Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porThereza Stachinski Modificado hace 4 años
1
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació
Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica. Tecnologies de la informació i la telecomunicació
2
Aquest projecte es basa en la recerca educativa en l’aproximació de l’art contemporani. A partir d’aquesta es derivarà cap a la creació d’un espai web dissenyat per a la informació, la pràctica experimentada i les seves possibilitats didàctiques en els àmbits de formació.
3
També vol compartir la investigació cap altres formes de continguts per a la docència de les arts plàstiques i posar-los al servei de la comunitat educativa, oferint un conjunt de materials a partir de les TIC i amb exemples i experiències artístiques i didàctiques que afavoreixin el desenvolupament de l’educació visual i plàstica en els centres educatius. El seu desenvolupament es basa en la comunicació , l’art i l’educació al servei de la societat actual, en tant que situa i analitza produccions que no sempre tenen definicions históriques estables ni precises i obra possibilitats d’anàlisi, de reflexió i de re-creació des de les manifestacions artístiques existents com d’altres possibilitats futures.
4
Podríem dir que els objectius fonamentals són:
-Cercar estratègies d’aproximació a l’art amb el desenvolupament de les pràctiques contemporànies de les darreres dècades i experiències en els àmbits escolars. -Crear lligams telemàtics de comunicació a través de la xarxa, entre les institucions del museus i els centres educatius. -Experimentar amb l’art a partir de pràctiques suggerents amb la creació i el pensament contemporani.
5
Crear una web documentada, interactiva i molt explícita, oberta a les necessitats de cooperació vers la telemàtica educativa i l’art, adient als docents i als propis alumnes. Convidar a reflexionar sobre les maneres que l’art i les seves produccions es poden relacionar en la vida escolar.
6
Com conviuen l’escola i les produccions artístiques?
Quins aprenentatges s’articulen i quines són les seves possibilitats didàctiques? Quin és el rol de l’escola en la producció de l’art?
7
Treballar entorn de l’art com a bé cultural i la riquesa de la diversitat en la seva capacitat de creació col·lectiva i personal. Experimentar. Compartir l’experiència. Documentar i arxivar En resum, aproximar als àmbits escolars la cultura artística contemporània.
8
Montserrat Pons Pallarès.
Supervisió: Antoni Mercader i Capellà. Departament d’educació Visual i Plàstica i Comunicació Audiovisual de la Facultat de Formació del Professorat de la Universitat de Barcelona
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.