La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Elaboració de Plans Individualitzats

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Elaboració de Plans Individualitzats"— Transcripción de la presentación:

1 Elaboració de Plans Individualitzats
Direcció General de l’Educació Bàsica i el Batxillerat.

2 PLA INDIVIDUALITZAT - PI
Destinataris. Procediment. Contingut. Avaluació i acreditació.

3 PI PI - CARACTERITZACIÓ LOGSE LOE Centre Aula PI Aula PI ACI
Proj. curr. centre Centre Aula PI Aula Prg. aula PI ACI PI Ordinàries Excepcionals Mesures atenció diversitat centre

4 PI - CARACTERITZACIÓ Mesura excepcional: esgotades les altres mesures.
2. Document on es recull la programació personalitzada. 3. Proposta de treball contextual, funcional i concreta. Les propostes generals d’aula per a tot l’alumnat són el referent de les decisions sobre la planificació personalitzada. 4

5 PI- DESTINATARIS Alumne/a que per les seves condicions o circumstàncies personals les mesures d’atenció a la diversitat previstes a la programació general del grup classe són insuficients per al seu progrés. Les situacions de l’alumnat que ha de cursar els estudis amb PI són molt diverses. Inclouen també situacions d’alumnat nouvingut. Aquest pla pot comportar, de forma extraordinària i justificada, que no cursi determinades àrees o matèries curriculars. Cal resolució del director/a dels serveis territorials. 5

6 PI - PROCEDIMENT La CAD promou el pla individualitzat.
El tutor/a és el coordinador/a del pla i responsable de l’elaboració i el seguiment. Col·laboren l’equip docent, altres professionals del centre i els serveis educatius. Si el centre docent ho considera necessari poden participar altres professionals d’altres àmbits (social, salut, etc.). Participació de pares o mares i l’alumne/a, si la seva edat i les circumstàncies personals ho aconsellen. Acord de la família. El pla individualitzat l’aprova el director/a del centre. 6

7 PI – ORIENTACIONS SOBRE EL CONTINGUT
DADES IDENTIFICATIVES JUSTIFICACIÓ COMPETÈNCIES BÀSIQUES I OBJECTIUS PRIORITARIS CRITERIS D’AVALUACIÓ QUADRE HORARI SETMANAL DE L’ALUMNE/A. SUPORTS SEGUIMENT DEL PLA INDIVIDUALITZAT PROFESSIONALS QUE HI PARTICIPEN ACORD DE LA FAMÍLIA 7

8 PI – AVALUACIÓ I ACREDITACIÓ
El referent de l’avaluació per a un alumne/a és el Pla Individualitzat. Per a l’obtenció del títol de graduat/da en educació secundària obligatòria, l’avaluació de l’alumnat que cursi amb PI ha de tenir com a referent l’assoliment de les competències bàsiques i els objectius de l’etapa, i també els criteris d'avaluació específics del pla individualitzat. 8

9 PI - DOCUMENTS D’AVALUACIÓ
ETAPES DOCUMENTS INFANTIL 2n cicle Ordre en procés de publicació Informes anuals i informe global individualitzat Resum d’escolarització, apartat observacions PRIMÀRIA Ordre EDU 296/2008 Actes d’avaluació de final de cicle Informe individualitzat de final d’etapa Expedient acadèmic Historial acadèmic, apartat resultats de l’avaluació. Cal fer constar si l’alumne/a ha seguit un PI ESO EDU 295/2008 Full de seguiment acadèmic Actes d’avaluació finals, a la casella d’atenció a la diversitat amb la codificació PI i a la casella d’accés al curs següent amb les codificacions establertes. Historial acadèmic, apartat resultats de l’avaluació en mesures d’atenció a la diversitat 9

10 ESCOLARITAT COMPARTIDA: ORDINÀRIA-CEE
Les orientacions pel contingut d’un PI per a un alumne/a, en règim d’escolaritat compartida, són les de caràcter general. El tutor/a del centre on està matriculat l’alumne/a és el coordinador/a del PI. La comissió de seguiment garanteix la coherència i complementarietat de les actuacions d’ambdós centres docents envers l’alumne/a. Està formada, com a mínim, per un professional de cada centre, un d’ells ha de ser el coordinador/a del pla, i el professional de l’EAP corresponent. L’aprova el director/a del centre on està matriculat l’alumne/a a proposta de la comissió de seguiment. 10

11 FLEXIBILITZACIÓ DE LA DURADA ETAPES EDUCATIVES
CARACTERITZACIÓ Mesura excepcional: reduir o augmentar la durada d’una etapa educativa del que s’estableix en caràcter general. 2. Aplicació a educació infantil, primària, secundària obligatòria i batxillerat, amb les particularitats corresponents. 3. Procediment: la proposa l’equip docent a la comissió d’avaluació, l’aprova el director/a del centre amb l’acord de la família. Caldrà comunicar-ho al director/a dels Serveis Territorials. 11

12 FLEXIBILITZACIÓ EDUCACIÓ INFANTIL
Un alumne/a pot: Romandre un curs més a l’etapa Fer en dos cursos el segon cicle. Les decisions de retenció o d’avançament es podran replantejar en qualsevol moment, abans de la incorporació de l’alumne/a a l’educació primària. Si un alumne/a no inicia la primària amb l’edat establerta amb caràcter general cal resolució d’autorització del director/a dels Serveis Territorials corresponents. - Procediment: sol·licitud del director/a del centre amb l’acord de la família. Cal informe de la inspecció d’educació. 12

13 FLEXIBILITZACIÓ EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Un alumne/a pot romandre un curs més a l’etapa, en qualsevol dels cicles. Amb pla individualitzat, pot ampliar un curs més la permanència a l’etapa (segona retenció). Caldrà comunicar-ho al director/a dels Serveis Territorials. - Reduir la permanència en un cicle. Mesura que solament es pot adoptar una sola vegada al llarg de l’etapa en avaluació extraordinària. Caldrà comunicar-ho al director/a dels Serveis Territorials. 13

14 FLEXIBILITZACIÓ DURADA ETAPES EDUCATIVES alumnat incorporació tardana
EDUCACIÓ PRIMÀRIA I ESO L’alumnat d’incorporació tardana amb desfasament de més d’un cicle educatiu en el seu nivell de competència curricular pot escolaritzar-se amb un pla individualitzat un o dos cursos per sota al que li correspon per edat cronològica. En cas que l’alumne/a superi el seu desfasament s’incorporarà al curs que li correspongui per edat cronològica. Cal el vist-i-plau del director/a del centre amb l’acord de la família. 14


Descargar ppt "Elaboració de Plans Individualitzats"

Presentaciones similares


Anuncios Google