Projecte Èxit L’ÈXIT ESCOLAR PER A TOTHOM, un objectiu de la ciutat Reforç escolar Per alumnat de 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO febrer 2009.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BATXILLERAT 34R/1I/1P-212. EL BATXILLERAT LOE EL BATXILLERAT ÉS UNA ETAPA FORMATIVA Durada: 2 ANYS Titulació: BATXILLER SORTIDES: a)Estudis universitaris.
Advertisements

¿Para qué (nos) sirven las encuestas docentes? Miguel Valero.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Èxit i fracàs a l’educació obligatòria Miquel Martínez. Universitat de Barcelona Direcció d’Ensenyament Ajuntament de Mataró Mataró, 26 de febrer de 2013.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
REUNIÓ DE PARES I MARES C.P. L’HORTA Catarroja Curs Tutora: Teresa Luz Pitarch.
Tallers d’intercanvi d’experiències
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
COMISSIÓ MIXTA DE SEGUIMENT DEL DESPLEGAMENT DE LA LLEI 39/ de desembre del 2009.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Edició 2017 Reunió amb famílies.
ESCOLA GRAS I SOLER.
Ponència Una educació per a un nou país.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Què és un pla Individualitzat ?
Dades de l’inici del curs Dossier de Premsa
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Projecte de Diversificació Curricular
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
@sebastiani64.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Tutora: Eloisa Lorente
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Presentació de 1r d’ESO Curs
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
un programa consolidat
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Projecte Èxit L’ÈXIT ESCOLAR PER A TOTHOM, un objectiu de la ciutat Reforç escolar Per alumnat de 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO febrer 2009

Projecte Èxit La millora de l'èxit escolar ha de ser una prioritat a la ciutat Les dades són prou evidents: –Un 35% de l’alumnat no acredita l’ESO. Aquesta xifra tot i que s’ha reduït en els últims anys és superior a la mitjana europea. –Un 14% d’alumnes manifesta una gran distància emocional respecte al professorat i desafecció per la institució escolar. –Només un 60% dels joves participa dels estudis postobligatòris. –Intensificació de les desigualtats entre centres públics i privats- concertats pel que fa als índex de fracàs. Es tracta d’un problema complex, per tant calen solucions complexes

Projecte Èxit Què podem fer per augmentar el nombre de graduats a secundària? –Evitar les concentracions excessives d’alumnat amb dificultats Planificació / àrees de proximitat Polítiques compensatòries: LICS, Plans Educatius d’Entorn –Flexibilització dels temps d’aprenentatge ajustant-se a les necessitats Organització escolar: agrupacions flexibles; concentració d’equips docents a primer i a segon; mestres de suport a l’aula Plans de Millora –Adequació dels criteris d’avaluació Ajustats a les competències bàsiques de la LOE –Enfortir la funció tutorial per l’orientació i el tracte amb les famílies –Atendre l’alumnat amb dificultats: UEE, PQPI

Projecte Èxit Què fa l'Èxit (i d’altres) per augmentar el nombre de graduats a secundària? –Continuïtat primària-secundària Adscripcions/planificació Projectes compartits (Èxit entre d’altres) –Activitats d’aprenentatge després de l’horari escolar amb la implicació d’agents externs Reforç escolar: Èxit Estudi assistit: Plans Educatius d’Entorn Reforç escolar: PROA –Orientació a 4t d’ESO. Motivació a la continuïtat de la formació Projecte de Vida Professional. Èxit/Porta22 –Diversificació curricular a segon cicle d’ESO Tallers en contextos no escolars Èxit2 UEC o altres formes d’escolarització externes o mixtes Suport a les Aules obertes –Implicació de les famílies en la dinàmica escolar Tallers de pares i mares

Projecte Èxit fase experimental del projecte Èxit impulsat per l’IMEB i traspassat al Consorci des de 2005 L’avaluació del procés és positiva i es consolida Els punts forts del reforç escolar que el professorat expressa amb major freqüència són: -Ajuda a fer els deures -Treballa hàbits d’estudi i ordre -Reforça la seguretat en sí mateixos de l’alumnat que li costa estudiar -Un punt fort important és el que fa referència a la relació que s’estableix entre l’alumnat i els

Projecte Èxit Avaluació fase experimental del projecte Èxit Punts forts manifestats pels  Ajuda en l’aprenentatge, a fer deures, a resoldre coses que no entenen  Treball d’hàbits socials  La relació entre els i els nens/es Punts forts manifestats pel Professorat  Fer els deures  Millorar relació amb els companys  Resultats més satisfactoris en els aprenentatges  Bona relació amb els Valoracions de l’alumnat sobre els  M’ajuda a fer els deures  Repasso els controls de llengua  M’ensenya a organitzar la feina  M’ajuda a arreglar els problemes amb els meus amics Aquesta és la nostra aposta: Èxit, de projecte a programa

Projecte Èxit Dades de participació - curs Escoles i instituts de Barcelona CEIP IES Total Alumnat1.215 Tutors i professorat244

Projecte Èxit DE PROJECTE EXPERIMENTAL A PROGRAMA Claus: 1.Treballa amb alumnes / professorat / joves/ famílies 2.Treballa amb recursos de la ciutat 3.Parteix de la demanda dels centres i s’adapta a les seves necessitats 4.No pretén ser el model únic però si ordenar les iniciatives existents 5.No és un recurs al marge del sistema sinó del sistema. En el marc de la LOE. Amb el suport de la inspecció i dels Serveis Educatius del territori 6.Seguiment i suport presencial i no burocratitzat

Projecte Èxit Èxit 1: Reforç escolar CEIP Tallers del professorat CEIP Alumnes 5è I 6è Alumnes 1r ESO I 2n ESO IES Reforç escolar Exalumnes de l’IES

Projecte Èxit L’ Escola i l’Institut fan un projecte comú a través del taller del professorat

Projecte Èxit Els grans són ex-alumnes de l’institut que ens ajuden a fer els deures

Projecte Èxit El reforç dels deures i les activitats de lleure ajuden al treball escolar També experimenten altres maneres d’aprendre

Projecte Èxit Pel reforç escolar disposem de: TIC, biblioteca i materials didàctics Materials didàctics Material TIC La biblioteca de l’escola

Projecte Èxit Agents que intervenen a l’Èxit 1 -Ajudar a fer els deures i fer el reforç -Control d’assistència i Informe diari de la sessióControl d’assistència i Informe diari de la sessió -Intercanvi informació amb el tutor/a -Informe trimestralInforme trimestral Coordinadors/es (1 x IES amb els seus CEIPs) - Coordinació dels (seguiment assistència) i selecció de material.seguiment assistència - Informes de seguiment trimestral - Seguiment incidències alumnat Referents de zona - Reunions amb coordinadors/es i - Seguiment del reforç - Informes de seguiment mensuals i trimestralsInformes de seguiment mensuals i trimestrals Tècnics/ques de la unitat de Programes - Planificació - Coordinació - Seguiment - Avaluació Tallers de professora t ALUMNES ÈXIT Família -Autoritza la participació -Taller per a famíliesAutoritza la participació Tutors i tutores -Proposta d’alumnes pel reforç -Descripció de necessitats i pauta de les activitats de reforç (graella d’observacions) (graella d’observacions -Relació amb a través de la llibreta viatgera / agenda /mail. Territori -CRP (hi ha 4 crp molt implicats) -Tècnic Districte -Inspecció

Projecte Èxit Ordenació dels recursos pel reforç extraescolar Tallers d’estudi assistit Pla educatiu d’entorn En alguns casos finançat amb recursos PROA Reforç escolar Èxit Altres recursos de la ciutat

Projecte Èxit - Creixement segons demanda. Nous centres 2008/09 -Perspectiva amb els recursos actuals.... -Perspectiva si es compta amb els recursos PROA i Entorn (si es que es destinen a 5e i 6è, i 1er i 2on d’ESO) - Ordenació dels recursos segons perfil i edat de l’alumnat -Perfil amb carències socials: estudi assistit -Perfil que amb el suport escolar pot assolir l’èxit: reforç - Suport del CRP + recursos de formació permanent pel taller de professorat - Conveni Departament de pedagogia: amics grans específics per a fer reforç de lectura; compensació amb crèdits de lliure elecció - Formalització del pagament dels ajuts en concepte de beques Propostes de futur

Projecte Èxit Evolució de la participació Acció Districtes Instituts Escoles Total centres escolars Nº de professorat Alumnat de Primària i ESO

Projecte Èxit BequesSol·licituds ModalitatA ModalitatB1017 ModalitatC1617 ModalitatD Convocatòria de beques del programa EXIT pels i per la coordinació. Curs

Projecte Èxit Convocatòria de beques del programa EXIT pels i per la coordinació. Curs

Projecte Èxit Informació general del Programa Èxit - Documents (instruccions i graelles) – Correu electrònic:

Projecte Èxit Centres participants / Curs