La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL"— Transcripción de la presentación:

1 ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
ESCOLA VIC CENTRE

2 «APRENDRE JUNTS ALUMNES DIFERENTS»
QUÈ SÓN ELS AMBIENTS? El treball d’Ambients és una metodologia globalitzadora i activa que consisteix en crear un clima, un context d’aprenentatge basat en una organització dels alumnes, dels espais i, especialment, oferint els materials adequats per tal de promoure l’activitat lliure i fomentar la investigació, l’aprenentatge i el desenvolupament de les capacitats i competències dels infants. La filosofia o concepció que sustenta aquesta metodologia d’aprenentatge, és l’activitat autònoma però orientada pel mestre, el paper protagonista de l’infant en la construcció del seu cos de coneixement i enriquint el seu bagatge d’experiències. Als Ambients, el nen/a no està subordinat a l’adult sinó que esdevé l’eix vertebrador de tota l’activitat que porta a terme, educant també així la seva capacitat de decidir d’acord amb els seus interessos i les seves motivacions. Els Ambients són espais (físics i temporals) inclusius, entenent la inclusivitat com definia Pere Pujolàs: «APRENDRE JUNTS ALUMNES DIFERENTS»

3 OBJECTIUS: Potenciar l’autonomia dels infants.
Afavorir el desenvolupament global de l'infant. Contribuir a desenvolupar criteris estètics Afavorir l’atenció a la diversitat creant espais inclusius Utilitzar i manipular els espais i materials que té al seu abast d'acord amb les seves capacitats, necessitats i estat emocional. Respectar el moment de cada infant i els diferents ritmes Afavorir el vincle entre iguals i d’edats diferents

4 FUNCIONS DEL MESTRE: Presència, estar disponible i assequible pels infants Promoure el desenvolupament i evolució de cada infant Evitar judicis de valors, reconèixer les conquestes individuals i posar-les en valor Escolta latent de la individualitat, interessos, desinteressos, necessitats Capacitat d’observació i acompanyament dels infants en el seu desenvolupament i respectant el seu ritme Gestió del temps i dels materials

5 ORGANITZACIÓ: Els Ambients es porten a terme tres tardes a la setmana: dilluns, dimecres i divendres. Actualment a Educació Infantil es porten a terme l’Ambient d’Experimentació, Joc simbòlic, Construccions, Pastar i Música. Internivell Grups reduïts Sessió: - Presentació - Desenvolupament - Tancament Avaluació

6 ESPAIS: L’objectiu és que els espais fomentin l’autonomia
El tercer educador (materials i espais)

7 BIBLIOTECA

8 EXPERIMENTACIÓ

9 JOC SIMBÒLIC

10

11 Proporcionar materials més manipulatius per tal que l’aprenentatge sigui significatiu a partir de la vivència i del joc.

12 Materials

13

14 «Educar significa incrementar el número d’oportunitats possibles"
«Educar significa incrementar el número d’oportunitats possibles". Malaguzzi


Descargar ppt "ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL"

Presentaciones similares


Anuncios Google