La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent."— Transcripción de la presentación:

1 En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent

2 EL DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
cal prendre decisions sobre com ensenyar i com avaluar què ensenyar i què avaluar LES ESTRATÈGIES D’APRENENTATGE relatiu a L’E/A DELS CONTINGUTS DISCIPLINARIS relatiu a L’E/A DE LES COMPETÈNCIES relatiu a LES ESTRATÈGIES D’ENSENYAMENT relatiu a LA GESTIÓ SOCIAL DE L’AULA relatiu a L’AVALUACIÓ relatiu a Model didàctic Que conformen el

3 MODEL DIDÀCTIC estratègies estratègies gestió de d’ensenyament
d’aprenentatge gestió de l’aula continguts avaluació enfocament disciplinari aplicat metodologies expositives interactives retenir informació coneixement estratègic usar el avaluació psicomètrica formadora gestió autònoma centralitzada

4 LA SELECCIÓ I LA SEQÜENCIACIÓ DELS CONTINGUTS ES FA...
Què ensenyar i què avaluar relatiu a l’E/A dels continguts disciplinaris LA SELECCIÓ I LA SEQÜENCIACIÓ DELS CONTINGUTS ES FA... Aprenentatge disciplinari Aprenentatge competencial segons la importància, la presència i la utilitat en l’activitat quotidiana de l’alumnat segons la importància i la significativitat en la xarxa de continguts disciplinaris segons la lògica de l’aprenentatge de l’alumnat: del simple al complex del concret a l’abstracte del més proper al més distant del general al particular respectant la ZDP segons la lògica de la matèria

5 Per aprendre s’utiliten aquestes estratègies...
Transmissió d’informació Construcció i comunicació del coneixement Aplicació estratègica del coneixement incorporar i retenir la informació i les habilitats que la mestra ensenya interioritzar la informació i desenvolupar les habilitats per fer-ne ús. saber quan i per a què és útil un coneixement. aplicar els continguts en contextos diferents dels que s’han après analitzar críticament el procés seguit: planificar, diagnosticar, regular i avaluar resultats repetir i memoritzar mecànicament treball individual desenvolupant les tècniques d’estudi que faciliten la retenció construir socialment el coneixement a partir del diàleg, compartint significats i conclusions construir socialment el coneixement i els processos d’aprenentatge prioritzar el recordar i el comprendre la informació,... És a dir, el saber. prioritzar l’ús del coneixement per explicar, demostrar, justificar, argumentar prioritzar activitats on calgui planificar, prendre decisions, emetre opinions o judicis

6 L’activitat a l’aula utilitza aquestes estratègies d’ensenyament...
Estratègies expositives Estratègies interactives la protagonitza l’alumnat: treball individual, en grup i amb el/la mestra la protagonitza el/la mestre/a es basa en projectes, resolució de problemes, simulacions, estudi de casos,... en els que l’alumnat elabora, estructura i organitza informació, individualment i col·lectiva. es centra en facilitar informació, elaborada, estructurada i organitzada es basa en explicacions, preguntes/resposta, lectures, treballs individuals i en petit grup prioritza la interacció espontània i el treball cooperatiu té una estructura fix: Inici, desenvolupament (explicació o lectura), exercicis i feines per a casa condicionada al moment de la seqüència i a les oportunitats didàctiques que es presenten

7 La gestió social de l’aula és...
Centralitzada Autònoma L’activitat de la mestra s’adreça a tot el grup i la de l’alumnat és individual La intervenció del professorat és discrecional i l’alumnat gestiona el treball del grup amb certa autonomia El treball en grup és esporàdic i per aplicar mecànicament aprenentatges anteriors L’alumnat i el professorat treballa prioritàriament en el context d’un grup (cooperatiu o no). En el global de la seqüència didàctica, l’aprenentatge individual és comparteix i interactua amb l’aprenentatge dels companys L’aprenentatge d’un alumne/a és independent del dels companys. La mestra predetermina continguts, tasques, espai i temps L’estratègia didàctica i la seva dinàmica condicionen decisivament continguts, tasques, espais i temps

8 L’avaluació està... Centrada en la funció social Centrada en
la funció pedagògica es posa l’èmfasi en la finalitat certificadora de l’avaluació (classificar i seleccionar) es posa l’èmfasi en la funció diagnòstica i reguladora. La certificació és un producte més. l’avaluació inclou aproximacions qualitatives i globals sobre els processos d’aprenentatge i sobre els resultats ha de ser objectiva i ha de mesurar els aprenentatges amb precisió l’avaluació de resultats també té una component reguladora del procés d’aprenentatge de l’alumne/a i de les estratègies d’ensenyament aplicades. l’avaluació de resultats ha de servir fonamentalment per a la certificació. les activitats d’avaluació `’orienten cap a l’apropiació d’objectius, la comunicació de criteris d’avaluació i l’autorregulació les activitats d’avaluació de resultats estan clarament orientades a la qualificació les activitats d’avaluació s’integren en el procés d’aprenentatge i no es diferencien de les activitats d’aprenentatge les activitats d’avaluació són al final del procés d’aprenentatge l’avaluació és una funció exclusiva del professorat es proposen activitats d’avaluació mútua, de coavaluació i d’autoavaluació


Descargar ppt "En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent."

Presentaciones similares


Anuncios Google