Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAgustín Aguilera Rivas Modificado hace 8 años
1
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila rosabel.roig@ua.es Universitat d’Alacant
2
PER QUÈ NO COMENCEM VEIENT UN EXEMPLE DE WEBQUEST? Entra en “DARTAMUSIC Y LAS TRES FAMILIAS” “DARTAMUSIC Y LAS TRES FAMILIAS” i fes clic en “introducción” “DARTAMUSIC Y LAS TRES FAMILIAS”
3
WebQuest... UNA FORMA D’UTILITZAR DIDÀCTICAMENT INTERNET UNA FORMA D’UTILITZAR DIDÀCTICAMENT INTERNET Activitat de búsqueda d’informació d’una forma guiada Activitat de búsqueda d’informació d’una forma guiada La informació l’extraem bàsicament d’Internet i centrem l’activitat en l’ús d’aquesta informació (per a analitzar, sintetitzar...) més que en la búsqueda. La informació l’extraem bàsicament d’Internet i centrem l’activitat en l’ús d’aquesta informació (per a analitzar, sintetitzar...) més que en la búsqueda.
4
WebQuest... L’alumne treballa autònomament construint el coneixement. L’alumne treballa autònomament construint el coneixement. El docent orienta tot el procés. El docent orienta tot el procés.
5
Parts d’una WQ (I) Introducció Tasca Procés Conclusió Avaluació Bernie Dodge i Tom March (Universitat Estatal de San Diego, 1995) Orientacions mestre/a
6
Parts d’una WQ (II) Introducció, que presenta el plantejament general de la WQ a tot el grup. Introducció, que presenta el plantejament general de la WQ a tot el grup. Tasca, s’identifica amb l’objectiu final de la WQ: allò que s’ha d’elaborar al acabar la WQ. Tasca, s’identifica amb l’objectiu final de la WQ: allò que s’ha d’elaborar al acabar la WQ. Els tipus de tasques... Els tipus de tasques... Procés, on s’indiquen les activitats i tasques que s’han de realitzar. Procés, on s’indiquen les activitats i tasques que s’han de realitzar. Els recursos... Els recursos... Avaluació, on s’indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. Avaluació, on s’indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. La rúbrica La rúbrica Conclusió, on apareixen unes reflexions finals. Conclusió, on apareixen unes reflexions finals. Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per utilitzar la WQ en classe. Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per utilitzar la WQ en classe.
7
Orienta l’alumne el que farà. Motiva a l’alumne a través de qüestions, reptes, misteris... Introducció
8
Descripció del producte final, d’allò que haurà de fer al finalitzar la webquest. P.e.: Una Presentació (P.Point), dossier, una pàgina Web, una maqueta... Tasca
9
Es descriuen les passes o activitats que s’han de seguir per a fer la tasca S’orienta sobre l’organització i seqüenciació de treball P.e., estratègies, divisió de la tasca en subtasques, distribució de funcions Procés
10
Descripció del que va a avaluar-se i quins criteris s’aplicaran Avaluació
11
Acabem... P.e. recapitular el que hem fet, per a fer una única reflexió, per a debatre, per a obrir nous coneixements... Conclusió
12
Orientacions per al professorat En aquesta part podem indicar: Nivell educatiu Objectius que ens plantegem Àrees implicades Continguts Metodologia Recursos tècnics
13
Exemples de webquests Mirar en el “listado de webquests” de la plataforma Edutic (http://www.edutic.ua.es ) Mirar en el “listado de webquests” de la plataforma Edutic (http://www.edutic.ua.es )http://www.edutic.ua.es
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.