INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Química.. PRINCIPIS DE QUÍMICA Objectius: Conèixer la terminologia bàsica de la química. Conèixer i anomenar els tipus principals de compostos químics.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
SISTEMES AUTOMÀTICS I DE CONTROL Components. Dispositius d’entrada d’ordres: - Elements binaris (polsadors, interruptors, commutadors, etc.) - Elements.
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
María Carmona Iván Zamora Sergio Gerra. S’anomena tren a una sèrie de vagons agafats units, generalment van sobre carrils especialitzats al cap dels anys.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
1 Introducció als dispositius programables (FPGAs) Rosa M. Badia.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
POK´ TA POK´ Sergi Díez, Marc Pujadas, David Rodriguez, Victor Gallego Educació Física Cicle Superior.
ANIMALS en perill d’extinció
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez
objectiu de la Tecnologia
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
L'ELECTRICITAT I CIRCUIT ELÈCTRIC.
La Placa Base Izan Sánchez 4º C.
Elements d’un circuit elèctric
MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
La resistència Concepte:
Tecnologia industrial 1
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
Elaboració d’un mapa temàtic
Electrònica IES LLUÍS DOMÈNECH I Montaner PROFESSOR: Joan Joseph
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Generacions de llocs web
EXPLOTACIÓ D’ENERGIES RENOVABLES: SOLAR I EÒLICA
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Library and Information Science Abstract
1 u n i t a t Electricitat bàsica.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
JOSÉ ALBERTO PÉREZ MARCO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Grups interactius a L’Esquitx
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
L’electricitat i el circuit elèctric
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Laboratori Docent Campus Nord
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Projecte Fi de Carrera - J2EE Alumne: Daniel Clemente Marcè
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Socialització de llibres de text.
Projecte: Videojocs.cat
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
TREBALL DE L’ENERGIA PER: YOUSSEF.
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
Transcripción de la presentación:

INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO

INTRODUCCIÓ LA NECESSITAT DE TENIR UN MATERIAL ADEQUAT AL NIVELL DELS ALUMNES DEL CENTRE. EL MATERIAL ELABORAT PEL GRUP DE TREBALL ESTÀ DIRIGIT A ALUMNES DE 4 RT D’ESO PERÒ TAMBÉ POT UTILITZAR- SE PER A 3 RT D’ESO AMB MOLT POQUES MODIFICACIONS.

OBJECTIUS 1.Conèixer els principals elements que componen els circuits electrònics. 2.Identificar les parts de cada component electrònic i la seua forma de connectar-se. 3.Conèixer les aplicacions possibles que es poden fer amb els circuits estudiats. 4.Adquirir la capacitat per muntar diferents tipus de circuits. 5.Conèixer els mètodes per calcular diferents magnituds dels circuits electrònics.

CONTINGUTS La resistència. Valor de les resistències. Tipus de resistències. El diode. Tipus de diodes i funcionament. El transistor. Conceptes bàsics. El condensador. Tipus de condensadors. Càrrega i descàrrega d’un condensador. Possibles aplicacions pràctiques d’aquests elements electrònics.

ACTIVITATS PART A: EXPERIÈNCIES AMB DIODES, RESITÈNCIES I LEDS. Experiència 1: La resistència i els diodes I. Experiència 2: La resistència i els diodes II. Experiència 3: La resistència i els diodes III. Experiència 4: La resistència i els diodes IV. Experiència 5: La resistència i els diodes V. Experiència 6: La resistència i els diodes VI. Experiència 7: La resistència i els diodes VII. Experiència 8: La resistència i els diodes VIII. Experiència 9: La resistència i els diodes IX.

ACTIVITATS PART B: EXPERIÈNCIES AMB TRANSISTORS. Experiència 1: La polarització dels transistors I. Experiència 2: La polarització dels transistors I. Experiència 3: Circuit d’alarma PART C: EXPERIÈNCIES AMB CONDENSADORS. Experiència 1: Càrrega i descàrrega d’un condensador I. Experiència 2 : Càrrega i descàrrega d’un condensador II. Experiència 3: Càrrega i descàrrega d’un condensador III. Experiència 4.:Asociacions de condensadors I. Experiència 5.:Asociacions de condensadors II. Experiència 6: Condensadors i transistors. Experiència 7: Biestable.

ACTIVITATS PART D: APLICACIONS PRÀCTIQUES. Experiència 1: Detector d’humitat. Experiència 2: Detector d’humitat millorat. Experiència 3: Detector de contacte. Experiència 4: Interruptor temporitzador. Experiència 5: Detector de llum. Experiència 6: Detector de foscor. Experiència 7: Detector de calor. Experiència 8: Regulador de llum. Experiència 9: Font d’alimentació a 8-12V en continua.

MATERIAL UTILITZAT. RESISTÈNCIES, DIODES, CONDENSADORS, TRANSISTORS, POLSADORS, ETC. FONTS D’ALIMENTACIÓ PLAQUES PROTOBOARD. S’HA PREPARAT 8 KITS AMB TOT EL MATERIAL NECESSARI PER A FER TOTES LES EXPERIÈNCIES DE FORMA QUE CADA GRUP TÉ EL SEU PROPI MALETÍ I ELS FULLS AMB LES EXPERIÈNCIES I LES QÜESTIONS A RESPONDRE.

CONCLUSIONS HEM TINGUT GRUPS QUE ELS HA AGRADAT MOLT I ALTRES QUE NO ELS HA AGRADAT. HA ESTAT MASSA LLARG I CALDRIA ELEGIR LES MÉS INTERESSANTS. EL MATERIAL ES POT RECICLAR DURANT VARIS CURSOS. INSISTIR EN LES EXPERIÈNCIES D’APLICACIÓ DIRECTA. (DETECTORS, REGULADORS, ETC) PER TAL DE MOTIVAR ALS ALUMNES. PERMET UN RITME D’APRENENTATGE VARIABLE EN FUNCIÓ DEL NIVELL DE CADA ALUMNE. INTEGRACIÓ DE L’ÚS DE PROGRAMES DE SIMULACIÓ (COCODRILE, TINNA....)

BIBLIOGRAFIA Guia de tecnologia. Ed. Traditecno. Tecnologia de tercer i quart. Ed. Santillana Tecnologia. Ed. Akal Pràctiques d’electrònica. Mc Graw Hill Apunts diversos.

AVALUACIÓ