La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

d'ensenyança-aprenentatge

Presentaciones similares


Presentación del tema: "d'ensenyança-aprenentatge"— Transcripción de la presentación:

1 d'ensenyança-aprenentatge
Seqüències i tasques d'ensenyança-aprenentatge riques i pobres a nivell competencial

2 Seqüències d’ensenyança més tradicionals.-
Professorat: • Presenta a l’alumnat unes eines, fruit del desenvolupament social i cultural de molts segles, abans de saber per a què serveixen Aportar saber Presenta exemples • Demana que l’alumnat resolgui exercicis calcats dels que se’ls han presentat. Alumnat: • Nivell esperat: la reproducció, l’eco del que el professor ha mostrat. • Valors associats: disciplina, obediència

3 Seqüència d’ensenyança més competèncial: Professorat: - Presenta a l’alumne una situació-problema demanda més o menys un repte real. - Provocar la seva reflexió i la seva anàlisi - Ajudar a trobar els coneixements, habilitats, actituds... que necessita per a resoldre-la: Alumnat: Nivell esperat: Buscar, reflexionar, analitzar, relacionar, proposar solucions, escollir la més adequada,preparar l’exposició al grup. Valors associats : Cercar, discernir, decicir,comunicar , defensar...

4 Com caracteritzem una activitat “competencial”?
A) FUNCIONALITAT: Es reconeix que allò que s’aprèn serveix per a: Entendre com és el món i perquè és així. Resoldre problemes i situacions pràctiques Connecta amb la realitat, amb les experiències dels alumnes Els aprenentatges es poden transferir a contextos i situacions noves i diferents B) AUTONOMIA EN L’APRENENTATGE. L’alumnat pren consciència de com aprèn i com selecciona i aplica determinats coneixements per a resoldre un problema (metacognició) L’alumnat pren decisions sobre el procés d’aprenentatge L’alumnat és capaç de transferir els aprenentatges a la interpretació i resolució de nous problemes L’alumnat aprèn a millorar a partir de la detecció d’encerts, oblits o errors. Dóna lloc a aprenentatges estratègics (possibiliten aprendre i desenvolupar-ne d´altres) C) INTEGRACIÓ DE CONTINGUTS L’activitat demana aplicar continguts de diferents àrees/disciplines L’activitat integra continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals Els continguts se seleccionen en funció de problemes socials rellevants i significatius pels alumnes

5 Exemple de la Gestió d’una sessió rica competencialment:
• Reflexió individual, 7’ A partir d’una situació-problema, concepte, plantejament • Treball en equips heterogenis, 20’ • Posada en comú en gran grup i debat per a establir la millor resposta, 25’ • En una sessió (de 55’) recorres un treball metodologic, ric i complex. Si enriqueixes una tasca pobra: – Apareixen les connexions entre continguts de forma natural ( interdisciplinarietat) – Es desenvolupen més aspectes competencials – Es facilita l’atenció a la diversitat

6 EXEMPLES DE TASQUES POBRES

7

8

9 Calcula el 20% de 68 i el 12% de 60

10 Exemples de tasques riques

11 Per una parada del centre de Tarragona passen dues línies d’autobus la línia A i la línia B.
Les dues comencen a funcionar a les 6 del matí. La primera línia, la A, fa el recorregut curt i torna a passar per la parada del centre passats 40 minuts. La línia B, en canvi, fa el recorregut més llarg i triga 1 hora i 40 minuts en tornar a la parada del centre. A quina hora es tornaran a trobar les dues linies a la parada del centre? Quántes vegades coincidiran durant tota la jornada, si tornen a la cotxera a les 12 de la nit?

12 Aerogeneradors sí o no? Per què?
I al meu poble Aerogeneradors sí o no? Per què?

13 ON COMPRO EL JERSEI? BOTIGA A BOTIGA B REBAIXES 20% REBAIXES 12%
60 Euros 68 euros REBAIXES 20% REBAIXES 12% ON COMPRO EL JERSEI?


Descargar ppt "d'ensenyança-aprenentatge"

Presentaciones similares


Anuncios Google