Eines d’internet per al professorat d’EOI.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
EL TREBALL DE CATALÀ.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Elaboració d’un mapa temàtic
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Una experiència a sisè de Primària
LA TARDOR Cicle Inicial.
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
EduCaixa Des de l’Obra Social ”la Caixa”, a través d’eduCaixa donem suport a la formació dels més joves i apostem per una educació de qualitat que els.
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Com introduir les Guies Docents
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Màrqueting Cultural a l'EOI
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Transcripción de la presentación:

Eines d’internet per al professorat d’EOI.

MODALITAT El format escollit va ser un Taller de 15 h (10 h presencials i 5 online). Les sessions van tenir una durada de 2 hores i 30 minuts cadascuna. Es van dur a terme : divendres 10 de febrer. dimecres 1 de març. dilluns 20 de març. divendres 31 de març.

PROPOSTA FORMATIVA La idea va sorgir a un claustre on es va detectar la necessitat d’ampliar els coneixements del professorat en aquest camp.

OBJECTIUS de la FORMACIÓ 1- Introduir el concepte de la gamificació. 2- Ampliar la competència digital dels docents. 3- Potenciar el treball cooperatiu.

FORMADOR Un cop triat el tema de l’activitat formativa, es va decidir que fos un membre del claustre de professors i professores del centre qui fes el taller. El motiu principal pel qual es va escollir al formador va ser pels seus coneixements sobre el tema i el seu interès per les noves tecnologies aplicades a l’ensenyament.

METODOLOGIA La manera com es va realitzar el taller va ser primordialment pràctic. La idea fonamental va ser donar a conèixer unes eines per treballar : La gamificació. La presentació de continguts en línia. La creació de qüestionaris. L’edició de vídeos i / o imatges. La creació d’infografies i de mapes conceptuals.

DINÀMICA de GRUP Els participants en el taller van treballar de manera individual, en parelles i en grup. L’objectiu de cada sessió va ser descobrir una nova eina, posar-la en pràctica i obtenir un producte digital final. Per acabar es feia una posada en comú per compartir les seves impressions al respecte.

Conclusions Les conclusions obtingudes van ser que : Hi ha eines com Kahoot o Quizizz que poden ser molt útils per dinamitzar la classe i a la vegada fer un repàs del continguts treballats. També es van veure altres que ens poden ajudar a introduir un tema, com per exemple Tagul. Fins i tot algunes eines es poden recomanar als alumnes com a tècniques d'estudi per poder fer mapes conceptuals amb Coggle, Mindmeister o Cacoo.

Transferència de resultats Aquesta formació ha permès al docent tenir un ventall més ampli de recursos per implementar a l'aula i en definitiva a la programació didàctica del present curs.

Valoració Ha estat una experiència enriquidora per tots els membres del claustre inclòs el propi formador.

ASPECTES A MILLORAR Un aspecte a millorar seria el moment escollit per fer la formació. Vam constatar que el segon quadrimestre es solapa amb d'altres activitats i això fa difícil quadrar agendes.

Moltes gràcies per la seva atenció.