PORTAFOLI O CARPETA DOCENT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

¿Para qué (nos) sirven las encuestas docentes? Miguel Valero.
CARPETA D’APRENENTATGE
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
REUNIÓ DE PARES I MARES C.P. L’HORTA Catarroja Curs Tutora: Teresa Luz Pitarch.
Tallers d’intercanvi d’experiències
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Proves de 2on d'ESO: Les matemàtiques tenen en conjunt un resultat baix. Al costat d'un bon domini en la interpretació de gràfics es dóna un domini menor.
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
En el seu compromís d’adaptació constant del projecte pedagògic de Pere Vergés als últims recursos tecnològics, l’escola presenta el projecte d’introducció.
CARPETA D’APRENENTATGE
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
LA PROGRAMACIÓ DE LLENGUA PER COMPETÈNCIES Equip Lic de L’Hospitalet de Llobregat Febrer 2008.
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Què és un pla Individualitzat ?
Una experiència a sisè de Primària
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
Portfoli Jordi Guim.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
de Transferència Educativa
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
L’AVALUACIÓ A TRAVÉS DEL PORTAFOLI O CARPETA DOCENT
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

PORTAFOLI O CARPETA DOCENT Formació de tutors i tutores d’ESO

REFLEXIONS PRÈVIES Què vol dir avaluar? Per què? Quan? Quins tipus d’ avaluació utilitzem? Qui avalua? Per què? Què és un portfoli o carpeta docent?

ÍNDEX Portfoli o carpeta docent. La pràctica reflexiva. Aprenentatge constructivista. Avaluació formativa. Característiques de la carpeta docent. Continguts de la carpeta docent. Estructura de la carpeta docent.

QUÈ ÉS UN PORTAFOLI? O CARPETA DOCENT? La representació de la concepció del procés d’ensenyament-aprenentatge i de les competències professionals i/o el progrés que s’ha realtzat professionalment. Es construeix i reconstrueix al llarg del procés reflexiu i formatiu. Cada carpeta és única i personal. Evidencia la reflexió sobre l’acció docent per tant és un element d’autonomia. (Aprendre a aprendre) Evidencia els aprenentatges i els avenços realitzats, per tant és un instrument d’avaluació. (Acreditació)

DEFINICIONS: CARPETA DOCENT “Una carpeta docent també es defineix com un espai on el docent pot rescatar i sistematitzar les accions, experiències i moments de reflexió que ha desenvolupat al llarg del seu treball. La carpeta docent permet una reflexió escrita de nous qüestionaments de la tasca educativa” (Universitat Iberoamericana, Golfo Centro, 2000) “Una carpeta és definida com un seguit de col·leccions de treballs especialitzats dels docents, amb els quals enregistren, avaluen i milloren el seu treball. Se’ls considera com un reflex del desenvolupament professional del treball dels professors” (Martin-Kniep, 2001)

COM ÉS UNA CARPETA DOCENT? Un recull. estructurat d’evidències d’aprenentatge que elabora el professor/a amb finalitat formativa i/o avaluativa Poder lligar o casar la teoria amb la pràctica=portafoli.

OBTENIR UNA VISIÓ FONAMENTADA DE LA CARPETA DOCENT (Aprenentatge escola activa) Escolto i oblido, Veig i crec, Faig i comprenc CONFUCIO …REFLEXIONO I APRENC ESTRUCTURA DE LA PRÀCTICA REFLEXIVA PRÀCTICA REFLEXIVA REFLEXIÓ EN L’ACCIÓ CONEIXEMENT EN L’ACCIÓ REFLEXIÓ SOBRE LA REFLEXIÓ EN L’ACCIÓ CARPETA DOCENT

OBTENIR UNA VISIÓ FONAMENTADA DE LA CARPETA DOCENT PRÀCTICA APRENENTATGE REFLEXIVA CONSTRUCTIVISTA AVALUACIÓ FORMATIVA CARPETA DOCENT

LA PRÀCTICA REFLEXIVA La reflexió sobre la pràctica implica una determinada manera de concebre la professió docent: Rol del professor/a Procés d’ensenyament/aprenentatge Ús del currículum. Avaluació La pràctica ha d’estar fonamentada.

APRENENTATGE CONSTRUCTIVISTA La carpeta docent és una eina útil des d’una perspectiva constructivista del procés d’ensenyament-aprenentatge. Caràcter formatiu de la carpeta. Segons el constructivisme, cada persona, en un procés de formació i desenvolupament personal i professional, construeix el seu propi coneixement significativament. Aquest model diu que perquè hi hagi aprenentatge: L’alumne ha de ser un subjecte actiu. Els alumnes han d’interaccionar amb el context, observant i manipulant objectes i és en aquesta interacció on prenen significat i es construeix l’aprenentatge. Molta importáncia a l’activitat col·laborativa, l’aprenentatge entre iguals.

AVALUACIÓ FORMATIVA S’obté durant el procés Avaluació orientada a la retroacció. Per a millorar els aprenentatges, no per determinar. Avaluació complexa i multidimensional. De tot els tipus d’aprenentatge, relacionants. S’obté durant el procés d’ensenyament-aprenentatge, per a millorar-lo. Avaluació contextualitzada i personalitzada. Avaluació continuada. Durant el procés, interactivament. Avaluació col·laborativa. Participativa

CARACTERÍSTIQUES DE LA CARPETA DOCENT És un document personal. Acumulació de documentació. Es basa en dades i opinions sistemàtiques: recull d’evidències de la professió docent. Potencia l’organització personal del coneixement pedagògic: recopilació, selecció, estructuració i comunicació. Documenta un procés: des d’un punt de partida, (d’on vinc) fins a un punt d’arribada (avenços assolits) Fomenta la reflexió sobre la pràctica docent, el pensament crític i la implicació activa en el propi procés formatiu. Permet demostrar els propis mèrits i el desenvolupament professional com a docent durant un període de temps concret.

CONTINGUTS DE LA CARPETA DOCENT Superar el marc de l’aula: relacions amb la comunitat educativa, tutoria, formació, innovació, replantejaments teòrics,.... (Cursos realitzats, grups de treball….) Comunicar la part creativa i personal de la docència: innovacions, solucións personals, la màgia” de l’aula. (+significatives) Ha de ser una selecció acurada d’evidències que representin, acreditin les capacitats que es vol comunicar que es tenen. Cal explicar allò que fem. Imatge real del tipus de docents que som. Punts forts i punts febles. Cal documentar els processos. Reflexió dels errors, de les innovacions que no han funcionat,… Per tant la carpeta docent pot contenir:

CONTINGUTS MATERIALS DEL PROPI PROFESSOR/A MATERIALS ELABORATS Apartat inicial. Índex o apartat organitzador. Explicació de l’organització. Referents teòrics. Filosofia docent i objectius. Diaris, textos anecdòtics. Aspectes ètics i morals de l’ensenyament. Materials curriculars. Esborranys. Autoavaluació. Aprenentatges propis. Anàlisis de processos realitzats,.. MATERIALS ELABORATS PER ALTRES Avaluacions o informes externs. Notes, comentaris del tutor/a, del curs o d’activitats de formació realitzades.. Observacions de la pròpia classe. Observacions d’altres classes. Satisfacció d’alumnes, famílies,… MATERIALS ELABORATS PER L’ALUMNAT Exercicis realitzats per alumnes. Avaluacions. Opinions de l’alumnat sobre el seu aprenentatge. Reflexions en el temps. Resultats d’aprenentatge.

ESTRUCTURA DE LA CARPETA DOCENT CONTEXTUALITZACIÓ.Punts forts/febles. TASQUES DOCENTS. Anàlisi. Diagnosi del alumnes. Programacions, activitats,… APROXIMACIÓ A LA DOCÈNCIA. Filosofia. Referent teòric. AVALUACIÓ ENSENAYMENT-APRENENTATGE. Diaris Reflexions, processos, avaluacions. PROGRESSIÓ I RESULTATS EN L’ALUMNAT. Motivació del professorat RECURSOS. Que elaborem, utilitzem. TUTORIA-RELACIÓ FAMÍLIES. DESENVOLUPAMENT PROFESSIONALCONTINUAT LA CARPETA DOCENT

Reflexió sobre la seva experiència SINTESI AVALUATIVA Reflexió sobre la seva experiència i pràctica docent CARPETA DOCENT Presentació del professor/a Context: Tipologia de centre i context … Elements de reflexió: casos… Plantejament del problemes o interrogants a resoldre.. Explicació del procés (agents, documentacions, actuacions..) Resultats Valoració