Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Projecte de Diversificació Curricular
Estades formatives a empreses i entitats Curs
2
Projecte de diversificació crricular
Alumnes de 3r i 4t d’ESO Alumnes amb una història escolar de fracàs: factors personals i contextuals. Baixa autoestima i manca d’habilitats socials. Major interès cap a tasques manipulatives que no intel·lectuals. Tendència al moviment i a l’acció per damunt de la capacitat reflexiva. Evitar el fracàs escolar i l’abandonament prematur, adequant l’oferta educativa. Atendre l’alumnat de manera més ajustada a les competències i qualitats personals: accedir a currículum de l’ESO, acreditar segons objectius generals i competències bàsiques Crear un bon clima de treball: convivència, respecte, tolerància Potenciar valors com responsabilitat, compromís personals i grupal, superació i esforç. Millorar habilitats socials. Establir processos de millora d’autoconcepte i autoestima. Desvetllar interessos formatius i professionals. Impulsar la continuïtat dels estudis postobligatoris
3
Consorci d’Educació de Barcelona Districte Inspecció educativa Centres
educatius
4
L’estructura Àmbit lingüístic i social: ciències socials, geografia i història; llengua catalana i castellana (primera llengua estrangera) Àmbit científic i tecnològic: matemàtiques, ciències de la naturalesa i tecnologia Àmbit pràctic: ESTADA A L’EMPRESA O ENTITAT hores Tutoria i orientació
5
Estades formatives en empreses – àmbit pràctic
Durada: dos mantins ( hores) → un terç del currículum Estructura trimestral. Rotació. Desiderata Perfils d’estada: sanitari, esportiu, manteniment, administratiu, petit comerç .... Objectius aconseguir: d’adquisició de les habilitats personals necessàries per a la vida adulta i professional Planificació del pla d’activitats pactades entre el centre I les entitats Avaluació 40% de la nota del programa de diversificació Informe final de cada alumne: veure si desenvolupa actituds étiques i laborals pròpies de l’activitat d’acord amb les característiques del lloc de treball i el pla d’activitats establert Consorci – Districte Districte – empreses/entitats Consorci – Instituts Institut – empreses – famílies Convenis i acords
6
Estades formatives en empreses – àmbit pràctic
FASE Districte / CEB / Inspecció educativa Institut Empresa / entitat Fase 0: Previ a l’estada a l’entitat Fase 1: Primer dia d’estada a l’entitat Fase 2: Durant l’estada a l’entitat Fase 3: Tancament de l’estada Conveni marc Contacte empreses Validació llocs estada, perfils Acord col·laboració Seu del districte Consorci de normalització lingüística Punts verds Parcs i jardins Serveis educatius Centre salut Centre esport Programa DISA Condis Petit comerç Biblioteques Escoles de primària Tria alumnat – CAD Informació famílies Administració Àmbit sociosanitari – hospital de dia Àmbit sociosanitari - rehabilitació Àmbit sociosanitari - atenció primària Arxiu i biblioteques Comerç Esport – fitness Esport - socorrista Hosteleria Manteniment Magatzem Mediambient Perruqueria Recepció Serveis a la comunitat Perfil lloc estada Desiderata Expectatives alumnes Tutor/a Contracte pedagògic Contracte pedagògic Acompanyament primer dia Rebuda alumne /a Supervisió Seguiment Acompanyament Vinculació tutoria i orientació Avaluació alumne/a Avaluació alumne/a Valoració estada en totes les seves fases, agents implicats i instruments Balanç estada Balanç estada Vinculació tutoria i orientació Informació família
7
Balanç processos i eines de les Estades formatives
Valoració perfil estades
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.