La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI"— Transcripción de la presentación:

1 Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Presentació de l’itinerari guiat-FIC: ”Millorem el procés d’escriptura a l’aula” Àrea d’Ensenyament d’Idiomes – EOI Núria Bastons i Lídia Vilaseca Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI 20 d’octubre de 2017

2 Modalitats formatives
És el mateix del curs passat, però enguany la Formació d’equips de centre s’especifica en Curs/seminaris d’equips de centre Document Formació permanent del professorat. Criteris, instruccions i orientacions curs

3 FIC: itinerari guiat o itinerari propi?
El Departament d’Ensenyament ofereix uns itineraris guiats que contenen eines d’autodiagnosi, materials de formació (orientacions, activitats, enllaços, idees claus i bibliografia), protocols i instruments d’avaluació. Durada: 45 hores Itinerari propi El centres que ja duen a terme un procés col·lectiu de reflexió i dinamització interna podran optar per fer itineraris formatius propis. Durada: 30 hores

4 Què ofereixen els itineraris guiats?
Eines d’autodiagnosi Materials de formació: activitats, instruments (graelles, fitxes d’anàlisi, enllaços...) Orientacions i pautes per als coordinadors Bibliografia (paquets de lectures i recomanacions) Punt de partida per iniciar processos de reflexió col·lectius. Gestió a càrrec de membres del claustre (professors experts o membres de l’equip directiu). Transferència a l’aula i canvis en les dinàmiques de treball del centre.

5 En què es fonamenten? En el currículum de les EOI En veus expertes
En l’experiència dels participants En propostes d’aula experimentades

6 Estructura TREBALL DE TOT L’EQUIP TREBALL AUTÒNOM I EN EQUIP TREBALL DE TOT L’EQUIP 1. FASE INICIAL 2. FASE DE PLANIFICACIÓ 3. FASE DE CONSTRUCCIÓ I EXPERIMENTACIÓ 4. FASE FINAL. AVALUACIÓ I PROJECCIÓ DE FUTUR D’on partim? A on anem? Com hi anem? Ens preparem per a la fase d’experimentació segons necessitats del centre Disseny de la pràctica Avaluem el recorregut i els resultats Què consolidem? TRANSFERÈNCIA A L’AULA I AL CENTRE COM CONTINUAREM? Treballem amb la veu dels experts (documents, lectures...) Dissenyem i experimentem una intervenció a l’aula a partir de les propostes dels itineraris - Esquema per a qualsevol itinerari guiat FIC. Fases: Inicial> presa de contacte amb el tema des de les creences del professorat que participa en la formació. Planificació Construcció i experimentació> Fase d’experimentació a l’aula i reflexió sobre la pròpia experiència Avaluació del recorregut. Plantejar canvis a l’aula, també al centre (p.ex., dissenyar una nova activitat formativa o un pla d’acció de millora per a tot el centre). EL PROCÉS ES VA DOCUMENTANT EN LA CARPETA DE FORMACIÓ DEL CENTRE 6

7 Metodologia de formació

8 Itinerari EOI: Millorem el procés d’escriptura a l’aula

9 Exemple d’activitat de la fase 1
Activitat 1. Quines són les nostres creences sobre el que significa ensenyar a escriure a l’aula de LE?

10 Exemple d’activitat de la fase 2
Activitat 1. “La meva tasca preferida/maleïda”

11 Exemple d’activitat de la fase 3
Bloc 1. Activitat 3. Definim què farem

12 Exemple d’activitat de la fase 4
Activitat 1. Formulació d’objectius de millora de l’ensenyament-aprenentatge de l’EIE

13 Assessorament sobre aquest itinerari
Podeu contactar amb nosaltres a: (Àrea Ensenyaments Idiomes EOI) (Jordi Margelí)

14 MOLTES GRÀCIES!


Descargar ppt "Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI"

Presentaciones similares


Anuncios Google