La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Prova d’avaluació 4t d’ESO

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Prova d’avaluació 4t d’ESO"— Transcripción de la presentación:

1 Prova d’avaluació 4t d’ESO
Reunió comissió d’avaluació i direccions 26 de gener de 2012

2 Índex 1. Finalitat i normativa 2. Contingut de les proves
3. Gestió de les proves ● L’aplicació de les proves ● Correcció i resultats ● Calendari 4. Detall de les tasques per fer ● Abans de l’aplicació de les proves ● Durant l’aplicació de les proves ● Després de l’aplicació de les proves 5. Altres dades d’interès ● Calerons ● Comunicació

3 Disposicions normatives i instruccions
Resolució convocatòria Resolució ENS/2780/2011, de 16 de novembre, per la qual s’aproven les directrius per a la realització de la prova d’avaluació de 4t curs d’ESO i es convoca la prova per al curs (DOGC 6016, de ) Guia d’aplicació de la prova CSASE: Web del CSASE. Instruccions de l’aplicació informàtica Departament d’Ensenyament > Proves de 4t.

4 Rerefons normatiu i finalitats
LOE i LEC L’avaluació de resultats és un instrument per a la millora I per a l’autonomia dels centres Punt de referència per a l’adopció de decisions de millora de resultats. És una prova censal. S’avaluen les competències i coneixements dels/de les alumnes al final de l’educació obligatòria. Proporciona informació de l’assoliment de cb de: Sistema educatiu Els protagonistes de l’educació: els alumnes Els centres Informe de l’avaluació global de l’educació a Catalunya.

5 Contingut de les proves
Competència comunicativa lingüística en llengua catalana i en llengua castellana (2 proves): Comprensió lectora Expressió escrita En llengua estrangera (anglès) (1 prova) Comprensió oral Competència matemàtica (1 prova) Càlcul Representació de l’espai i de mesura Comprensió de les relacions i canvi Estadística i atzar

6 Qui, quan i on Qui: Quan: On: Tots els alumnes de 4t d’ESO Exempts
Alumnes amb NEE (discapacitats…) i Pla individualitzat. Alumnes nouvinguts (darrers dos cursos) Alumnes amb malaltia prolongada Quan: 15 de febrer (català i matemàtiques) 16 de febrer (castellà i anglès) On: Al centre educatiu en el qual estigui escolaritzat. Preferiblement amb l’agrupament habitual.

7 És una avaluació externa
La prova ha estat dissenyada pel Consell superior d’avaluació del sistema educatiu (CSASE). Elaboració. Anàlisi de resultats Gestió conjunta Inspecció i CSASE. Comissió d’aplicació. Aplicació: professors/es d’altres centres. Correcció: professors/es d’altres centres

8 Comissió d’aplicació ST a la Catalunya Central (4 unitats territorials) Anoia Bages i Solsonès Berguedà Osona Constitució: Presidenta: inspectora d’educació (coordinació) Secretària: dels Serveis educatius (suport) Nombre variable d’aplicadors/es externs/es (Berguedà: 16) Nomenament: Director dels Serveis territorials

9 Funcions de les persones aplicadores
Supervisar que es realitzin els exercicis de la prova. Vetllar perquè les condicions en què l’alumnat realitza les proves siguin les adequades. Recollir les proves, custodiar-les i lliurar-les a la presidència de la comissió. Informar a la presidència de la comissió de les possibles incidències. Recusacions: Art. 28, 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre

10 Correcció Els/les correctors/es són aplicadors/es escollits per l’especialitat docent. Funcions: Corregir i puntuar les proves (criteris segons el CSASE). Enregistrar els resultats (aplicació informàtica). Informar la presidència de la comissió d’incidències possibles. Confidencialitat: Segons la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal (veure també Disposició addicional 23 de la LOE (Llei 2/2006, de 3 de maig d’educació)

11 Funcions de les direccions dels centres
Proposar a la presidència de la Comissió els/les alumnes exemptes de la realització de la prova Recepció i custòdia de les proves, i lliurar-les als aplicadors/es Vetllar perquè el professorat del centre col·laborin amb els/les aplicadors/es externs Informar les famílies dels resultats de la prova (o de la seva no realització)

12 Resultats El Sistema educatiu L’alumne/a El centre docent
El CSASE elabora un informe global dels resultats de la prova L’alumne/a La prova té un caràcter formatiu i orientador per a l’alumne/a Els centres obtenen de l’aplicació informàtica els informes amb els resultats Es lliuren a les famílies abans de l’informe final d’avaluació de 4t d’ESO. El resultat de la prova no determina l’avaluació final ni tampoc les decisions respecte l’obtenció del títol El centre docent Poden disposar dels seus resultats globals i d’alguns referents externs per a interpretar-los Els/les directors/es del SEC informen els Consells escolars dels resultats globals obtinguts pel centre (valoració i propostes de millora)

13 Calendari Fins al 2des Assignació alumnat a grups i proposta d’exempts Proposta d’aplicadors i correctors Validació dels grups i supervisió exempts 9-20 gener: Designació d’aplicadors i correctors 6-10 febrer: Rebuda i custòdia del material. 13-14 febrer: Extracció de llistes d’alumnat 15-16 febrer: Aplicació de les proves i criteris correcció Abans del 2 de març: Correctors (introducció dades a l’aplicació informàt) Fins al 19 de març: Custòdia de les proves corregides. 19-29 de març: Recollida de les proves corregides a la seu de la comissió. 10 abril – 22 juny: Incidències en la correcció.

14 Abans de l’aplicació (direccions dels centres i presidència de la comissió)
Constitució de les comissions d’aplicació (avui) Comunicació: Als centres: quines persones faran l’aplicació. Als/A les aplicadors/es. Quin centre se’ls ha assignat. Si seran correctors o no. Extracció de les llistes d’alumnes per a generar etiquetes (anonimat) Distribució de quaderns i etiquetes Entre el 6-10 febrer (de 9 a 17 h). Signatura d’avís de rebuda. Si no s’han rebut el dia 13 de febrer, es comunicarà la incidència Alerta: No tallar el precinte del paquet Custòdia de les proves en lloc segur (armari amb pany i clau) Confirmació que el centre té un dispositiu de reproducció d’àudio en CD i que està en bon funcionament. Avisar els alumnes que poden portar calculadora ordinària (no serveix el mòbil)

15 Durant l’aplicació (1/3) (Aplicadors/es i directors/es)
Aplicador/a i director/a Abans de l’inici de la realització de les proves (mín. ½ h) Aplicador/a + director/a el paquet corresponent a aquell dia Comproven el contingut (avisar la presidenta si hi ha incidència) S’omple l’acta (veure document adjunt) Contingut del paquet: El paquet del 15 de febrer Etiquetes identificatives per a tots els quaderns i alumnes i llista Els quaderns de cada prova (català, matemàtiques) Sobres per a guardar els quaderns uns cop feta la prova. El paquet del dia 16 de febrer: Els quaderns de cada prova (castellà i anglès) Un CD per a cada classe, per a la prova oral de llengua estrangera

16 Durant l’aplicació (2/3)
Horari 9-10 i de (60 min reals després de les explicacions) Acabada la prova (aplicadors/es + directors/es): Introducció de les dades a l’aplicació informàtica (director/a) Als sobres: Anotar a l’exterior el nombre de quaderns (es comprovarà a la presidència de la comissió) Introducció dels quaderns de les proves (correcció externa) Portar, també, a la seu de la comissió (CRP) TOTES les etiquetes identificatives que hagin sobrat Un un parell de quaderns en blanc, si en queden de sobrers La llista codificada del grup-classe Els quaderns amb correcció interna es queden en el centre Compleció de l’acta final (veure model) amb totes les incidències i altres informacions Del 15 al 16: custòdia al centre (armari tancat amb clau) Dia 16: 1 aplicador/a de cada centre porta les proves a la seu de la comissió (CRP Berga)

17 Durant l’aplicació (3/3)
Material de l’alumnat Bolígraf (no llapis) Calculadora (no mòbil ni cap dispositiu electrònic) NO fulls en blanc com a esborrany (utilitzar els del mateix quadern) Funcions dels/de les aplicadors/es Llegir a l’alumnat les instruccions Repartir les etiquetes identificatives i vetllar perquè les enganxin Atendre les incidències (no aclarir preguntes) Vetllar pel silenci de la sala i perquè facin les proves individualment Comprovar que funcioni els reproductors de CD Recollir, comptar i ordenar els quaderns al final de cada sessió

18 Després de l’aplicació
Correcció de les proves Reunió de correctors el dia 16 a la tarda (16 h). Criteris de correcció del CSASE. Els/les correctors/es corregeixen segons la seva especialitat docent Es corregiran de l’ordre de 240 quaderns (al Berguedà serà entre 140 i 150 quaderns) No es poden corregir les proves del mateix centre ni del centre de l’aplicació No es pot dividir un mateix grup Comprovació per part de la presidència que el nombre de quaderns lliurats i retornats sigui el mateix Funcions dels/de les correctors/es Corregir i puntuar les proves (criteris establerts pel CSASE) Enregistrar els resultats mitjançant l’aplicació informàtica Informar el/la president/a de la comissió de les incidències Mantenir la màxima confidencialitat sobre el contingut i resultats La correcció és en horari de NO permanència al centre. S’han d’haver introduït resultats a l’aplicació informàtica abans del 2 de març Després de la correcció Les proves corregides són custodiades per la presidència de la comissió fins al 19 de març Entre el de març els centres poden recollir-les Els centres les hauran de custodiar durant el curs següent (31 d’agost de 2013) Del 10 d’abril-22 de juny els centres identificaran i comunicaran les incidències en la correcció de les proves

19 Calerons Aplicadors (despeses per desplaçament)
El quilometratge compta a partir del municipi on es té el lloc de treball. Durada mínima de 5 h sense dieta de manutenció Justificació documental bitllets de transport públic Termini de caducitat: 6 mesos per presentar el full de liquidació Quines despeses de desplaçament s’accepten: Abans del 15 de febrer (reunió de la comissió) 15 i 16 de febrer: desplaçaments dels aplicadors externs que compleixin els anteriors requisits Altres que siguin conseqüència directa de l’aplicació de les proves Personal Funcionaris (ATRI) No funcionaris CSASE enviarà un correu-e a cada aplicador. S’ha d’omplir i enviar-lo a El CSASE fa la comprovació, genera una minuta que arriba a l’aplicador per correu-e, s’ha de signar i enviar per correu postal al CSA. Correctors (cobrament per correcció dels quaderns) 2 € / quadern Funcionari Rebran per correu-e un comunicat amb el nombre de quaderns corregits i l’import a percebre. No s’ha d’emplenar cap formulari addicional Rebran per correu-e amb la minuta (quaderns corregits i l’import a percebre) Deixar clares les dades personals i bancàries i signar la minuta i enviar per correu postal al CSASE

20 Comunicació Adreça de la seu de la comissió (CRP-Berguedà)
Incidències sorgides durant el procés general de les proves CSASE Aplicació informàtica (llistes d’alumnes o incidències tècniques) SAU Incidències en general Comissió d’aplicació Presidenta Irene Solà Secretària: Pilar Fiérrez Adreça de la seu de la comissió (CRP-Berguedà) Plaça dels Països Catalans, 4, 1r, despatxos 6-7 (Berga)


Descargar ppt "Prova d’avaluació 4t d’ESO"

Presentaciones similares


Anuncios Google