-se en pràctiques docents efectives.
53
9 La reflexió sobre les finalitats i els valors de l’educació ha de tenir presència viva i entroncar-se en pràctiques docents efectives.
54
9 És necessària una reflexió pedagògica en el dia a dia dels centres educatius?
55
9 És necessària una reflexió pedagògica en el dia a dia dels centres educatius?
56
9 És possible una reflexió pedagògica en el dia a dia dels centres educatius?
57
9 És possible una reflexió pedagògica...igada a pràctiques efectives?
58
9 És possible una reflexió pedagògica lligada a pràctiques efectives?
59
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
60
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
61
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
62
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
63
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
64
10 L’horitzó educatiu del futur demana un professorat capaç d’incorporar noves competències docents al voltant d’una concepció rica i profunda de l’educació i de la cultura escolar.
65
Moltes gràcies per la vostra atenció
66
Aquesta presentació va posar punt i final a la conferència “El perfil de mestre i professor” a càrrec de Boris Mir, professor a l’IES Arraona de Sabadell
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.