La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS

Presentaciones similares


Presentación del tema: "BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS"— Transcripción de la presentación:

1 BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
3 maig 2006 Maria Domingo Coscollola BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS

2 Bones Pràctiques Què són BP? Què exigeixen BP?
Intervencions docents que faciliten desenvolupar activitats d’E-A en un context amb alt nivell d’eficàcia i eficiència. Què exigeixen BP? On és el seu potencial BP?

3 Indicadors que augmenten la potencialitat didàctica de BP
Relacionats amb el disseny: Integració en el context. Globalització i/o transversabilitat. Diversitat en continguts, estratègies. Ús de diversos recursos: vídeos, CD... Relaccionats amb accions a fer pels estudiants i professors: Fer activitats cognitives de nivell superior. Afavorir treball autònom, estratègies d'autoaprenentatge i processos metacognitius. Afavorir hàbits de perseverància, superació.... habilitats socials... el caire creatiu i/o aplicatiu. Canviar rols tradicionals. Relacionats avaluació i tasques posteriors: Autoavaluació, avaluació formativa, tutorització...

4 Factors faciliten fer BP?
Alumnat: Homogeneïtat de l'alumnat (interessos, coneixements previs...). Centre: Disposar infraestructures i elements tecnològics. Manteniment dels recursos: ordinadors, PD...  Disposar de recursos curriculuar: biblioteca, vídeos, materials multimèdia... Organització i cultura de centre... Actitud positiva de l’equip directiu i claustre. Professorat: Adequada formació pedagògica i tècnica ús TIC. Habilitat didàctica en el disseny i gestió d'intervencions formatives. Coneixement dels recursos curriculars disponibles. Motivació i actitud innovadora. Administració educatica: Incentius, plans de formació, suport, seguiment, assessorament...

5 Models d´ús didàctic de les TIC
1. Ús Pissarra Digital (grup classe) El professor explica i fa preguntes. Els alumnes mostren informació d'internet.. El professor i els alumnes usen cercadors. Els alumnes presenten feines ( individuals o de grup). Realització d'exercicis entre tots i correccions. Comunicacions: correu electrònic, xat o videoconferència... 2. Ús de l'ordinador del racó classe Obtenir informació, comunicar-se amb altres... Exercicis de recuperació, ampliació o avaluació.  3. Ús dels ordinadors en grups de 3 o 5 Projectes, investigacions, deures... 4. Ús dels ordinadors individual o per parelles Avaluació individual, debats, fòrums, programes d’informàtica...

6 Resum Quan pensem com aplicar un MODEL en un context i ho apliquen... aleshores es genera una BONA PRÀCTICA o no. Un mateix MODEL pot donar lloc a infinites BONES i males PRÀCTIQUES. Les BONES PRÀCTIQUES doncs... són concretes. Suposen l'aplicació d'un MODEL en una situació concreta.


Descargar ppt "BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS"

Presentaciones similares


Anuncios Google