Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porBrenda Bugalho Paixão Modificado hace 5 años
1
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111
2
Per què parlar per escriure?
El diàleg dels alumnes entre ells, i amb els mestres és la base d’una activitat reflexiva imprescindible perquè els escolars assumeixin el control dels processos de la composició escrita.
3
Del diàleg al control DIÀLEG amb un mateix, amb els companys,
amb el mestre REFLEXIÓ sobre què i com s’està escrivint CONTROL dels processos de la composició escrita
4
Per què és important ensenyar a escriure a l’escola?
Capacitats naturals Educació formal Capacitats de processar l’ús de la llengua Reordenar i ampliar els coneixements lingüístics
5
Característiques de les activitats d’ensenyament de la composició escrita:
Promoure l’ús i l’aprenentatge de l’escriptura. Partir de situacions d’escriptura reals o versemblants. Construir dispositius d’ajuda per superar les dificultats que plantegin les tasques proposades.
6
de la composició escrita planteja interrogants sobre
ACTIVITAT REFLEXIVA de la composició escrita planteja interrogants sobre L’ús Les característiques de l’instrument La llengua escrita
7
Algunes estratègies d’activitats reflexives de la composició escrita:
Afavorir el diàleg sobre l’activitat en el mateix moment en què es fa. Parlar del que s’està escrivint. Ensenyar a parlar per aprendre a dialogar.
8
amb qui? com? parlar per escriure per a què? de què? quan?
9
Amb qui? On? Mestre – alumne Alumne - mestre Entre companys A l’aula
10
De què? sobre els objectius sobre l’instrument comunicatius lingüístic
Situació en què escriuen Context comunicatiu Tema del que escriuen Gènere més adequat Cadena d’activitats per fer l’escrit … Lèxic Morfosintaxi Ortografia
11
Quan? planificació revisió textualizació
Durant els tres processos de la composició escrita: planificació revisió textualizació
12
Pren consciència de les dificultats de l’alumnat
Per a què? Per fomentar la confiança dels aprenents alumne mestre Pren consciència dels seus coneixements i de les llacunes: assumeix el control es responsabilitza del seu aprenentatge té coses a dir com a escriptor Pren consciència de les dificultats de l’alumnat a l’hora d’escriure
13
Com? tipus de llenguatge l’alumnat és el protagonista del diàleg
llenguatge col·loquial llenguatge formal aprèn a dialogar assoleix autonomia com a aprenent llengua alterna activitats: individuals petit grup gran grup diversitat lingüística ús de llengües diferents
14
Conclusió: Hi ha moltes estratègies i dispositius per a l’ensenyament i l’aprenentatge de la composició escrita, però cap d’ells pot obviar el diàleg.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.