La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018."— Transcripción de la presentación:

1 L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018

2 TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2 PRIMERA SESSIÓ SEGONA SESSIÓ TERCERA SESSIÓ Avaluar, per a què? Es pot avaluar sense aprendre? Es pot aprendre sense avaluar? Avaluar més, qualificar menys QUARTA SESSIÓ Avaluació competencial, una avaluació compartida

3 OBJECTIUS DEL TALLER 1.Conèixer el contingut i les finalitats de l’ordre d’avaluació de l’educació primària. 1.Reflexionar sobre la pròpia pràctica en la gestió de l’avaluació dels aprenentatges dels alumnes i compartir- la. 1.Canviar o consolidar algunes de les pràctiques d’aula per a la millora dels aprenentatges de tots els alumnes. 1.Transferir els coneixements adquirits i les experiències realitzades a la resta de docents de la nostra escola. 3

4 METODOLOGIA □Lectura prèvia i vídeo introductori. □Presentació amb el contingut clau de cada sessió. □Pràctica per a realitzar-la al taller. □Pràctica per a realitzar-la a l’aula. □Per saber-ne més. http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/curricul um/inf_pri/cape/aval/index 4

5 Què vull aprendre amb la realització d’aquest taller? PRÀCTICA 0

6 Avaluar, per a què?

7 1. Què vol dir avaluar? 2. Per què parlem ara de competències? 3. Quins canvis implica avaluar per competències?

8 Vídeo Neus Sanmartí

9 Idees clau ➔ Quan l’avaluació serveix per aprendre és gratificant. ➔ L’avaluació és el motor de l’aprenentatge. No es pot aprendre sense avaluar. ➔ L’alumne és el protagonista de l’avaluació. La correcció només pot fer-la qui s’ha equivocat. ➔ Els bons aprenents són molt autònoms, són capaços de decidir què han de fer per millorar. ➔ La nota és la certificació del que hem après. Els nens poden qualificar-se.

10 Com ens agradaria que ens avaluessin? PRÀCTICA 1 ANOTA LES IDEES AL MURAL...

11 Avaluar és un procés en tres etapes: 11

12 12 Conceptes clau de l’avaluació per a l’aprenentatge Els aprenents Entenen clarament allò que s’espera que aprenguin S’involucren en les tasques escolars i prenen decisions dels passos a seguir, són conscients dels errors i saben autoregular-se Reben un feedback en relació amb la qualitat esperada del seu treball i com millorar-lo 12

13 1. Què vol dir avaluar? 2. Per què parlem ara de competències? 3. Quins canvis implica avaluar per competències?

14 Si voleu canviar la metodologia, canvieu primer l’avaluació

15 15 Philippe Perrenoud titulava un article dient: “No em toqueu la meva avaluació!” Perquè si la toqueu ho he de canviar tot! (què ensenyar, com fer la gestió de l’aula, com seqüenciar els aprenentatges, com promoure’ls, com plantejar la relació amb les famílies…) PERRENOUD, P. (1993). Touche pas à mon évaluation! Pour un approche systémique du changement. Mesure et évaluation en éducation, 16 (1, 2), 107-132.

16 COM ÉS AQUESTA AVALUACIÓ COMPETENCIAL? DES DE LA TEORIA… Revisió de documents DES DE LA PRÀCTICA Pràctiques d’aula o d’escola 16

17 LEMES DE L’AVALUACIÓ L’avaluació ha de servir per apoderar els infants per tal que puguin millorar. L’avaluació té sentit quan serveix per aprendre. 17

18 Com ajudar als alumnes a revisar les activitats que fem a l’aula? PRÀCTICA 2

19 Què treballarem a la propera sessió? Es pot avaluar sense aprendre? Es pot aprendre sense avaluar? 1. Com fer una avaluació més autèntica 2. Què vol dir aprendre? 3. Avaluar per continguts o per competències?


Descargar ppt "L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018."

Presentaciones similares


Anuncios Google