ELS ALUMNES SORDS A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
APRENENTATGE MULTINIVELL
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
ELS ALUMNES SORDS A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
La consciència fonològica a P-3
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Com introduir les Guies Docents
La consciència fonològica a P-4
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
Grups interactius a L’Esquitx
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Distribució de les hores del currículum
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
“EL PALIC, un model per a les illes”
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Formació per als equips directius d’educació secundària
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
La consciència fonològica a P-5 i 1er
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Propostes de millora en el GIR
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Miquel Navarro i Oriach.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

ELS ALUMNES SORDS A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA GRUP DE TREBALL 14-15 Dolors Mestre Anna Paredes Anabel Navarro Cels Verge Cristina Ferrando Sandra Ciurana

ÍNDEX 0.- INTRODUCCIÓ: 0.0.- Objectius. 0.1.- Justificació: variables. 0.2.- Itineraris alumnes DA: CI. 0.3.- Itineraris alumnes DA: CM i CS. 1.- TREBALL LOGOPÈDIC: 1.1.- Prèvies necessàries. 1.2.- Blocs de treball: 1.2.1.- Treball auditiu. 1.2.2.- Treball de llenguatge oral. 1.2.3.- Treball de llenguatge escrit. 1.2.4.- Treball de fonètica I fonologia. 1.2.5.- Participació en la programació individual.

0.- INTRODUCCIÓ REFLEXIÓ INICIAL: 0.0.- OBJECTIUS DEL GRUP DE TREBALL. 0.1.- JUSTIFICACIÓ DEL TREBALL REALITZAT. 0.2.- ITINERARI ALUMNES DA A PRIMÀRIA: CI. 0.3.- ITINERARIS ALUMNES DA A PRIMÀRIA: CM I CS. *

0.- INTRODUCCIÓ 0.0.- ELS NOSTRES OBJECTIUS VAN SER: Establir les línies generals de treball logopèdic amb els alumnes sords a l’Educació Primària (DOCUMENT QUE ESTEM ELABORANT). Diferenciar el treball per CL: B, C, D, E, G i normalitzat (ITINERARIS PER CL). Treballar sobre les dificultats lingüístiques freqüents que ens trobem (EN AQUEST APARTAT NO HEM ARRIBAT). 0.1.- JUSTIFICACIÓ DEL TREBALL ELABORAT: Aquest curs hem començat a plantejar les línies generals de treball logopèdic amb els alumnes sords a l’Educació Primària. Ha estat un treball que ha partit d’un esquema inicial que ha servit de punt de partida per una reflexió conjunta per part del grup. El document que s’ha iniciat no ha estat acabat I per tant hi ha apartats que falta fer o modificar. *

Establim la base del nostre treball des del punt de vista lingüístic exclusivament. Per tant els blocs que després es detallaran no faran referència a cap suport curricular de les àrees escolars si no amb un treball de desenvolupament lingüístic. Serà un treball de llenguatge i audició que tindrà com a finalitat donar estratègies a l’alumne per accedir al currículum escolar i participar amb l’escola en l'elaboració de la seva programació individual en cas necessari. Per tant la resposta educativa i el treball logopèdic que realitzarem amb cadascun dels nostres alumnes deficients auditius serà diferent en funció de les següents variables:

VARIABLES: Cicle. ↓ Tipus de comportament lingüístic (B/C/D/E/NORMALITZAT). ↓ Si/No dificultats de comprensió lectora (determinats CL no hi haurà comprensió lectora del seu nivell però si mecànica). ↓ Si/No accés currículum. ↓ Resposta Educativa. ↓ TREBALL LOGOPÈDIC.

VARIABLES: G. Cicle. ↓ Tipus de comportament lingüístic (G) VARIABLES: G. Cicle. ↓ Tipus de comportament lingüístic (G). ↓ Resposta Educativa. ↓ TREBALL LOGOPÈDIC. 0.2.- GRAELLA CICLE INICIAL (ITINERARIS). 0.3.- GRAELLA CICLE MITJÀ/SUPERIOR (ITINERARIS).

0.2.- Alumnes DA a primària  *Alumnes nouvinguts i/o amb altres factors associats **Complementar treball llenguatge oral./ ***Comprensió lectora adaptada. Treball auditiu Treball de llenguatge Participació PI CL. B* NO Comprensió lectora NO accés currículum Treball auditiu Treball de llenguatge Participació PI NO Comprensió lectora CICLE INICIAL NO accés currículum CL. C/D Treball auditiu Treball de llenguatge Participació PI Expressió escrita** SI Mecànica lectora Treball auditiu Treball de llenguatge Treball llenguatge escrit: Expressió escrita** + Tipologia textual SI Comprensió lectora SI accés currículum CL. E Treball auditiu Treball de llenguatge Participació PI Treball llenguatge escrit: Expressió escrita**+ Comprensió lectora*** NO Comprensió lectora NO accés currículum Treball fonològic Treball fonètic CL. G SI Comprensió lectora SI accés currículum Seguiment CL. N Treball llenguatge escrit: ***Comprensió lectora+Expressióescrita+ Tipologia textual de CI. Participació PI NO Comprensió lectora No accés currículum

NO Comprensió lectora ** 0.3.- ALUMNES DA A PRIMÀRIA *Alumnes nouvinguts i/o amb altres factors associats. ** Comprensió lectora referent al nivell educatiu. *** Treball de Tipologia textual adaptat al seu nivell competencial. **** Complementar treball de llenguatge oral. Treball auditiu Treball de llenguatge Participació PI NO Comprensió lectora NO accés currículum CL. B* CICLE MITJÀ I SUPERIOR NO Comprensió lectora Treball auditiu Treball de llenguatge Participació PI CL. C/D* NO accés currículum Treball auditiu Treball de llenguatge Participació PI Expressió escrita**** SI Mecànica lectora Treball auditiu Treball de llenguatge Treball llenguatge escrit: Tipologia textual*** , Comprensió lectora adaptat, Expressió escrita**** Participació PI CL. E NO Comprensió lectora ** NO accés currículum Seguiment SI Comprensió lectora SI accés currículum CL. N Treball llenguatge escrit: Tipologia textual*** , Comprensió lectora adaptada, Expressió escrita Participació PI NO Comprensió lectora No accés currículum

1.- TREBALL LOGOPÈDIC: REFLEXIONEM SOBRE: QUÈ FEM? 1.1.- Prèvies comunicatives necessàries. 1.2.- Blocs de treball.

1.- TREBALL LOGOPÈDIC: QUÈ FEM? 1.1.- Prèvies necessaries: Per començar a fer un treball de llenguatge considerem que es necessari que les prèvies comunicatives estiguin totalment establertes: Prèvies per a facilitar la comunicació i/o interacció amb l’adult. Restar assegut un cert temps. Estar en actitud d’escolta. Mantenir contacte ocular adequat. Aconseguir centrar l’atenció en l’activitat. Crear hàbits d’atenció mútua. Crear hàbits d’acció mútua. Crear hàbits de regulació de la conducta. Crear hàbits d’alternança comunicativa. Observar i exploració de les pròpies necessitats. Manifestar d’intencions comunicatives. Manifestar i expressió de sentiments i emocions. Iniciar-se en l’ús d’habilitats per començar a informar i obtenir informació Iniciar-se en l’ús d’habilitats per a la gestió de la comunicació i fórmules socials (ús social) amb requeriment de l’adult.

1.- TREBALL LOGOPÈDIC: QUÈ FEM? 1.2.- Blocs de treball: 1.2.1.- TREBALL AUDITIU. (FET) ÚS I CONTROL DELS APARELLS. EL TREBALL AUDITIU EN RELACIÓ AL LLENGUATGE. 1.2.2.- TREBALL DE LLENGUATGE ORAL. (INICIAT I FALTA AMPLIAR) TREBALL DE CARÀCTER MENTALISTA. TREBALL NARRATIU. TREBALL DE CONVERSA. TREBALL DEL CALENDARI I PAS DEL TEMPS. TREBALL PER PROMOURE CL. ALTRES ACTIVITATS.

1.- TREBALL LOGOPÈDIC: QUÈ FEM? 1.1.- Blocs de treball: 1.2.3.- TREBALL DE LLENGUATGE ESCRIT. (INICIAT I FALTA AMPLIAR) TREBALL D’EXPRESSIÓ ESCRITA: concretar els diferents tipus de treball d’expressió escrita. TREBALL DE COMPRENSIÓ LECTORA: concretar els diferents tipus de treball de comprensió lectora. TREBALL DE TIPOLOGIA TEXTUAL A CICLE INICIAL I CICLE MITJÀ: Text descriptiu: persones, animals i paisatges. Text narratiu: conte. Text poètic: poemes. Text conversacional: diàleg, còmic i narració estil directe. CADASCUNA DE LES TIPOLOGIES CONTÉ: L’explicació de la tipologia. El quadre del professor: objectius generals, ús de la normativa i elements de coherència, cohesió i presentació del treball. Les diferents propostes de treball. Guia d’avaluació: comprensió lectora i expressió escrita (no es valorarà en el text poètic).

1.- TREBALL LOGOPÈDIC: QUÈ FEM? 1.1.- Blocs de treball: 1.2.4.- TREBALL FONÈTIC- FONOLÒGIC. (FET) TREBALL DE CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: Habilitats auditives i unitats sonores. Relació del treball auditiu en relació a la lectoescriptura. TREBALL FONÈTIC I ARTICULATORI: Treball pràxic per facilitar la producció oral.

1.- TREBALL LOGOPÈDIC: QUÈ FEM? 1.1.- Blocs de treball: 1.2.5.- PARTICIPACIÓ EN LA PI. (REESTRUCTURAR I FALTA AMPLIAR) ORIENTACIONS PER L’ELABORACIÓ DE LA PI: - Elements d’accés: adaptacions metodològiques (cóm ensenyar i avaluar). - Elements preescriptius: adaptacions dels continguts i objectius de determinades àrees curriculars (què ensenyar i avaluar). Àrea de matemàtiques: estructures lingüístiques i lèxic. Àrea de medi: vocabulari específic i coneixements previs. Àrea llengua catalana: què li podem demanar a nivell d’expressió i comprensió (oral i escrita). Àrea de llengua castellana: què li podem demanar a nivell d’expressió i comprensió (oral i escrita). Àrea d’anglès: què li podem demanar a nivell d’expressió/comprensió (oral i escrita) i tot el tema de les adaptacions metodològiques en quan a activitats concretes, per exemple: tema “listening”. Àrea de música: què li podem demanar a nivell de continguts propis de l’àrea de música i la part relaciona amb la comprensió/expressió de les cançons. CONCRECIÓ D’AQUESTES ORIENTACIONS EN LA SEVA RESPOSTA EDUCATIVA.

1.2.1.- TREBALL AUDITIU: REFLEXIONEM SOBRE: - ÚS I CONTROL DELS APARELLS. - EL TREBALL AUDITIU EN RELACIÓ AL LLENGUATGE. *

1.2.1.- QUÈ FEM A NIVELL AUDITIU? - ÚS I CONTROL DELS APARELLS: La família hauria de informar amb el mestre tutor sobre l’ús i funcionament dels aparells en el cas de que el mestre tingui a l’alumne sord per primera vegada. El/la logopeda a l’inici de curs tornarà a explicar al mestre tutor i altres especialistes implicats el seu ús i funcionament. MESTRES: A cicle inicial: els mestres demanaran la col·laboració de l’alumne per encendre-apagar, posar- treure i canviar les piles dels aparells. ALUMNE SORD: A cicle inicial: l’alumne sord amb l’ajuda de l’adult han de saber encendre-apagar, posar-treure, canviar les piles dels seus aparells i avisar quan l’aparell no funciona. COMPANYS DE CLASSE: Fer una explicació a la resta del grup sobre el tema de la sordesa adaptada al nivell dels alumnes sempre que sigui necessari. Fer-la conjuntament o ells sols en el cas d’alumnes més grans amb suficient competència lingüística. Seria el cas d’alumnes sords que canvien de grup per canvi d’escola o d’etapa (per exemple quan inicien la ESO). *

1.2.1.- QUÈ FEM A NIVELL AUDITIU? 2.- EL TREBALL AUDITIU EN RELACIÓ AL LLENGUATGE: ABANS: Comprovació del correcte funcionament dels aparells sempre que sigui necessari (depenent de cada alumne fins que sigui capaç d’avisar sobre el seu correcte funcionament). Es podria utilitzar la prova dels sons de Ling, paraules i frases conegudes ja que l’objectiu seria detecció del correcte funcionament. No valorariem la comprensió auditiva. DURANT: El treball auditiu que es realitzaria durant la sessió es desenvoluparia en situació natural de treball, sense tapar-se la cara, mitjançant la qual l’alumne faria ús de la labiolectura segons les seves necessitats. Nosaltres li facilitariem i ell en faria ús o en cas contrari NO. *

1.2.1.- QUÈ FEM A NIVELL AUDITIU? 2.- EL TREBALL AUDITIU EN RELACIÓ AL LLENGUATGE: DESPRÉS: El treball de comprensió auditiva per darrera es realitzaria a partir del treball lingüístic realitzat per davant. Seria convenient fer-ho en totes les sessions en CCL C-D i segons necessitats en CCL E i comportaments normalitzats. No demanar-li per darrera el que l’alumne no és capaç de fer per davant. En el treball auditiu per darrera li demanariem: 1.- Repetir el missatge oral. 2.- Identificar el missatge oral: assenyalant, contestant o donant. La identificació del missatge ens portaria al punt 3 de comprensió. 3.- Finalment comprendre el missatge oral. *

1.2.2.- TREBALL DE LLENGUATGE ORAL. TIPUS DE TREBALL: Treball de caràcter mentalista. Treball narratiu d’historietes i contes. Treball de conversa. Treball del calendari i pas del temps. Treball per promocionar de CL més pautat. Altres activitats lingüístiques.

1.2.3.- TREBALL DE LLENGUATGE ESCRIT. REFLEXIONEM SOBRE: - L’ADQUISICIÓ DE LA LECTOESCRIPTURA: El treball de la lectura i escriptura es realitza durant tota l’etapa de l’EI. La seva mecànica és fàcilment assolida però les dificultats estaran al voltant de la comprensió lectora. Per tant el seu desenvolupament lingüístic a nivell oral serà fonamental per comprendre el que llegeix i per tant accedir al currículum escolar. - INICI DEL TREBALL ESCRIT: El treball de llenguatge escrit pot iniciar-se si l’alumne ha assolit la mecànica de la lectoescriptura a partir de CL C-D tant a CI com a CM/CS. La finalitat no seria escriure si no que serviria de mitjà o suport al llenguatge oral.

1.2.3.- TREBALL DE LLENGUATGE ESCRIT. TIPUS DE TREBALL: Treball d’expressió escrita: descriure les diferents possibilitats de treball. Treball de comprensió lectora: descriure les diferents possibilitats de treball.

1.2.3.- TREBALL DE LLENGUATGE ESCRIT. TIPUS DE TREBALL: Treball de tipologia textual: - TREBALL DE TIPOLOGIA TEXTUAL A CICLE INICIAL I CICLE MITJÀ: Text descriptiu: persones, animals i paisatges. Text narratiu: conte. Text poètic: poemes. Text conversacional: diàleg, còmic i narració estil directe. - CADASCUNA DE LES TIPOLOGIES CONTÉ: L’explicació de la tipologia. El quadre del professor: objectius generals, ús de la normativa i elements de coherència, cohesió i presentació del treball. Les diferents propostes de treball. Guia d’avaluació: comprensió lectora i expressió escrita (no es valorarà en el text poètic).

1.2.4.- TREBALL DE PARLA: EN QUIN PRECÍS MOMENT S’INICIARIA EL TREBALL DE PARLA? EN QUIN CL? REFLEXIONEM SOBRE: - TREBALL DE CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: 1.- Sobre unes habilitats auditives concretes i unes unitats sonores. 2.- La importància respecte a l’adquisició de la lectoescriptura. - TREBALL FONÈTIC I ARTICULATORI: 1.- Sobre quines activitats articulatòries? 2.- Quan es necessari aquest treball productiu? 3.- Seqüenciació de les activitats. *

1.2.4.- TREBALL DE PARLA: Es tractaria d’alumnes sords que també presentarien alteracions en la seva parla. El treball seria el mateix que amb trastorns diferenciant si les dificultats són de caràcter fonètic i/o fonològic. Si la parla està molt afectada i mostra poca intel·ligibilitat, creiem que cal iniciar aquest treball a partir d’un CL C. Per tant les activitats a realitzar serien (dossier formació M.Giro i M.Valls): - De treball de CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA: TREBALL HABILITATS AUDITIVES. A.1.- Relació del treball auditiu amb l’adquisició de la lectoescriptura. - De treball FONÈTIC I ARTICULATORI: treball pràxic. - D’una COMBINACIÓ DELS DOS TIPUS DE TREBALL: fonètic i fonològic. *

1.2.4.- TREBALL DE PARLA: - EL TREBALL DE CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA AMB EL ALUMNES SORDS. 1.- SOBRE UNES HABILITATS AUDITIVES I UNITATS SONORES: pensem que la base d’una adequada organització fonològica és l’ús correcte del conjunt d’habilitats auditives respecte a unes unitats sonores (discriminar correctament les qualitats i punts d’articulació dels sons per a organitzar-los i finalment produir-los correctament). Quines habilitats auditives? discriminació, memòria, atenció, localització, comprensió, anàlisi i síntesi auditiva. Quines unitats sonores? sons i sorolls, elements suprasegmentals, paraula, síl.laba i a nivell de fonema. Exemples d’alguns exercicis que ja coneixem: 1.- SONS I SOROLLS: treball de les característiques dels sons mitjançant el quadre fonològic, treball a partir de les onomatopeies, etc. 2.- ELEMENTS SUPRASEGMENTALS: treball de cadències, de la síl.laba tònica i àtona, de les cançons, etc. 3.- PARAULA: treball de classificació de paraules segons nombre de síl.labes, segons cadència inicia o final, segons si són llargues o curtes, etc. 4.- SÍL.LABA: treball de separació de síl.labes, de localització de la seva situació, de reconeixement o classificació de paraules segons tipologia de síl.laba, etc. 5.- FONEMA: de diferència i equivalència entre sons, de treure i afegir fonemes per formar paraules noves, d’ordre i seqüència dels sons, etc. *

1.2.4.- TREBALL DE PARLA: B.- EL TREBALL D’ARTICULACIÓ: 2.- PER QUÈ ÉS IMPORTANT EN RELACIÓ A LA LECTOESCRIPTURA? Per què el treball auditiu és la base per a llegir i també representar els sons mitjançant l’escriptura (PER A DECODIFICAR I ESCRIURE). En sords amb CL C pensem que tot el treball de la lectoescriptura és un suport/complement al treball lingüístic ja que els ajuda a fer visibles determinats elements que alteren, ometen o substitueixen. - EL TREBALL FONÈTIC I ARTICULATORI AMB ELS ALUMNES SORDS: Els alumnes sords també poden presentar alteracions en la seva parla d’origen pràxic. El treball serà el mateix que amb alumnes amb trantorns. Exemples d’alguns exercicis que ja coneixem PER FACILITAR LA PRODUCCIÓ ORAL: 1.- Treball de relaxació, respiració, buf, propicocepció i pràxies segons sons implicats: buf (f,s,x), llengua (l, ll, t, d, r, rr, n), llavis (m,b,p) i gola (k,g). 2.- Treball de ritme corporal, grafisme fonètic i ritmes musicals. 3.- Treball de jocs d’articulació d’onomatopeies, sons, síl.labes i paraules. 4.- Treball final de generalització (cançons, embarbussaments, dites, poemes i jocs per automatitzar l’articulació del so en diferents posicions de la paraula). - COMBINACIÓ DELS DOS TIPUS DE TREBALL: FONÈTIC I FONOLÒGIC. B.- EL TREBALL D’ARTICULACIÓ: c.- COMBINACIÓ DELS DOS TREBALLS. *

1.2.5.- PARTICIPACIÓ EN LA PI: - ORIENTACIONS PER L’ELABORACIÓ DE LA PI: Elements d’accés: adaptacions metodològiques (cóm ensenyar i avaluar). Elements preescriptius: adaptacions dels continguts i objectius de determinades àrees curriculars (què ensenyar i avaluar). Àrea de matemàtiques: estructures lingüístiques i lèxic. Àrea de medi: vocabulari específic i coneixements previs. Àrea llengua catalana: què li podem demanar a nivell d’expressió i comprensió (oral i escrita). Àrea de llengua castellana: què li podem demanar a nivell d’expressió i comprensió (oral i escrita). Àrea d’anglès: què li podem demanar a nivell d’expressió/comprensió (oral i escrita) i tot el tema de les adaptacions metodològiques en quan a activitats concretes, per exemple: tema “listening”. Àrea de música: què li podem demanar a nivell de continguts propis de l’àrea de música i la part relacionada amb la comprensió/expressió de les cançons. - CONCRECIÓ D’AQUESTES ORIENTACIONS EN LA SEVA RESPOSTA EDUCATIVA. B.- EL TREBALL D’ARTICULACIÓ: c.- COMBINACIÓ DELS DOS TREBALLS. *

PRESENTACIÓ D’UN CAS PRÀCTIC CONCRET SOBRE CÓM DESENVOLUPAR EL TREBALL LINGÜÍSTIC AMB DA A PRIMÀRIA *

PRESENTACIÓ D’UN CAS: alumne CL C (CM amb PI) 1 PRESENTACIÓ D’UN CAS: alumne CL C (CM amb PI) 1.- REGISTRE VÍDEO : treball de llenguatge i treball auditiu. 2.- Descripció graelles (arxius): 2.1.- Graella general. 2.2.- Esquema Programació (mapa conceptual).

GRAELLA GENERAL (esquema programació: document adjunt). OBJECTIU COORDINACIÓ TIPOLOGIA D’ACTIVITAT ESQUEMA PROGRAMACIÓ SESSIÓ DEL NOSTRE TREBALL LOGOPÈDIC. APORTACIONS TUTOR/LOGOPEDA. TREBALL AUDITIU ESPECÍFIC: Abans/durant/després. TREBALL LINGÜÍSTIC: ORAL: tipus d’activitat. ESCRIT: tipus d’activitat. DOCUMENT ADJUNT. *

ESQUEMA PROGRAMACIÓ SESSIÓ (DOCUMENT ADJUNT): 1 ESQUEMA PROGRAMACIÓ SESSIÓ (DOCUMENT ADJUNT): 1.- ALUMNE (CICLE I PÈRDUA AUDITIVA). 2.- TIPUS D’ACTIVITATS (en el cas de narració detallar l’argument) I MATERIAL DE SUPORT: 3.- OBJECTIUS: 3.1.- EXRESSIÓ I COMPRENSIÓ (oral/escrita). 3.2.- AUDITIUS. 4.- PLANTEJAMENT ACTIVITATS. 5.- VERBALITZACIONS QUE SE LI DEMANARAN. 6.- CONEIXEMENTS DE CARÀCTER COGNITIU-LÒGIC (en el cas de treball narratiu): 6.1.- ESTATS I CAUSES ASSOCIADES. 6.2.- INTENCIONS DIVERSES. 6.3.- PROBLEMA. 6.4.- HIPÒTESIS. 7.- ORGANITZADORS NARRATIUS (en el cas de treball narratiu). 8.- TREBALL AUDITIU PER COMPROVAR LA COMPRENSIÓ. 9.- DIFICULTATS: 9.1.- PREVISIBLES. 9.2.- AMB LES QUALS ENS HEM TROBAT. 10.- CONCLUSIONS: MAPA CONCEPTUAL.

*