La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània"— Transcripción de la presentación:

1 Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Coeducació Institut Mediterrània “TEIXIM IGUALTAT, CREIXEM SENSE VIOLÈNCIA” Espai Francesca Bonnemaison 21 de novembre de 2014 Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània

2 Objectius generals del projecte educatiu de centre
“De l'autonomia personal a la convivència en igualtat” Desenvolupar pràctiques educatives que promoguin canvis en les relacions de gèneres i facin possible corregir els estereotips sexistes i les conductes discriminatòries. Potenciar l’autonomia i el desenvolupament de la identitat personal dels dos gèneres. Donar eines per potenciar les noves feminitats i masculinitats mitjançant l’oferiment de models no estereotipats. Fomentar el treball cooperatiu com a fórmula per aprendre a viure junts en llibertat. Fer visible les dones i les seves contribucions al llarg de la història. Fer visible models masculins positius.

3 Coeducació al Mediterrània 2013-14
PEC: “De l´autonomía personal a la convivència en igualtat” Grup de treball amb coordinadors/es de nivell claustre coordinació Grup de formació amb professorat Treball amb alumnat: La idea aquí és explicar els diferents nivells de treball que hi ha hagut aquest any, a partir dels quals s’ha aconseguit arribar a tot el centre (o si més no, molt més que treballant sols amb un grup de formació o amb alumnat, sinó que s’ha establert xarxa i s’ha pogut arribar a molta gent

4 Treball amb coordinadors/es de nivell
8 sessions de 1,5 hores (mensuals) Es traspassaven propostes de treball a la resta de professorat  treball amb alumnat Impacte amb tot l’alumnat Impacte a tot el claustre (retorn de les actuacions realitzades) Treball amb alumnat: qúestionaris d’educació afectivo-sexual

5 Grup de formació de professorat
Objectiu: integrar la mirada coeducativa  TRANSVERSALITAT Formació conjunta amb persones de l’institut Mediterrània i l’Escola El Pins: 14 (8 finalment) Diferents nivells: primària + ESO + batxillerat + mòduls (interdisciplinarietat i internivells) Formació reconeguda pel CRP Temporització: 6 sessions de 1,5 hores + treball a l’aula = 15 hores de formació Impacte sobre tot l’alumnat amb el que tenen contacte les persones del grup

6 Assignatura de teatre amb alumnat
Objectiu: treballar resolució de conflictes, les relacions de parella (prevenció de violències de gènere), empatia, habilitats socials, cohesió de grup… Assignatura “Ni ogres ni princeses”: 16 noies i nois de 3er de la ESO De gener a juny dues hores a la setmana, tots els dimecres i dijous Molt bona valoració per part de l’alumnat i el professorat. l’activitat ha finalitzat amb una representació de la obra de teatre (creada per el propi alumnat) a companyes i companys de dues aules de 3er de la ESO

7 Alguns assajos…

8 El dia de l’estrena

9 Elements clau de l’èxit
Transversalitat i treball en xarxa (bona coordinació) Coeducar no vol dir fer més sinó fer diferent (integrant la mirada coeducativa) que la coeducació no quedi en activitats puntuals en dies concrets sinó que, per una banda s’integri a les assignatures de manera transversal i que les activitats puntuals es consolidin com activitats de centre (per exemple amb el PAT) Que sigui un projecte de centre  Voluntat (i dedicació) de l’equip directiu i del professorat Amb la coeducació tothom hi guanya: professorat, alumnat i famílies


Descargar ppt "Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània"

Presentaciones similares


Anuncios Google