La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Avaluació de quart d’ESO

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Avaluació de quart d’ESO"— Transcripción de la presentación:

1 Avaluació de quart d’ESO
Curs 16/11/2015 Presentació Apartats claus del procés de l’avaluació de 4t ESO

2 Calendari per als directors dels centres
Del 7 al 18 de desembre Assignació de l’alumnat als grups Proposta d’alumnat exempt Proposta d’aplicadors i correctors Del 8 al 12 de febrer Recepció i custòdia del material Del 15 al 17 de febrer Extracció de llistes d’alumnat Del 16 al 19 de febrer Introducció d’incidències de l’alumnat: codis contingents, baixes i absències A partir de l’11 d’abril Descàrrega d’informes d’alumnat i de centre Del 18 al 22 d’abril Revisió de les proves corregides a la seu de la comissió i tramitació de reclamacions Del 25 al 29 d’abril Recollida de proves corregides a la seu de la comissió A partir del 15 de setembre Descàrrega d’informes de centre per ítems NOVETATS! Diapositiva per tenir una idea de les tasques encomanades als Directors Fer esment de les absències . Del 16 al 19 de febrer.

3 Calendari per als presidents
Del 21 de desembre al 15 de gener Supervisió de la proposta d’exempts Validació dels grups Modificacions dels tipus de correcció proposades pels centres Fins al 15 de gener Designació d’aplicadors Designació i alta de correctors Del 25 de gener al 12 de febrer Constitució de les comissions Fins al 4 de març Introducció d’incidències de l’alumnat: codis contingents, baixes i absències Abans del 6 de maig Tramesa de reclamacions al CSASE Recordatori de les tasques a realitzar pels presidents de les comissions.

4 Alumnes Alumnes exempts: NEE, nouvinguts i alumnes que no poden assistir al centre (malaltia prolongada, situació administrativa o jurídica) Resolució: NEE derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials que repercuteixen en desfasaments greus de l’aprenentatge. Si cal valorar algun d’aquests casos, es tindran en compte els informes de les necessitats educatives d’aquests alumnes. alumnes exempts fan prova correcció interna correcció externa no fan prova exclosos Modificacions en el tipus de correcció: El director del centre: del 7 al 18 de desembre President de la comissió: fins al 15 de gener (improrrogable) Fer esment de la situació administrativa i de la jurídica Fer esment del concepte alumes exempts Dates límits per fer les modificacions respecte a les exempcions

5 Alumnes Els alumnes amb discapacitat auditiva o visual, TDAH o dislèxia : S’indicaran a l’aplicació informàtica. Podran realitzar cadascuna de les proves amb 15 minuts addicionals. Alumnat UEC: s’ha d’assignar a un grup classe, identificar-lo com a alumnat d’UEC i marcar-lo com a exclòs de totes les proves. Si la seva UEC ho considera convenient, aquest alumnat podrà fer les proves a la seu de la UEC, amb correcció interna. Alumnes amb trastorn de l’aprenentatge: TDAH o dislèxia UEC. Alumnes amb escolaritat compartida. CORRECCIÓ INTERNA

6 Alumnes UEC Calendari d’enviament d’informacions i comunicats a les UEC 11/1 Correu informatiu adreçat a les UEC. S’adjunta una taula de dades que han de retornar emplenada en el cas que vulguin aplicar la prova. 27/1 Lliurament, per correu, a les UEC que fan la prova: guia d’aplicació i temporització d’enviaments. 16/2 Aplicació de proves Enviament de proves: català, castellà i matemàtiques. 17/2 Enviament de proves: cientificotecnològica, llengua estrangera i l’enllaç per descarregar l’àudio d’anglès. 18/2 Enviament de criteris de correcció, les proves corregides i el model d’informe de correcció interna per a les famílies.

7 Alumnes que no hagin fet la prova (Resolució)
En el cas d’alumnes que no hagin fet la prova en els dies establerts, el director del centre ha d’adoptar les mesures que assegurin el compliment de les finalitats de la prova: Identificar el grau d’assoliment de les competències i coneixements bàsics i integrar aquesta informació en els processos d’avaluació de l’alumne en acabar l’etapa educativa. Informar els pares o tutors legals dels resultats obtinguts pels seus fills, mitjançant un informe d’assoliment de les competències. Una còpia d’aquest informe estarà a disposició de la Inspecció d’Educació. Alumnes absents: Identificar l’assoliment de les CB. i Informar a la família.

8 Sistema de resposta i correcció
Respostes tancades – full de respostes  corr. automatitzada Respostes obertes – quadern  corr. manual (corrector) Competència lingüística  expressió escrita Competència matemàtica  3 ítems Competència cientificotecnològica  4 ítems Llengua francesa i alemanya Tota la correcció és manual (CSASE). L’inspector referent fa arribar les proves abans del 23 de febrer. Aranès  Tota la correcció és manual (corrector) Excepcions de la norma general (FR..... Empresa per fer la correcció): francès, alemany i aranès

9 Sistema de resposta i correcció
Sobres: 2 per competència i grup Etiquetes d’identificació: 2 per competència i grup, per als sobres 2 per competència per a cada alumne Codis contingents IMPORTANT Absències, baixes i codis contingents: Director: del 16 al 19 de febrer President comissió: fins al 4 de març 2 sobres: un per al fulls de resposta (de cada comp )i l’altre per als quaderns(de cada comp.). 2 etiquetes adhesives d’identificació: 2 per competència i grup (ex. Matemàtiques per al FR i matemàtiques per al quadern) 2 etiquetes adhesives d’identificació: 2 per competència per a cada alumnes (ex. A la prova de matemàtiques, codisec per al FR i codi sec per al quadern Codis contingents per a l’alumnat que no apareix al llistat de control. Aquest codi ha de ser el mateix per a totes les proves.

10 Sistema de resposta i correcció (Fulls de resposta)
A partir del 25 de gener es trametran, a cada seu de comissió, bosses per poder fer els paquets. Els secretaris de les comissions lliuraran els paquets amb els fulls de respostes a la Unitat de la Inspecció del servei territorial corresponent o del Consorci d’Educació de Barcelona, abans del 23 de febrer. L’empresa encarregada de la correcció automatitzada recollirà els paquets dels fulls de respostes a partir del 23 de febrer. L’enviament de bosses ja es va fer per a l’A6P del curs passat.

11 Aplicadors – Directors
Recordaran als alumnes que han de respondre als ítems: “Valoració de la prova” (totes les proves) “Quines d’aquestes matèries curses?” (prova cientificotecnològica) Comptaran els quaderns i els fulls de respostes de cada sobre i comprovaran que: a) estan ordenats per codi, b) els dels alumnes exclosos, amb [X], no s’hagin introduït als sobres, c) els dels alumnes absents, no s’hagin introduït als sobres, d) els dels alumnes de correcció interna, amb [N], no s’hagin introduït als sobres, e) no quedi cap full de respostes dins dels quaderns. Les etiquetes sobrants es lliuraran als presidents, juntament amb els sobres, el llistat del grup-classe i l’acta d’aplicació. La resta del material sobrant quedarà al centre. Després explica el l’enllaç aplicadors

12 Horari de realització de les proves
16 de febrer, dimarts 8 h. Presidents (aplicació informàtica) Proves i fulls de respostes . 9 a 10 h. Llengua catalana 10 a 11 h. Llengua castellana 11.30 a h. Matemàtiques 17 de febrer, dimecres Proves i fulls de respostes. 9 a h. Cientificotecnològica 10.15 a h. Llengua estrangera (anglès, alemany o francès) 12 a 13 h. Aranès (a l’Aran) de febrer . Cada dia a les 13 h. estaran penjades les proves corregides (comprovar amb Antònia) de febrer Cada dia a les 13 h. estaran penjades les proves corregides (comprovar amb Antònia) criteris de correcció a disposició del president de la comissió i dels correctors. Tal i com es va fer a 6è el dimecres disponible criteris per evitar fotocòpies

13 Expressió escrita. Puntuacions a la redacció
CATALÀ, CASTELLÀ i ARANÈS. La redacció ha de tenir un mínim de 125 paraules. Si en té menys de 125 es corregirà segons un barem de puntuació. Nombre de paraules Puntuació Entre Puntuació màxima en adequació (A): 2 punts. La resta d’apartats (coherència (R), cohesió (S), lèxic (L), ortografia (O) i morfosintaxi (M): fins a 4 punts, segons li correspongui a l’alumne). Entre Puntuació màxima en adequació (A), coherència(R), cohesió (S), lèxic (L), ortografia (O) i morfosintaxi (M): 2 punts. Menys de 90 No es corregirà la redacció i es qualificarà amb 0 tots els apartats. CAT, CAST , ARANÈS –La redacció ha de tenir un mínim de 125 paraules. Si en té menys de 125 es corregirà segons el barem de puntuació. –En els escrits que superin les 125 paraules, només es comptaran els errors de correcció lingüística fins als 150 mots, però es tindrà en compte tot l’escrit per valorar tots els altres aspectes de la competència discursiva (adequació, coherència i cohesió). LLENGÜES ESTRANGERES -La redacció ha de tenir entre 80 i 95 paraules. Les que no arribin a 80 paraules han de ser valorades per a la seva correcció. Si són massa curtes, inintel·ligibles o incoherents es puntuaran tots els apartats amb 0 punts. En tot cas, en les redaccions que no arribin als 80 mots però presenten part de la informació demanada amb un cert grau de correcció gramatical i lèxica, la qualificació no podrà ser superior a 3 punts en els apartats (A) i (M) ni superior a 1 punt en l’apartat (L). -En els escrits que superin les 95 paraules, només es comptaran els errors de correcció lingüística fins als 95 mots, però es tindrà en compte tot l’escrit per valorar tots els altres aspectes de la competència discursiva (adequació, coherència i cohesió). PER A TOTES –És convenient que l’alumnat faci constar al final de la seva redacció el nombre de paraules que ha escrit. –Per comptar els mots d’un escrit,: considerarem que les xifres no són paraules. LLENGÜES ESTRANGERES . La redacció ha de tenir entre 80 i 95 paraules. Si en té menys de 80 es corregirà segons un barem de puntuació. En les redaccions que no arribin als 80 mots però presenten part de la informació demanada amb un cert grau de correcció gramatical i lèxica, la qualificació no podrà ser superior a 3 punts en els apartats (A) i (M) ni superior a 1 punt en l’apartat (L).

14 Reclamacions El president de la comissió classificarà les reclamacions en dues categories: RECLAMACIONS Mancances en la correcció Exemple: no marcar els errors en les expressions escrites, comptar equivocadament el nombre de paraules o d’errors... El president encarregarà al corrector que repari les mancances i comunicarà al Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu els canvis que es produeixin en les puntuacions. Disconformitat amb les qualificacions Els centres poden fer reclamacions del 18 al 22 d’abril, mitjançant una instància dirigida al president de la comissió No s’admetran sol·licituds de reclamació genèrica i indiscriminada (tots els quaderns de grups sencers d’alumnes, tots els d’un centre, tots els d’un corrector determinat...). El president comprovarà que la instància de reclamació s’ajusta als criteris establerts i la tramitarà al CSASE, juntament amb els quaderns que cal revisar. El Consell assumirà la segona correcció. Les puntuacions de la segona correcció poden ser superiors o inferiors a les de la primera correcció. Les notificacions dels presidents al CSASE : abans del dia 6 de maig. El CSASE comunicarà als centres els resultats de les reclamacions abans que acabi el curs. Instància (document adjunt n.2)

15 Consultes i incidències
- Totes les consultes sobre l’aplicació informàtica, llistes d’alumnat o incidències tècniques, s’adreçaran al Servei d’Atenció Unificat (SAU): o bé al telèfon (4). - Les incidències sorgides durant el procés general de les proves s’adreçaran al Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu:  - Els presidents de les comissions adreçaran les consultes sobre la gestió de les comissions als inspectors referents dels territoris i, si escau, a la Subdirecció General d’Inspecció Educativa:  - Al Portal de centres, públics i d’altres titularitats, del Departament d’Ensenyament hi ha informacions i avisos sobre les incidències i consultes més freqüents.

16


Descargar ppt "Avaluació de quart d’ESO"

Presentaciones similares


Anuncios Google