Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
María José Segura Lores IES De Badia del Vallès
2
Tercer Nivell de concreció
QUÈ QUAN COM ensenyar i avaluar? Necessitats educatives de l’alumnat. Els recursos pedagògics del centre. L’opció del professorat pel que fa a metodologies didàctiques concretes.
3
Què farem? Unitat didàctica: Funcions quadràtiques (FQ)
Objectius didàctics de la Unitat Didàctica Continguts: - Fets i conceptes - Procediments - Hàbits i actituds
4
Objectius didàctics Emprar el llenguatge gràfic i funcional.
Reconèixer en les gràfiques les seves propietats. Saber aplicar les FQ en la resolució de problemes. Fer servir el llenguatge associat al full de càlcul per trobar resultats d’expressions algebraiques i construir taules de valor. Emprar el full de càlcul per a la representació, analitzant-ne les característiques per mitjà de comparació de diferents gràfics relacionats. Identificar el comportament del gràfic d’una paràbola segons les variacions dels seus paràmetres a través de translacions. Què farem?
5
Continguts Procediments: Fets i conceptes:
Utilització del llenguatge gràfic i de les expressions algebraiques. Construcció de gràfiques. Identificació de les característiques de la paràbola en funció del valor dels coeficients. Fets i conceptes: Funcions quadràtiques. Representació gràfica. Característiques de la FQ: Vèrtex, eix de simetria, punts de tall, concavitat, màxim, mínim, obertura de les branques. Què farem?
6
Continguts Hàbits i actituds:
- Reconeixement i valoració de la utilitat del llenguatge gràfic en la resolució de problemes. Sensibilització i gust per la precisió en la representació de funcions i la seva interpretació. Valorar la gran importància de les FQ en diversos àmbits: Física, Economia,... Què farem?
7
Quan ho farem? Nivell: 4t d’ESO Temporització: 1r trimestre.
A continuació dels radicals i estudi de les funcions afins i lineals. hores.
8
Com ho farem? Metodologia de treball Recursos didàctics
Activitats d’ensenyament-aprenentatge Material de suport Tecnològic: Full de càlcul, MUD edu365 i pantalla de TV. Dossier, murals i paper mil·limetrat Criteris i activitats per a l’avaluació
9
Metodologia de treball
Aspectes a considerar en el desenvolupament de la unitat didàctica: paper alumne-professor, coordinació, eina didàctica, gestió de l’aula Com ho farem?
10
Activitat d’ensenyament-aprenentatge
Retall de la qüestió Resposta: 10)Anem a estudiar la variació del paràmetre q per les funcions y = a(x–q)2 següents: a)y = (x + 1)2, y = (x + 2)2, y = (x + 3)2, y = (x + 4)2, y = (x + 5)2 Com ho farem?
11
Criteris i activitats per a l’avaluació
Conceptes: 40% Procediments 40% Hàbits i actituds 20% Seguiment diari de la tasca desenvolupada per l’alumne/a. Enregistrament del treball en disquette. Proves escrites (llapis i paper i/o full de càlcul) Com ho farem?
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.