La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

La consciència fonològica a P-4

Presentaciones similares


Presentación del tema: "La consciència fonològica a P-4"— Transcripción de la presentación:

1 La consciència fonològica a P-4
Ruth Blanco Anna Llacer

2 La consciència fonològica a P-4
Justificació. A qui va dirigida. Temporització. Àrea de referència. Objectiu general.

3 La consciència fonològica a P-4
Justificació: El propòsit de la unitat d’intervenció és facilitar activitats concretes que estimulin el desenvolupament de la consciència fonològica a l´Etapa Infantil. Es basa en un programa original desenvolupat i validat per LUNDBERG, FROST I PETERSEN (1988) a Suècia i Dinamarca. I adaptat per Enriqueta Garriga Ferriol: “La conciència fonològica en els nens: un programa de classe”. Aquesta habilitat per analitzar les paraules en sons és exactament l’habilitat que garanteix l’èxit en el procés de lectoescriptura en el CI. L´equip de mestres de l´etapa, va considerar oportú portar a terme aquest programa específic de conscienciació fonològica a 2on cicle d’Educació Infantil i 1er d’Educació Primària. Per detectar i preveure les necessitats educatives (fonològiques) que puguin presentar els alumnes, incidint en els alumnes amb retards i/o trastorns de llenguatge, comunicació i parla. Per fer un seguiment de l´evolució respecte el desenvolupament de consciència fonològica. Millorar el procés d´aprenentatge de lectoescriptura.

4 La consciència fonològica a P-4
A qui va dirigida: Alumnes de P-4. Alumna amb S.D, alumne amb Retard de Parla i l’alumna amb TGD. Temporització: A partir del mes de novembre (5 setmanes) 20 sessions d’uns minuts cada sessió. Àrea de referència: Intercomunicació i Llenguatges. Llenguatge verbal i musical. Objectiu general: Afavorir l’organització del sistema fonològic partint de l’estimulació de l’atenció auditiva i la pràctica articulatòria.

5 La consciència fonològica a P-4
Objectius didàctics. Continguts de procediments. Continguts d’Actituds, valors i normes. Metodologia.

6 La consciència fonològica a P-4
Recursos Materials: País de Xauxa (làmines i CD) Imatges 112 accions del SEDEC Làmines Nathan Materials de suport visual (cançoner), Recursos TIC: Videoclip “La masovera. Edu.365 Poema: La tardor. Edu.365 Gravadora digital Recursos Personals: La tutor/a, la M.E.E, la mestra de reforç i la M.A.LL.

7 La consciència fonològica a P-4
Activitats d’Ensenyament/Aprenentatge. Activitats d’Avaluació i Criteris de seguiment.

8 Activitats d’Ensenyament/Aprenentatge.
SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: JOCS D´ESCOLTAR “JOC DEL TELÈFON” SESSIÓ 3 i 4: PARAULES RIMADES SETMANA 2 SESSIÓ 5 I 6: RECORDA SESSIÓ 7 i 8: FEM RIMES AMB FRASE! SETMANA 3 SESSIÓ 9 I 10: LA FRASE SESSIÓ 11 I 12 : POEMA DE LA TARDOR SETMANA 4 SESSIÓ 13 I 14: LA PARAULA SESSIÓ 15 I 16: CANÇÓ DE LA MASOVERA SETMANA 5 SESSIÓ 17 I 18 : PARAULES CURTES-LLARGUES SESSIÓ 19 i 20: LA SIL·LABA ELS CUCS FAMOLENCS i EL REI

9 SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: JOCS D´ESCOLTAR “JOC DEL TELÈFON” SESSIÓ 3 i 4: PARAULES RIMADES

10 SETMANA 2 SESSIÓ 5 I 6: RECORDA SESSIÓ 7 i 8: FEM RIMES AMB FRASE!

11 SETMANA 3 SESSIÓ 9 I 10: LA FRASE SESSIÓ 11 I 12 : POEMA DE LA TARDOR

12 SETMANA 4 SESSIÓ 13 I 14: LA PARAULA SESSIÓ 15 I 16: CANÇÓ DE LAMASOVERA

13 SETMANA 5 SESSIÓ 17 I 18 : PARAULES CURTES-LLARGUES SESSIÓ 19 i 20: LA SIL·LABA ELS CUCS FAMOLENCS i EL REI

14 Activitats d’Avaluació i Criteris de seguiment.
Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). 1.- Identificar rimes. 2.- Comparar la llargada de les paraules. 3.- Comptar síl·labes. Avaluació formativa: Cada 2 mesos s’anirà avaluant el nivell dels alumnes. Avaluació final: al final del curs s’avaluarà a l’alumne segons els objectius de cada nivell.

15 Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Identificar rimes

16 Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Comptar síl·labes.

17 Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Aparellar el so inicial.


Descargar ppt "La consciència fonològica a P-4"

Presentaciones similares


Anuncios Google