La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Situacions Simuladores Preferencials (SSP)

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Situacions Simuladores Preferencials (SSP)"— Transcripción de la presentación:

1 Situacions Simuladores Preferencials (SSP)

2 Què són les SSP? Situacions que simulen accions específiques del joc i amb incidència en una de les estructures del subjecte de manera preferent. Formen part de l'Entrenament Estructurat --> Seirul·lo Entenem com Entrenament Estructurat aquell que permet optimitzar totes les estructures del jugador. El jugador és el punt de referència. S'aconsella fer a partir de cadets i com a molt dues demarcacions (oposades) o bé dues línies Treball d'assessorament d'empreses especialitzades

3 Què són les SSP? Les SSP permeten entrenar Fonaments Individuals per Demarcació (FID) i Fonaments Col·lectius. Els FID's s'extrauen a partir d'una estadística on és calcula el percentatge d'èxit de cadascuna de les respostes d'un jugador davant d'unes situacions concretes del joc. Fonaments Col·lectius: no corresponen a cap demarcació i impliquen més d'un jugador. Podem trobar dos tipus: per línia o universals.

4 Característiques generals de les SSP
Segons Julen Castellano ( 2005) : "tota tasca que vulgui entrenar SSP el més semblants possibles a les situacions reals de joc ha de complir els següents paràmetres: - Duel col·lectiu - Ús simultani de la pilota - Seqüència lliure de possessions - Espai polaritzat - Suport de marca" També s'ha de tenir en compte altres elements com: nº jugadors, normatives, característiques espais etc.

5 Tipus de SSP Cognitiva: destinada a treballar aspectes tècnico-tàctics d'una demarcació (FID). Exemple: marcatge individual dels defensors dins l'àrea (en centrades) Coordinativa: aspecte coordinatiu a nivell individual (motriu) o entre els jugadors de la mateixa línea. Exemple: adoptar una bona orientació corporal per identificar la marca / centrals coordinar els seus desplaçaments defensius intrapersonals i interpersonals Condicional: treball condicional específic de la situació. Exemple: establir zona per treballar la força de lluita

6 POSADA EN MARXA SSP

7 POSADA EN MARXA SSP

8 POSADA EN MARXA SSP

9 Parts i evolució de la SSP
1. INPUTS (fase prèvia a la SSP). Ha d’existir una situación prèvia a la que volem treballar. En aquesta fase és poden utilizar comodins. Per exemple un servei de banda, servei de porteria, falta etc. 2. . SSP fase on es desenvolupa allò que ens em marcat abans d'iniciar la tasca. En aquest fase no és pot donar la utilització de comodins, així com ha de quedar clar quina estructura volem treballar de manera preferent (diferents tipus de SSP). 3. Durant la realització de la SSP la informació al jugador va evolucionant amb la finalitat de que l'aprentatge sigui el més significatiu. Trobem les seguents fases: -FASE 1 no és diu cap tipus d’informació, únicament s'anomena l'objectiu genèric de la tasca -FASE 2 s’explica el FID de la demarcació a treballar + explicació de la resta dels moviments per condicionar el comportament en les diferents situacions -FASE 3 Li donem tota la informació a la demarcació que volem treballar: ON? QUAN? COM?

10 Com el·laborar una SSP Document explicatiu Exemple sessió
Visionat vídeo


Descargar ppt "Situacions Simuladores Preferencials (SSP)"

Presentaciones similares


Anuncios Google