La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Comissió d’Aplicació Sants - Montjuïc

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Comissió d’Aplicació Sants - Montjuïc"— Transcripción de la presentación:

1 Comissió d’Aplicació Sants - Montjuïc
Proves Avaluació Educació Primària 2019 Comissió d’Aplicació Sants - Montjuïc 25 d’abril de 2019 1

2 CARPETES CENTRES PROFESSORAT APLICADOR
PROFESSORAT APLICADOR I CORRECTOR

3 CALENDARI Calendari Actuacions Del 11 al 22 de febrer
Assignació d’alumnat a grups i proposta d’alumnat exempt Proposta de professors aplicadors i correctors Declaració dels dies festius (entre el 23 d’abril i el 10 de maig ambdós inclosos) Del 23 d’ abril al 2 de maig Recepció i custòdia del material Del 6 al 9 de maig Extracció de llistes d’alumnat Del 7 al 10 de maig A la pantalla d’AVISOS IMPORTANTS: Descàrrega dels àudios per a l’avaluació de la comprensió oral Introducció d’incidències de l’alumnat: codis contingents i absències i canvis argumentats correcció A partir del 17 de juny Descàrrega d’informes d’alumnat i de centre Del 25 al 28 de juny Revisió de les proves corregides a la seu de la comissió i tramitació de reclamacions De l’1 al 5 de juliol Recollida de proves corregides a la seu de la comissió A partir de la primera quinzena d’octubre Descàrrega d’informes de centre per ítems 3

4 CALENDARI Llista de control Relació d'alumnat informada pel centre entre el 18 de febrer i l’1 de març. Disposa de codi sec i d'etiqueta identificativa. Tramitació al RALC Alumnat baixa del centre. Alumnat alta del centre. 7,8 i 9 de maig Alumnat baixa, SÍ apareix a la llista però NO apareix a l'aplicació. ___________ Alumnat alta, NO apareix a la llista però SÍ apareix a l'aplicació i s'ha d'assignar CODI CONTINGENT. La llista de control d’alumnat extreta el dia 6 de maig és una “imatge fixa” del febrer 4

5 AL MATÍ DE L’APLICACIÓ DE LA PROVA
Recepció i custòdia de paquets 23 d’abril al 2 de maig 7-10 de maig Centre Obertura de caixes

6 PROVES 7 MAIG 8 MAIG 9 MAIG Català Medi Matemàtiques
Etiquetes Sobres PROVES 7 MAIG MAIG MAIG Català Medi Matemàtiques Anglès Castellà NOVETATS! Fulls de respostes Quaderns

7 ETIQUETES NOVETAT !

8 Sobres Català Matemàtiques Sobre Alumne Etiquetes
Correcció interna i absents NO Sobre Alumne Etiquetes Full de respostes automàtiques Full de respostes manual

9 Introducció de qualificacions 14 – 25 maig
Corrector Recollida fulls de resposta 16 maig Introducció de qualificacions 14 – 25 maig 7, 8, 9 i 10 de maig

10 Si el centre no ha rebut les proves el dia 2 de maig, comunicarà la incidència a
i n’enviarà còpia a la presidenta de la comissió.

11 Horari proves Dia Horari Proves Dimarts 7 de maig Primera sessió
 Llengua catalana  Segona sessió  Llengua estrangera (anglès o francès) Dimecres 8 de maig  Coneixement del medi natural Segona sessió Aranès (a l'Aran)  Dijous 9 de maig   Matemàtiques  Llengua castellana 11

12 Sobres: 2 per competència i grup
Un sobre blanc per als fulls de resposta 1 – corr. automatitzada Un sobre marró per als fulls de resposta 2 - corr. manual Etiquetes d’identificació: 2 per competència i grup, per als sobres 2 per competència per a cada alumne Codis contingents (cada grup d’alumnes té uns codis contingents específics)

13 Correccions NOVETATS! Respostes tancades – full de resposta 1  corr. automatitzada Respostes obertes i/o expressió escrita – full de resposta 2  corr. manual Competència lingüística (totes les proves)  expressió escrita Competència lingüística (català, castellà i aranès)  2 ítems de comprensió lectora Competència matemàtica  4 ítems Prova de coneixement del medi natural 4 ítems Llengua francesa  Tota la correcció és manual (CSASE). Una empresa de missatgeria les recollirà a les diferents seus, el dia 13 de maig, i les farà arribar al CSASE Aranès  Tota la correcció és manual (corrector)

14 L’APLICACIÓ DE LA PROVA
Presentació dels aplicadors a les 8,30 h. Del 7, 8 i 9 de maig. Si un aplicador no comparegués, la direcció del centre ha de demanar-ne suplència a la presidència de la comissió. L’escola d’origen de l’aplicador proporcionarà el professor/a que el substituirà. Direcció: lliura la llista dels alumnes que s’avaluen i les seves especificitats. Direcció i aplicador/s: Obertura i comprovació material. Aquesta revisió es recollirà a l’acta d’aplicació, segons el model establert.

15 Contingut de les bosses:
Quaderns i fulls de respostes de cada prova Etiquetes d’identificació: Dues etiquetes per competència i grup, per als sobres Dues etiquetes per competència, per a cada alumne Etiquetes amb codis contingents

16 ALUMNES Control de qualitat correcció interna fan prova
alumnes exempts fan prova correcció interna correcció externa no fan prova exclosos Codis identificadors Els codis de les etiquetes dels alumnes amb correcció interna venen marcats amb INT. Els codis de les etiquetes dels alumnes exclosos venen marcats amb EX. NOVETAT! Control de qualitat El Consell Superior d’Avaluació assistirà a diferents centres del territori per realitzar controls qualitat de l’aplicació de les proves.

17 ALUMNES Alumnes amb discapacitat auditiva o visual, TDAH o dislèxia:
Es marquen al detall de l’alumne. Podran disposar de 15 minuts addicionals per fer cadascuna de les proves i es farà constar a l’acta. Alumnes amb discapacitat auditiva o visual: L’alumnat amb discapacitat auditiva podrà realitzar la comprensió oral (de llengua catalana, llengua castellana o d’aranès) amb el suport d’un docent del centre. Pel que fa als alumnes amb discapacitat visual, es faran les adaptacions necessàries amb la col·laboració del CREDV

18 ALUMNES ABSENTS Si hi ha alumnes que no fan la prova en els dies establerts, la direcció del centre ha d’adoptar les mesures que assegurin el compliment de les finalitats de la prova, especialment: Identificar el grau d’assoliment de les competències i coneixements bàsics i integrar aquesta informació en els processos d’avaluació de l’alumne en acabar l’etapa. Informar els pares i tutors legals dels resultats obtinguts pels seus fills, mitjançant un informe d’assoliment de les competències. Una còpia d’aquest informe estarà a disposició de la Inspecció d’Educació.

19 CONTINGUT DE L’ACTA

20 CONTINGUT DE L’ACTA

21 CONTINGUT DE L’ACTA

22 Professorat aplicador
Recordaran als alumnes que han de respondre els ítems de “Valoració de la prova” (al final del full de respostes). Comptaran els fulls de resposta manuals i els fulls de respostes automàtics de cada sobre i comprovaran que: a) estan ordenats per codi, b) els dels alumnes exclosos, amb [EX], no s’hagin introduït als sobres, c) els dels alumnes absents, no s’hagin introduït als sobres, d) els dels alumnes de correcció interna, amb [INT], no s’hagin introduït als sobres, e) no quedi cap full de respostes dins dels quaderns. Les etiquetes sobrants es lliuraran als presidents, juntament amb els sobres, el llistat del grup-classe i l’acta d’aplicació. La resta del material sobrant quedarà al centre. Després explica el l’enllaç aplicadors 22

23 Professorat aplicador
Passar llista i fer constar els absents a la llista que es lliurarà amb l’acta. Presentar la prova i distribuir quaderns, fulls de resposta i etiquetes (als fulls de resposta no s’ha de posar nom). Llegir les instruccions. Regular el temps de les proves: 60 o 75 minuts útils (+15 minuts: TDAH, dislèxia). Motivar l’alumnat, però no clarificar enunciats. Insistir perquè els llegeixin de nou. L’alumnat no pot sortir de l’aula durant la prova d’una competència. Recollir les proves al final de la sessió: Fulls de resposta automàtica, en el sobre blanc ordenats per codi. Fulls de resposta manual, en el sobre marró ordenats per codi. Els dels alumnes absents, no. Les etiquetes amb INT són de correcció interna i es queden al centre. Les etiquetes amb EX són d’alumnat exclòs i es queden al centre. Després explica el l’enllaç aplicadors 23

24 L’APLICACIÓ DE LA PROVA
Material per a l’aplicació: Llistes de l’alumnat per grup. Quaderns, fulls de resposta i etiquetes. 2 sobres per a fulls de resposta a cada competència.

25 REVISIÓ I LLIURAMENT DE LES PROVES
El director revisa el resultat de les proves: comptar les proves: fulls de resposta automàtics i manuals tancar els sobres indicar el total de proves a cada sobre La direcció del centre i els aplicadors complimenten l’acta. Després de l’aplicació de cada prova, el director introduirà a l’aplicació informàtica els codis contingents i les absències. El dia 9 de maig, acabades les proves, un aplicador per centre durà els sobres, l’acta d’aplicació i la còpia de les llistes dels alumnes amb els absents marcats, a la seu dels SE SANTS-MONTJUÏC (c. Olzinelles, 73) abans de les 14h.

26 PUNTS D’ATENCIÓ ESPECIAL
Si el dia de la prova hi ha un alumne/a que no apareix a les llistes, se li assigna un codi de contingència: cal fer-ho constar a l’acta i la direcció del centre l’introdueix a l’aplicació informàtica. Cal respectar el tipus de correcció que figura al llistat del grup. No es pot canviar el tipus de correcció (externa/interna) ni per part de la direcció ni per part dels aplicadors. Els fulls de resposta amb correcció externa s’han de lliurar tots a la comissió, els de correcció interna (etiquetes amb INT) es queden al centre. El dia 9 de maig la direcció i els aplicadors estenen acta d’acord amb el model lliurat. S’hi fan constar les absències i altres circumstàncies. Posteriorment es lliurarà als SE. Les proves sobreres es poden quedar al centre.

27

28 Expressió escrita. Puntuacions a la redacció
L’alumnat ha de fer constar el nombre de paraules que ha escrit al final de la seva redacció. Hi ha un requadre on se li demana. CATALÀ, CASTELLÀ i ARANÈS. La redacció ha de tenir un mínim de 100 paraules. Si en té menys de 100 es corregirà segons el barem de puntuació següent: Nombre de paraules Puntuació Entre 90 – 100 (o més de 100) Puntuar l’escrit segons s’estableix en els criteris de correcció (màxim 2 punts en cada apartat). Entre paraules Puntuar com a màxim 1 punt en cada un dels apartats d’adequació i coherència (AC), lèxic (L), ortografia (O) i morfosintaxi (M). Puntuar l’apartat de presentació (P) amb punts segons s’estableix en els criteris de correcció. Menys de 75 paraules No es corregirà la redacció i es qualificarà amb 0 tots els aspectes LLENGÜES ESTRANGERES. La redacció ha de tenir entre 40 i 50 paraules. Si escriuen menys de 40 paraules, la qualificació no pot ser superior a 1 punt en cada apartat. 28

29 Reclamacions El president de la comissió classificarà les reclamacions en dues categories: RECLAMACIONS Mancances en la correcció Exemple: no marcar els errors en les expressions escrites, comptar equivocadament el nombre de paraules o d’errors... El president encarregarà al corrector que repari les mancances i comunicarà al CSASE els canvis que es produeixin en les puntuacions. Disconformitat amb les qualificacions Els centres poden fer reclamacions del 25 al 28 de juny, mitjançant una instància adreçada al president de la comissió Instància (document adjunt n.2) No s’admetran sol·licituds de reclamació genèrica i indiscriminada (tots els quaderns de grups sencers d’alumnes, tots els d’un centre, tots els d’un corrector determinat...). El president comprovarà que la instància de reclamació s’ajusta als criteris establerts i la tramitarà al CSASE, juntament amb els quaderns que cal revisar. El Consell assumirà la segona correcció. Les puntuacions de la segona correcció poden ser superiors o inferiors a les de la primera correcció. Les notificacions dels presidents al CSASE : fins al dia 5 de juliol. El CSASE comunicarà als centres i als presidents de les comissions els resultats de les reclamacions abans de l’octubre del curs següent. 29

30 Exemples de reclamació
Exemple d’emplenament correcte Instància (document adjunt n.2) Exemple d’emplenament incorrecte 30

31 Reconeixement del professorat
NOVETAT! Al professorat que participi en la realització d'aquestes proves se li elaborarà un document acreditatiu i s'informarà degudament els sistemes d'informació per tal de ser considerat com a mèrit. Per poder realitzar aquest reconeixement, s’han creat dues activitats formatives diferenciades: un taller d’aplicadors (10 hores) i un curs de correctors (20 hores). Aquesta formació s'ha de gestionar a través del GTAF) i els encarregats de gestionar aquests tallers són els Centres de Recursos Pedagògics (CRP). Instància (document adjunt n.2) 31

32 Protecció de dades NOVETAT! En la resolució d’enguany, s’han afegit nous punts referent a la protecció de dades: Base legal del tractament Temps de conservació de les dades Destinataris de la informació Drets de les persones Vies de reclamació Instància (document adjunt n.2) 32

33 Consultes i incidències
Totes les consultes sobre l’aplicació informàtica, llistes d’alumnat o incidències tècniques s’adreçaran al Servei d’Atenció Unificat (SAU): o bé al telèfon (4). Les incidències sorgides durant el procés general de les proves s’adreçaran al Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu:  Al Portal de centres, públics i d’altres titularitats, del Departament d’Ensenyament, hi ha informacions i avisos sobre les incidències i consultes més freqüents. 33


Descargar ppt "Comissió d’Aplicació Sants - Montjuïc"

Presentaciones similares


Anuncios Google