La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa

Presentaciones similares


Presentación del tema: "2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa"— Transcripción de la presentación:

1 2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs Tema 2 Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa 2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa Marta Sancho i Planas

2 2c. Les pàgines web i l’hipertext
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2c. Les pàgines web i l’hipertext Text discontinu en format digital que permet navegar mitjançant enllaços El lector pot seleccionar allò que llegeix segons els seus interessos La fragmentació dels raonaments comporta Problemes en l’adquisició de coneixements Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

3 2c. Les pàgines web i l’hipertext
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2c. Les pàgines web i l’hipertext Joan Campàs Montaner Grau en Humanitats Universitat Oberta de Catalunya Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

4 2c. Les pàgines web i l’hipertext
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2c. Les pàgines web i l’hipertext La presentació del discurs de forma no lineal En condiciona el format: Brevetat i síntesi Fragmentació del text en unitats comprensibles Estructura interna ben jerarquitzada Navegació intuïtiva Etiquetes, menús, apartats, núvols de tags retorns Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

5 2c. Les pàgines web i l’hipertext
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2c. Les pàgines web i l’hipertext Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

6 2c. Les pàgines web i l’hipertext
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2c. Les pàgines web i l’hipertext Web Més institucional Més estable Permet intranets Blog Més personal Més dinàmica Permet interacció vs. En ambdós casos ha de quedar clar qui hi ha al darrera, ja sigui una persona o una institució, quins són els seus objectius i que hi podem trobar Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

7 2c. Les pàgines web i l’hipertext
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2c. Les pàgines web i l’hipertext Web Blog Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

8 2c. Les bases de dades a la xarxa
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2c. Les bases de dades a la xarxa Permet: crear pàgines web dinàmiques fer cerques modificar la informació afegir nous registres Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

9 2c. Les bases de dades a la xarxa
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2c. Les bases de dades a la xarxa Atlas ornitològic de Catalunya Diccionari biografic de dones Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

10 2c. Les bases de dades a la xarxa
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2c. Les bases de dades a la xarxa Tesis doctorales españolas Arxius digitals Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

11 Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011
Exercici 4: Per fer individualment fora de l’aula. Serà convenientment avaluat amb nota a diferència dels que hem fet a l’aula en els que tan sols indiquem si s’ha fet o no En l’enllaç que teniu aquí sota trobareu un article sobre les possibilitats que ens ofereix la web 2.0 com a eina docent en l'àmbit universitari. L'exercici consisteix en llegir el text i redactar un breu text (entre 10 i 20 línies) que després haureu de penjar al blog de l'assignatura i també a la finestra que se us obre en aquesta tasca quan cliqueu a "Edita la meva tramesa". Amb aquest exercici perseguim dos objectius principals: Despertar l’esperit crític dels estudiants ja que el text de lectura proposat és, com a mínim discutible, tant en contingut com en forma. Introduir als estudiants menys acostumats, a les eines de la web 2.0 a partir de la seva participació, com a editors d’entrades, en el blog de l’assignatura. Per a aquells que hagin tingut problemes per fer-ho, dedicarem una estona a l’aula per tal que altres companys els ajudin a entrar al blog i a editar la seva entrada L’avaluació serà sobre el contingut del seu comentari i no sobre la seva capacitat de fer l’entrada al blog. Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa


Descargar ppt "2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa"

Presentaciones similares


Anuncios Google