Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Ruth Blanco Anna Llàcer
2
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Justificació. A qui va dirigida. Temporització. Àrea de referència. Objectiu general.
3
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Justificació: El propòsit de la unitat d’intervenció és facilitar activitats concretes que estimulin el desenvolupament de la consciència fonològica a l´Etapa Infantil. Es basa en un programa original desenvolupat i validat per LUNDBERG, FROST I PETERSEN (1988) a Suècia i Dinamarca. I adaptat per Enriqueta Garriga Ferriol: “La conciència fonològica en els nens: un programa de classe”. Aquesta habilitat per analitzar les paraules en sons és exactament l’habilitat que garanteix l’èxit en el procés de lectoescriptura en el CI. L´equip de mestres de l´etapa, va considerar oportú portar a terme aquest programa específic de conscienciació fonològica a 2on cicle d’Educació Infantil i 1er d’Educació Primària. Per detectar i preveure les necessitats educatives (fonològiques) que puguin presentar els alumnes, incidint en els alumnes amb retards i/o trastorns de llenguatge, comunicació i parla. Per fer un seguiment de l´evolució respecte el desenvolupament de consciència fonològica. Millorar el procés d´aprenentatge de lectoescriptura.
4
La consciència fonològica a P-5 i 1er
A qui va dirigida: Alumnes de P-5. Alumna amb D.A.P. amb implant coclear i alumne amb Retard de llenguatges. Temporització: A partir del mes de novembre (5 setmanes) 20 sessions d’uns minuts cada sessió. Àrea de referència: Intercomunicació i Llenguatges. Llenguatge verbal. Objectiu general: Afavorir l’organització del sistema fonològic partint de l’estimulació de l’atenció auditiva i la pràctica articulatòria.
5
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Objectius didàctics. Continguts de procediments. Continguts d’Actituds, valors i normes. Metodologia. Recursos Materials i/o Personals.
6
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Activitats d’Ensenyament/Aprenentatge. Activitats d’Avaluació i Criteris de seguiment.
7
Activitats d’Ensenyament/Aprenentatge.
SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: « ENS MENGEM UN SO » SESSIÓ 3 i 4 « AFEGIM UN SO » SETMANA 2 SONS INICIALS SESSIÓ 5 I 6 “ ENDEVINEU QUIN NOM VAIG A DIR ARA” (VARIANT) SESSIÓ 7 i 8: « POEMA LA TORTUGA » SETMANA 3 SONS INICIAL SESSIÓ 9 I 10: CARTES GEGANTS (VARIANT) SESSIÓ 11 I 12 : LLIBRE DE LES RIMES SETMANA 4 SESSIÓ 13 I 14: AFEGIM UN SO SESSIÓ 15 I 16: UN VAIXELL CARREGAT DE... SETMANA 5 SESSIÓ 17 I 18: SONS FINALS CARTES GEGANTS SESSIÓ 19 i 20: LA TERANYINA
8
Activitats d’Ensenyament/Aprenentatge.
1ER SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: RIMES A TRAVÉS DEL MOVIMENT (cançó) JOC VAIXELL “CARREGAT DE” SESSIÓ 3 I 4 : LÀMINES NATHAN PER A TREBALLAR LA FRASE. SETMANA 2 SESSIÓ 5 i 6: POEMA EL POP SESSIÓ 7 i 8 : “ELS JOCS DELS DISBARATS” SETMANA 3 SESSIÓ 9 i 10 : “SEQÜÈNCIES D´ORDRES” SESSIÓ 11 i 12 : CONTE « EL CONILLET BLANC » SETMANA 4 SESSIÓ13 i 14 :PARAULES DE DOS SONS (C-V) JOC OCA DE MONOSÍL·LABS (programa informàtic. FÀCIL) SESSIÓ 15 – 16 :“RIMES AMB ACCIONS”. SETMANA 5 SESSIÓ : PARAULES DE TRES SONS (C-V-C inverses) SESSIÓ 19-20: JOC DEL FOLLET PARLANT: (paraules de 2 o 3 sons) JOC DE L’OCA
9
SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: « ENS MENGEM UN SO »
SESSIÓ 3 i 4 « AFEGIM UN SO »
10
SETMANA 2 SESSIÓ 5 I 6 “ ENDEVINEU QUIN NOM VAIG A DIR ARA” (VARIANT) SESSIÓ 7 i 8: « POEMA LA TORTUGA »
11
SETMANA 3 SONS INICIAL SESSIÓ 9 I 10: CARTES GEGANTS (VARIANT) SESSIÓ 11 I 12 : LLIBRE DE LES RIMES
12
SETMANA 4 SESSIÓ 13 I 14: AFEGIM UN SO SESSIÓ 15 I 16: UN VAIXELL CARREGAT DE...
13
SETMANA 5 SESSIÓ 17 I 18: SONS FINALS CARTES GEGANTS SESSIÓ 19 i 20: LA TERANYINA
14
SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: RIMES A TRAVÉS DEL MOVIMENT (cançó) JOC VAIXELL “CARREGAT DE” SESSIÓ 3 I 4 : LÀMINES NATHAN PER A TREBALLAR LA FRASE.
15
SETMANA 2 SESSIÓ 5 i 6: POEMA EL POP SESSIÓ 7 i 8 : “ELS JOCS DELS DISBARATS”
16
SETMANA 3 SESSIÓ 9 i 10 : “SEQÜÈNCIES D´ORDRES” SESSIÓ 11 i 12 : CONTE « EL CONILLET BLANC »
17
SETMANA 4 SESSIÓ13 i 14 :PARAULES DE DOS SONS (C-V) JOC OCA DE MONOSÍL·LABS SESSIÓ 15 – 16 :“RIMES AMB ACCIONS”.
18
SETMANA 5 SESSIÓ : PARAULES DE TRES SONS (C-V-C inverses) SESSIÓ 19-20: JOC DEL FOLLET PARLANT: (paraules de 2 o 3 sons)
19
Activitats d’Avaluació i Criteris de seguiment.
Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). 1.-Identificar rimes. 2.-Comparar la llargada de les paraules. 3.-Comptar síl·labes. 4.-Aparellar sons inicials. 5.-Comptar fonemes. 6.-Representar fonemes amb lletres. Avaluació formativa Avaluació final
20
Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Identificar rimes
21
Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Comptar síl·labes.
22
Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Aparellar el so inicial.
23
Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Comptar fonemes.
24
Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Comparar la llargada de la paraula.
25
Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Representar els fonemes amb lletres.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.