La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN

Presentaciones similares


Presentación del tema: "IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN"— Transcripción de la presentación:

1 IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
PROJECTE DE MILLORA DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES A TRAVÉS DE LES EINES D’APRENENTATGE IES CAN JOFRESA Terrassa

2 L’INSTITUT Institut d’ESO i Batxillerat:
3 línies a 1r. i 2n. 4 línies a 3r. i 4t. 3 grups a Batxillerat Antic centre de Batxillerat amb 29 anys d’història. Alumnat provinent de 6 centres de primària. Claustre de 50 professors en plantilla

3 L’ALUMNAT Alumnat amb nivell socioeconòmic baix i molt poques expectatives acadèmiques. Aproximadament un 40% dels alumnes que arriben a l’Institut no tenen aprovat el Cicle Superior de primària. Tenim un 30% d’alumnat d’origen immigrant, majoritàriament provinent del Marroc i de països Llatinoamericans. També hi ha alguns alumnes d’ètnia gitana. Tenim un grup d’alumnes amb un bon nivell d’aprenentatge i amb ganes d’estudiar

4 CONTEXT DEL PROJECTE: PLA DE MILLORA
Vist com a una oportunitat Compta en la seva elaboració amb la implicació i participació del Claustre Fases: Elaboració de la DAFO amb les aportacions individuals de tot el professorat Proposta i priorització de les estratègies més adequades per aconseguir els objectius a través d’una metodologia participativa (Metaplan) Concreció de les activitats per a cada estratègia a través de la creació de grups de treball voluntaris Desplegament i temporització d’aquestes actuacions a través de l`Equip Directiu i aprovat pel Claustre i el Consell Escolar.

5 PROJECTE PER A LA MILLORA DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES A TRAVÉS DE LES EINES D’APRENENTATGE
Una de les estratègies per aconseguir el primer objectiu del Pla:La millora del resultats educatius. Actuacions que concretaven aquesta estratègia en el curs : 2. Disseny d’un programa de foment i dinamització de la lectura 1. Elaboració d’una programació completa de tècniques d’estudi per a tota l’etapa i distribució del contingut per matèries i cursos.

6 1. PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UNA PROGRAMACIÓ COMPLETA I CONSENSUADA DE TÈCNIQUES D’ESTUDI
Recull de tot el material disponible en el centre, assumit per la coordinació del Pla de Millora Llistat de tècniques d’estudi generals per treballar des de la tutoria i tècniques específiques per introduir des de les diferents matèries i proposta d’una distribució per cursos Els Departaments valoren la proposta i decideixen quina tècnica assumiran des del Departament En Comissió Pedagògica es posa en comú les aportacions de cada Departament i s’aprova un primer document de treball

7 Cada Departament elabora la documentació de suport de la
tècnica assignada i la fa arribar a la Coordinació del Pla de Millora que la unifica i li dóna una mateixa coherència. En un dels Claustres de final de curs es presenta el document provisional unificat amb la distribució per Departaments i cursos i la proposta de temporització del curs A l’inici d’aquest curs en una sessió de Claustre es recorda tot el procés seguit i es reparteix el Document provisional per a ser revisat pels Departaments. En Comissió Pedagògica es valoren les propostes de modificació presentades pels Departaments i se n’incorporen algunes al Document. En el darrer Claustre de setembre s’aprova per unanimitat el Document definitiu de programació de les Tècniques d’estudi

8 EN AQUESTS MOMENTS... Els alumnes de 1r. i 2n. d’ESO tenen una hora setmanal de Tècniques d’Estudi assumida pels tutors per desenvolupar les tècniques generals. Cada Departament elabora activitats concretes per poder introduir la tècnica dins de la seva matèria. Des dels Equips Docents amb la col·laboració de l’Equip de Pla de Millora es coordina l’aplicació progressiva de la programació. La Comissió Pedagògica establirà criteris d’avaluació per aplicar des de cada matèria i poder valorar l’eficàcia de la programació.

9 2. PROGRAMA DE FOMENT I DINAMITZACIÓ DE LA LECTURA
Biblioteca a l’aula Punts de lectura Club de lectura de centre

10 BIBLIOTECA A L’AULA Matèria de primer Objectius Metodologia
Consolidar i crear els hàbits de lectura Adquirir la competència lectora i el gust per la lectura. Desenvolupar l’esperit crític i potenciar l’autonomia personal Metodologia Utilització de les biblioteques mòbils d’aula Valoració dels textos llegits Reflexió sobre la lectura Participació activa en la dinamització de la lectura

11 Punts de lectura Plafons de lectura situats a punts estratègics del centre. Participació dels alumnes: Confecció i construcció dels plafons Selecció de textos Programació d’activitats trimestrals

12 Club de lectura de centre
Activitat voluntària adreçada a tots els membres de la comunitat educativa. Comissió organitzativa mixta Lectura d’un llibre cada trimestre Activitats: Pàgina web del centre, Passi d’una pel·lícula: “La vida es bella” Exposició a la biblioteca Xerrada: Amical de Mathaussen Tertúlia literària


Descargar ppt "IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN"

Presentaciones similares


Anuncios Google