Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
ESCOLA VIC CENTRE
2
«APRENDRE JUNTS ALUMNES DIFERENTS»
QUÈ SÓN ELS AMBIENTS? El treball d’Ambients és una metodologia globalitzadora i activa que consisteix en crear un clima, un context d’aprenentatge basat en una organització dels alumnes, dels espais i, especialment, oferint els materials adequats per tal de promoure l’activitat lliure i fomentar la investigació, l’aprenentatge i el desenvolupament de les capacitats i competències dels infants. La filosofia o concepció que sustenta aquesta metodologia d’aprenentatge, és l’activitat autònoma però orientada pel mestre, el paper protagonista de l’infant en la construcció del seu cos de coneixement i enriquint el seu bagatge d’experiències. Als Ambients, el nen/a no està subordinat a l’adult sinó que esdevé l’eix vertebrador de tota l’activitat que porta a terme, educant també així la seva capacitat de decidir d’acord amb els seus interessos i les seves motivacions. Els Ambients són espais (físics i temporals) inclusius, entenent la inclusivitat com definia Pere Pujolàs: «APRENDRE JUNTS ALUMNES DIFERENTS»
3
OBJECTIUS: Potenciar l’autonomia dels infants.
Afavorir el desenvolupament global de l'infant. Contribuir a desenvolupar criteris estètics Afavorir l’atenció a la diversitat creant espais inclusius Utilitzar i manipular els espais i materials que té al seu abast d'acord amb les seves capacitats, necessitats i estat emocional. Respectar el moment de cada infant i els diferents ritmes Afavorir el vincle entre iguals i d’edats diferents
4
FUNCIONS DEL MESTRE: Presència, estar disponible i assequible pels infants Promoure el desenvolupament i evolució de cada infant Evitar judicis de valors, reconèixer les conquestes individuals i posar-les en valor Escolta latent de la individualitat, interessos, desinteressos, necessitats Capacitat d’observació i acompanyament dels infants en el seu desenvolupament i respectant el seu ritme Gestió del temps i dels materials
5
ORGANITZACIÓ: Els Ambients es porten a terme tres tardes a la setmana: dilluns, dimecres i divendres. Actualment a Educació Infantil es porten a terme l’Ambient d’Experimentació, Joc simbòlic, Construccions, Pastar i Música. Internivell Grups reduïts Sessió: - Presentació - Desenvolupament - Tancament Avaluació
6
ESPAIS: L’objectiu és que els espais fomentin l’autonomia
El tercer educador (materials i espais)
7
BIBLIOTECA
8
EXPERIMENTACIÓ
9
JOC SIMBÒLIC
11
Proporcionar materials més manipulatius per tal que l’aprenentatge sigui significatiu a partir de la vivència i del joc.
12
Materials
14
«Educar significa incrementar el número d’oportunitats possibles"
«Educar significa incrementar el número d’oportunitats possibles". Malaguzzi
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.