Avaluació de l’educació secundària obligatòria QUART D’ESO.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
REUNIÓ DE PARES I MARES C.P. L’HORTA Catarroja Curs Tutora: Teresa Luz Pitarch.
Història del llenyaire... “El temps és el recurs més important” Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Proves de 2on d'ESO: Les matemàtiques tenen en conjunt un resultat baix. Al costat d'un bon domini en la interpretació de gràfics es dóna un domini menor.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
SESSIÓ INFORMATIVA SOBRE CONTRACTACIÓ DERIVADA CENTRALITZADA DELS ACORDS MARC DE MOBILIARI D’OFICINA I DE PAPER PER A IMPRESSIÓ I ESCRIPTURA (expedient.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
1 Informació Administrativa Graus de Biologia, Bioquímica i Biotecnologia Curs
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Elaboració de Plans Individualitzats
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Antecedents (el context) Centre IATIC
Decret d’autonomia dels centres educatius
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Control de Retirada de Vehicles
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Avaluació de quart d’ESO
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
Seminari d’Educació Especial
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
Avaluació de sisè d’educació primària 2010
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
Formació per als equips directius d’educació secundària
Prova d’avaluació 4t d’ESO
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Propostes de millora en el GIR
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Comissió d’Aplicació Sants - Montjuïc
Transcripción de la presentación:

Avaluació de l’educació secundària obligatòria QUART D’ESO

“1.1 La prova avalua les competències i coneixements bàsics de l’alumne/a al darrer curs de l’educació secundària obligatòria. La prova té caràcter informatiu, formatiu i orientador per a l’alumnat, les famílies i els centres. 1.2 Els resultats de la prova proporcionen als docents indicadors pedagògics que els han de servir per orientar i organitzar les activitats d’ensenyament i aprenentatge. 1.3 Els resultats de la prova completen i enriqueixen les diferents fonts d’informació de què disposen els centres per identificar en cada alumne/a el grau d’assoliment de les competències i els coneixements bàsics i, si s’escau, els factors que li poden condicionar el seu itinerari formatiu posterior.” Contribuir a la presa de decisions de millora. Finalitats (RESOLUCIÓ ENS/2780/2011)

Esquema de les competències avaluades

Procés d’aplicació (organització general) S’organitzaran comissions territorials d’aplicació, per gestionar l’aplicació de la prova a tots els centres de la zona. El president/a serà un inspector/a, el secretari/a serà un professional dels serveis educatius. El professorat aplicador serà extern al centre i si pertoca corregirà les proves de la seva especialitat docent. Rebrà una compensació econòmica per la correcció de proves. La prova s’aplicarà els dies 15 i 16 de febrer de Dia 15: català i matemàtiques. Dia 16: castellà i llengua estrangera. Horari previst: 2 sessions consecutives a partir de les 9 h. garantint 60 minuts útils a cadascuna.

Procés d’aplicació (recepció proves, llistats) El director/a del centre, com a responsable de l’administració de la prova en el seu centre, rebrà les proves precintades entre el 6 i el 10 de febrer, en horari de 9 a 17 hores. Comprovarà només que el destinatari sigui correcte. Custodiarà en lloc segur els paquets precintats fins al moment de realització de les proves. Si el centre no ha rebut les proves el dia 13 de febrer, comunicarà la incidència i n’enviarà còpia als serveis territorials corresponents. Els dies 13 i 14 de febrer, els directors/es dels centres extrauran de l’aplicatiu les llistes d’alumnat. Si en el moment de l’aplicació de la prova es comprova que no hi ha prou exemplars d’algun quadern, se’n podran fer fotocòpies.

Procés d’aplicació (abans de les sessions) Els aplicadors arribaran al centre al menys mitja hora abans de l’inici de la prova i es presentaran a la direcció. La direcció del centre, en presència dels aplicadors, obrirà el paquet d’aquell dia i comprovaran que el contingut sigui correcte. Conjuntament s’acordarà l’organització i es repassaran els criteris d’aplicació. Es procurarà mantenir l’alumnat a la seva aula habitual, sempre que l’espai permeti el treball estrictament individual. Caldrà comprovar, abans de la prova de llengua estrangera, que funcionin correctament els reproductors de veu de cada aula. A la prova de matemàtiques es pot utilitzar la calculadora, però de manera individual. No es pot fer servir el mòbil com a calculadora.

Procés d’aplicació (inici de la sessió) El professorat que aplica la prova vetllarà per crear un clima de treball amb les condicions més adequades. Es garantirà la confidencialitat, evitant sortides d’alumnes al llarg de la sessió. Abans de començar cal situar els alumnes en l’ordre adequat i de manera que el treball es faci de forma estrictament individual. Es repartiran els quaderns i les etiquetes identificatives, comprovant que cada alumne/a s’identifica correctament amb els codis que s’han d’enganxar a la portada del quadern. Cal avisar l’alumnat que, per garantir l’anonimat en la correcció, no pot signar ni posar el seu nom enlloc dels quaderns. Un cop tot a punt l’aplicador/a llegirà les instruccions que figuren a la portada del quadern amb l’èmfasi necessari.

Procés d’aplicació (durant la sessió) L’aplicador vetllarà perquè l’alumnat faci la prova en silenci i de manera individual i atendrà les incidències durant l’aplicació. Per tal que tot l’alumnat faci la prova en les mateixes condicions, els aplicadors/es no aclariran les preguntes de l’alumnat referides als continguts o enunciats de les proves. Registrarà totes les incidències que s’han detectat: absències, assignació d’etiquetes contingents, etc. I les anotarà als llistats que haurà de lliurar i comentar a la direcció del centre. Es funció de l’aplicador recollir, comptar i ordenar els quaderns d’acord amb els llistats al final de cada sessió d’aplicació.

Procés d’aplicació (després de la sessió) Els quaderns de correcció externa de les dues proves de cada grup d’alumnes es recolliran en dos sobres complimentant les etiquetes. Els quaderns sobrants i els de correcció interna quedaran al centre. El director/a i l’aplicador/a han de revisar el contingut dels sobres, comptar el total de quaderns i tancar el sobre signant a la solapa. El director o directora del centre custodiarà aquests sobres. Després de la darrera prova se signarà l’acta d'aplicació amb totes les incidències i altres informacions. L’aplicador del grup A lliurarà l’acta, els llistats i els sobres al president abans de les 15:30. El director també introduirà cada dia a l’aplicatiu totes les incidències: absències, assignació d’etiquetes contingents, etc. (fins al 19/02/12)

Procés d’aplicació (correcció) Els correctors/es quan rebin els sobres els obriran, faran el recompte dels quaderns i en signaran la conformitat. Per garantir l'objectivitat en la correcció de les redaccions, la guia inclourà exemplificacions. Els correctors/es mantindran en tot moment màxima confidencialitat sobre el contingut i els resultats de les proves que els hagi correspost corregir. La correcció es farà en horari de no permanència al centre i els resultats hauran d’estar introduïts a l’aplicació informàtica abans del dia 2 de març. Els centres podran recollir els quaderns corregits del 19 al 29 de març a la seu dels Serveis Educatius.

Procés d’informació dels resultats  Els resultats es lliuraran a finals de març, amb temps suficient perquè s’incorporin als processos ordinaris d’avaluació.  Cada família rebrà, a través del centre, un informe amb els resultats del seu fill/a. Es donarà a cada centre un informe amb els seus resultats, que no es farà públic. A més, el Consell Superior d’Avaluació elaborarà un informe global.  Els resultats, juntament amb els de les altres avaluacions de què disposi el centre, es tindran en compte per valorar la maduresa global de l’alumnat, tot i que no determinaran la superació del curs ni l’acreditació de l’ESO. Aquestes decisions corresponen al centre educatiu.

Informació en línia La informació sobre la prova s’anirà actualitzant a la web del Consell Superior d’Avaluació de Sistema Educatiu >organismes>Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu