La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

1r trimestre: “Respecte a la diversitat”

Presentaciones similares


Presentación del tema: "1r trimestre: “Respecte a la diversitat”"— Transcripción de la presentación:

1 1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” Objectiu: treballar la diversitat des de punts de vista diferents, adoptant el paper de l’altre, des de l’empatia. Recull d’experiències. Cursos: de 1r a 4t d’ESO Programació general: un tutor de cada nivell elabora la programació a partir de tres casos concrets de diversitat. Per exemple, el tutor de 1r A la de tots els primers; el tutor de 2n B la de tots els segons, etc. El segon trimestre seran uns altres tutors els que faran aquest treball.

2 1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” 1r ESO Tipologia: Persona cega Persona amb problemes de parla (papissot) Persona homosexual

3 1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” 1r ESO Persona Cega Pautes treball: Visita a la seu de l’ONCE de Sabadell (Castellarnau) Realitzar l’experiència i emplenar una fitxa Explicar l’experiència a la resta de la classe

4 1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” 1r ESO Persona Cega Temporització: Visita a la seu de l’ONCE: la sessió estaria organitzada pel personal de l’ONCE. Hauríem d’establir una hora de sortida i mirar on agafem l’autobús per anar-hi...

5 1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” 1r ESO Persona Cega Pautes treball: Explicar l’experiència a la resta de la classe: cada alumne o grup d’alumnes expliquen a la resta el que han fet i com ho han viscut. El temps d’aquesta activitat és variable (pot durar tota la sessió o molt poc). Després d’escoltar-ho tot, es demanarà als alumnes que redactin mig full A4.

6 Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” 1r ESO
Persona amb problemes de parla Pautes treball: Lectura a classe del conte: ”A mi em patina la egga”, Lertxundi, Anjel Preu: 6,4 € La Galera | col·lecció  I què? - 3 | ISBN  |  32 pàgines | Publicat 18/10/2000 | 15,5x21,5 cm. | Català b) Realitzar l’experiència i emplenar una fitxa c) Explicar l’experiència a la resta de la classe

7 Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” 1r ESO”
Persona amb problemes de parla Temporització: Lectura conte: la lectura del conte és de 15 minuts. Posteriorment, els alumnes han d’elaborar portades de l’estil: “Estic massa prim, i què?” amb un petit dibuix (30 minuts). Els últims minuts de la sessió serien per comentar amb tot el grup classe l’elecció dels títols.

8 1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” 1r ESO” Persona homosexual Pautes treball: Veure el capítol del programa de TV3 “Sense embuts”: Realitzar l’experiència i emplenar una fitxa Explicar l’experiència a la resta de la classe

9 1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” 1r ESO Persona homosexual Temporització: Vídeo: la durada del vídeo és de 30 minuts. Posteriorment, els alumnes han de comentar que els sembla l’actitud de cadascun dels 8 personatges que hi intervenen.

10 1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” Cursos 1r ESO 2n ESO 3r ESO 4t ESO Tutors Jordi Joan Anna Joana Setmana 1 Presentació / normativa / visita centre Setmana 2 Explicació del projecte de treball / material necessari ... Setmana 3 Visita ONCE Setmana 4 Debat a classe Setmana 5 Lectura Conte Setmana 6 Setmana 7 Castanyada Setmana 8 “Sense embuts” Setmana 9 Setmana 10 Resultats trimestre / valoracions

11 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” Competències Bàsiques
Programació tutoria 1r trimestre: “Respecte a la diversitat” Competències Bàsiques Al llarg del trimestre treballarem les següents competències bàsiques: Competència comunicativa i lingüística: quan emplenen les fitxes o quan expliquen als companys les experiències. Tractament de la informació i competència digital: distingeixen entre informació rellevant o anecdòtica a partir dels textos, les xerrades i el vídeo que escolten o veuen. Competència d’aprendre a aprendre: es plantegen preguntes del perquè o del com i elaboren els esquemes conceptuals per poder explicar-ho bé a classe. . Competències d’autonomia i iniciativa personal: han de planificar com volen dur a terme l’experiència, què necessiten, si ho fan sols o amb altra gent. Coneixement i interacció amb el món: han de conèixer el seu entorn per saber on poden realitzar les experiències Competència social i ciutadana: practiquen l’empatia, fet que els ajudarà a ésser ciutadans més cívics i democràtics.

12 Què cal per fer aquesta programació i que funcioni?
Programació tutoria Què cal per fer aquesta programació i que funcioni? Tenir clar el concepte de “competència bàsica” i de “diversitat” Adequar els continguts als interessos de l’alumnat. Estructurar els continguts d’una manera raonable perquè es puguin dur a terme de manera agradable i no siguin una càrrega massa pesada. Exigir als alumnes el compliment de les tasques encomanades. Predicar amb l’exemple.


Descargar ppt "1r trimestre: “Respecte a la diversitat”"

Presentaciones similares


Anuncios Google