La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum"— Transcripción de la presentación:

1 El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Un exemple de desplegament: Tractament de la informació i Competència digital Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

2 II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS
I. COMPETÈNCIA (compartir significat) II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS (anàlisi de la competència; definir 4/5 objectius) IIIa. SEQÜENCIAR COMPETÈNCIA (distribuir els objectius al llarg de l’etapa) IIIb. PLANIFICAR OBJECTIUS (definir línies d’actuació o estratègies comunes per desplegar cada objectiu) IV. SEQÜENCIAR ESTRATÈGIES (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

3 Tractament de la informació i Competència digital
1. Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge 2. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització 3. Transmetre informació amb suports digitals 4. Usar aparells i instruments de tecnologia digital Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

4 Tractament de la informació i Competència digital
Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge · Introducció al moodle · Treball quotidià amb el moodle · Ús d’altres entorns virtuals Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

5 Tractament de la informació i Competència digital
2. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització · Ús dels webquest · Introducció a les recerques a internet · Recerques amb autonomia a internet · Consulta enciclopèdies digitals Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

6 Tractament de la informació i Competència digital
3. Transmetre informació amb suports digitals · Introducció a les presentacions multimèdia · Aprofundiment en les presentacions multimèdia · Selecció d’informació gràfica adient · Elaboració de reportatge audiovisual Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

7 Tractament de la informació i Competència digital
4. Usar aparells i instruments de tecnologia digital · Introducció a l’ús de la fotografia digital. Us de la fotografia digital. Edició de fotografia digital · Introducció a l’ús del vídeo. Ús del vídeo. Edició de vídeo digital. Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

8 Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge
Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Transmetre informació amb suports digitals Usar aparells i instruments de tecnologia digital Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

9 Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Introducció al moodle
Treball quotidià amb el moodle Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Ús dels webquest Consulta enciclopèdies digitals Ús dels webquest/ Introducció a les recerques a internet Recerques amb autonomia a internet Transmetre informació amb suports digitals Introducció a les presentacions multimèdia Aprofundiment en les presentacions multimèdia Selecció d’informació gràfica adient Ús freqüent de les presentacions multimèdia Elaboració de reportatge audiovisual Usar aparells i instruments de tecnologia digital Introducció a l’ús de la fotografia digital Us de la fotografia digital Introducció a l’ús del vídeo Us i edició de la fotografia digital Ús del vídeo Ús i edició de vídeo Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

10 II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS
I. COMPETÈNCIA (compartir significat) II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS (anàlisi de la competència; definir 4/5 objectius) IIIa. SEQÜENCIAR COMPETÈNCIA (distribuir els objectius al llarg de l’etapa) IIIb. PLANIFICAR OBJECTIUS (definir línies d’actuació o estratègies comunes per desplegar cada objectiu) IV. SEQÜENCIAR ESTRATÈGIES (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

11 COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital
Desenvolupar la capacitat de processar la informació, convertint-la en coneixement tot fent ús dels recursos digitals. I. COMPETÈNCIA (compartir significat) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

12 II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS
COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital Desenvolupar la capacitat de processar la informació, convertint-la en coneixement tot fent ús dels recursos digitals. OBJECTIUS 1. Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge 2. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització 3. Transmetre informació amb suports digitals 4. Usar aparells i instruments de tecnologia digital II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS (anàlisi de la competència; definir 4/5 objectius) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

13 IIIa. SEQÜENCIAR COMPETÈNCIA
COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital Desenvolupar la capacitat de processar la informació, convertint-la en coneixement tot fent ús dels recursos digitals. 1r 2n 3r 4t Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Transmetre informació amb suports digitals Usar aparells i instruments de tecnologia digital IIIa. SEQÜENCIAR COMPETÈNCIA (distribuir els objectius al llarg de l’etapa) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

14 IIIb. PLANIFICAR OBJECTIUS
COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital Desenvolupar la capacitat de processar la informació, convertint-la en coneixement tot fent ús dels recursos digitals. OBJECTIUS 1. Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge 2. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització 3. Transmetre informació amb suports digitals 4. Usar aparells i instruments de tecnologia digital ESTRATÈGIES Introducció al moodle, Treball quotidià amb el moodle, Ús d’altres entorns virtuals ESTRATÈGIES Ús dels webquest, Introducció a les recerques a internet, Recerques amb autonomia a internet, Consulta enciclopèdies digitals ESTRATÈGIES Introducció a les presentacions multimèdia, Aprofundiment en les presentacions multimèdia, Selecció d’informació gràfica adient, Elaboració de reportatge audiovisual ESTRATÈGIES Introducció a l’ús de la fotografia digital, Us de la fotografia digital, Edició de fotografia digital, Introducció a l’ús del vídeo, Ús del vídeo, Edició de vídeo digital. IIIb. PLANIFICAR OBJECTIUS (definir línies d’actuació o estratègies comunes per desplegar cada objectiu) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

15 IV. SEQÜENCIAR ESTRATÈGIES
Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Introducció al moodle Treball quotidià amb el moodle Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Ús dels webquest Consulta enciclopèdies digitals Ús dels webquest/ Introducció a les recerques a internet Recerques amb autonomia a internet Transmetre informació amb suports digitals Introducció a les presentacions multimèdia Aprofundiment en les presentacions multimèdia Selecció d’informació gràfica adient Ús freqüent de les presentacions multimèdia Elaboració de reportatge audiovisual Usar aparells i instruments de tecnologia digital Introducció a l’ús de la fotografia digital Us de la fotografia digital Introducció a l’ús del vídeo Us i edició de la fotografia digital Ús del vídeo Ús i edició de vídeo IV. SEQÜENCIAR ESTRATÈGIES (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

16 COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital
OBJECTIUS 1r 2n 3r 4t Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Introducció al moodle Treball quotidià amb el moodle Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització Ús dels webquest Consulta enciclopèdies digitals Ús dels webquest/ Introducció a les recerques a internet Recerques amb autonomia a internet Transmetre informació amb suports digitals Introducció a les presentacions multimèdia Aprofundiment en les presentacions multimèdia Selecció d’informació gràfica adient Ús freqüent de les presentacions multimèdia Elaboració de reportatge audiovisual Usar aparells i instruments de tecnologia digital Introducció a l’ús de la fotografia digital Ús de la fotografia digital Introducció a l’ús del vídeo Ús i edició de la fotografia digital Ús del vídeo Ús i edició de vídeo Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

17 COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital
OBJECTIUS 1r 2n 3r 4t Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Introducció al moodle Treball quotidià amb el moodle Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització Ús dels webquest Consulta enciclopèdies digitals Ús dels webquest/ Introducció a les recerques a internet Recerques amb autonomia a internet Transmetre informació amb suports digitals Introducció a les presentacions multimèdia Aprofundiment en les presentacions multimèdia Selecció d’informació gràfica adient Ús freqüent de les presentacions multimèdia Elaboració de reportatge audiovisual Usar aparells i instruments de tecnologia digital Introducció a l’ús de la fotografia digital Ús de la fotografia digital Introducció a l’ús del vídeo Ús i edició de la fotografia digital Ús del vídeo Ús i edició de vídeo Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

18 V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL
COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Introducció a les presentacions multimèdia 1r ESO 1r Trimestre Ciències Naturals Ciències Socials Matemàtiques Llengua Catalana (…) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

19 V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL
COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Introducció a les presentacions multimèdia 1r ESO ACCIONS 1r Trimestre Ciències Naturals a. Presentació del professor. Unitat 1: La Terra i L’Univers. Els astres. b. Presentació oral alumnes. Una diapositiva: un astre del sistema solar. Unitat 2: El Sistema Solar. (títol, text/imatges, mida del text, simetries) (fons tipus i mides). c. Exercici. 3 diapositives: estat sòlid, líquid i gasós. Unitat 4: Propietats de la matèria. (títol, text/imatges, mida del text, simetries) (fons tipus i mides) (coherència entre diapositives) d. Presentació oral alumnes. 4 diapositives: imatges del cicle de l’aigua relacionades amb els canvis d’estat (4 imatges/4 canvis d’estat). Unitat 6: Sòlid, líquid i gas. (títol, text/imatges, mida del text, simetries) (fons tipus i mides) (coherència entre diapositives) e. Exercici. 2 diapositives: un exercici, una solució. Fotografies de 4 mescles (quin tipus?). Unitat 7: Mescles i substàncies pures. (títol, text/imatges, mida del text, simetries) (fons tipus i mides) (animació simple) Ciències Socials Matemàtiques Llengua Catalana (…) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

20 Interpretació de la diagnosi: contrast amb les programacions de les matèries i les pràctiques a l’aula Coherència: una decisió o una acció és coherent si respon a uns criteris comuns dels diversos departaments o si s’aplica conjuntament des del nivell. Quan s’observa la coherència es detecten fortaleses (en funció de la naturalesa de l’acció). Seqüència completa: aquelles decisions que s’hi refereixen des de l’aula fins al nivell institucional: els projectes de centre són transformadors en tant que es tradueixen en intervenció a l’aula; les intervencions a l’aula són transformadores en tant que esdevenen o es vinculen a projectes de centre (cal evitar decisions sense pràctica, o pràctiques sense decisió que no s’incorporen). Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

21 Agents implicats en la presa de decisions (Qui)
Equip directiu Comissió pedagògica o òrgan equivalent Departaments Equips educatius o de nivell Claustre Altres òrgans ad hoc Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

22 II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS
Transmetre informació amb suports digitals QUI? COM? QUAN? I. COMPETÈNCIA (compartir significat) II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS (anàlisi de la competència; definir 4/5 objectius) IIIa. SEQÜENCIAR COMPETÈNCIA (distribuir els objectius al llarg de l’etapa) IIIb. PLANIFICAR OBJECTIUS (definir línies d’actuació o estratègies comunes per desplegar cada objectiu) IV. SEQÜENCIAR ESTRATÈGIES (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències


Descargar ppt "El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum"

Presentaciones similares


Anuncios Google