Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porВалентин Бычинский Modificado hace 4 años
1
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
CREDA Baix Llobregat
2
Què és un CREDA ?
3
El CREDA és .... Un servei educatiu que proporciona suport a l´activitat dels professionals de l´educació per tal de contribuir a l´adequació de la seva tasca a les necessitats educatives especials dels alumnes amb disminucions auditives greus i permanents i dels alumnes amb trastorn del llenguatge
4
Qui el forma? DIRECTOR Gestió Representació Servei Atenció logopèdica
PSICOPEDAGOG AUDIOPROTESSISTA LOGOPEDES Atenció logopèdica Recursos i materials Valoració Orientació
5
La Diversitat entre els alumnes amb pèrdua auditiva és tant o més gran que entre els alumnes que hi senten bé Factors que determinen aquesta diversistat : Factors personals : Pèrdua autitiva - Capacitats - Trets personals Factors familiars: -Antecedents sordesa -Actitud comunicativa -Nivell socio-cultural Factors escolars: Intervenció primerenca Centre escolar Factors socials : -Acollida de l'entorn -Possibilitats s. entorn
6
Factors Personals Pèrdua auditiva : Capacitat intel·lectual
Grau i guany protètic Moment del diagnòstic i d’adaptació pròtesi Moment inici intervenció Capacitat intel·lectual Trets personalitat
7
Factors Familiars Antecedents de sordesa Estructura familiar
Acceptació del dèficit Actitud comunicativa Hàbits socials i de convivència Nivell socio-cultural Activitats conjuntes
8
Factors Escolars Organització i tipus d’intervenció primerenca
Característiques i organització del centre escolar. Estil educatiu
9
Factors Socials Possibilitats relacionals segons tipus de població
Acollida de l’entorn
10
Un nen amb pèrdua auditiva en l´etapa d´Educació Infantil necessita continuar desenvolupant la comunicació, el llenguatge i també la seva capacitat auditiva.
11
Per això ha de tenir oportunitats per:
Relacionar-se i interactuar amb adults i companys… …gaudint d´aquests intercanvis…. …en un entorn que l´ajudi a dessenvolupar la comunicació i el llenguatge.
12
Per aixó és important que...
…ens miri i vulgui interaccionar amb nosaltres …ens manifesti el que vol …vulgui compartir ...per... ...fer significatiu el llenguatge i aprendre´l
13
Què ens pots ajudar? Tenir en compte unes condicions físiques a nivell d’espai . Disposar d’unes estratègies comunicatives i lingüístiques. Facilitar-li l’accés a la informació Tenir coneixement de determinades estratègies didàctiques
14
Condicions físiques de l’espai
Ubicació de l´alumne sord a l´espai: Distància adequada per una bona lectural labial. D´esquena a la llum - Bona il.luminació de la cara de qui parla Ambient sonor: - Control nivell de soroll de la classe - Facilitar un ambient de silenci quan algú parla - Control xiulet audiòfon o implant coclear
15
Estratègies comunicatives i lingüístiques
-Adreçar-se amb naturalitat -Vigilar l´atenció de l´alumne: un senyal abans de començar a parlar. -Facilitar la comprensió situant el tema quan el referent no és present. -Fer-li notar el canvi de tema: gest, senyal o breu interrupció. -Llenguatge correcte: frases curtes i simples semànticament correctes. -Ser expressius amb la cara i gestos naturals. -Velocitat moderada sense trencar el ritme i l´entonació. -Parlar amb veu i de manera clara vocalitzant (sense exagerar) -Ajudar-lo amb la repetició del missatge canviant la forma lingüística i utilitzant sinònims. -Utilitzar altres recursos : escriptura, dibuix, imatges…
16
Facilitació d’accés a la informació
Les rutines Recursos visuals i sistemes representació Informació prèvia: contextualització
17
Estratègies didàctiques
-Suports visuals -Exploració, observació, experiència directa -Facilitar informació prèvia del tema -Contextualitzar -Ús llibreta correu -Estones de descans -Explicació dels canvis -Comprovar la seva comprensió -Repetició/reformulació -Alternar observació /explicació/ conversa
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.