CONTEXTUALITZACIÓ I GESTIÓ DE L’AULA DIGITAL Román Rodríguez Cap de projectes del CETEI 30 de juny de 2010.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jordi Martínez ECOGESA 17 d’octubre 2013 Productivitat: què és i com millorar-la Los contenidos expuestos en el presente documento son propiedad y de uso.
Advertisements

L’educació permanent, avui Centelles, 7 d’octubre de 2004
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Qué i qui és el Col·lectiu d’Ensenyants de la Ribera.
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Entorns col.laboratius Dolors Reig (dreig),
Projecte EduCAT 1x1: Desplegament exploratori del model 1:1 i els llibres de text en format digital Xavier Kirchner – Fundació Catalana per a la Recerca.
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Tallers d’intercanvi d’experiències
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
LA VEU I EL CANT. QUALITATS DE LA VEU La veu expressa, comunica i ens identifica. Quan parlem la nostra veu te una altura indeterminada (no sabem quina.
COM ENS COMUNIQUEM A TRAVÉS D’INTERNET Elements clau del llenguatge que caracteritza el nou paradigma comunicatiu 15 d’octubre del 2009.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
En el seu compromís d’adaptació constant del projecte pedagògic de Pere Vergés als últims recursos tecnològics, l’escola presenta el projecte d’introducció.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
POK´ TA POK´ Sergi Díez, Marc Pujadas, David Rodriguez, Victor Gallego Educació Física Cicle Superior.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
REUNIÓ DE PARES LES TABLETS A L’AULA. PROGRAMA D’INNOVACIÓ EDUCATIVA La nostra escola s’apunta al programa, però no elimina els llibres de text, sinó.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Barberà del Valles, 19 Novembre 2008
Eines col·laboratives que conté Google Site
ESCOLA GRAS I SOLER.
Elaboració d’un mapa temàtic
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
Antecedents (el context) Centre IATIC
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
SEGUINT EL CAMÍ Residència Creu Nova.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Una història de la tecnologia
IES CAN PUIG CURS
Les TIC en educació?.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
XARXES SOCIALS VIRTUALS
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
Introducció Al posicionament Web.
Recurs educatiu Europa
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Gestió del coneixement
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

CONTEXTUALITZACIÓ I GESTIÓ DE L’AULA DIGITAL Román Rodríguez Cap de projectes del CETEI 30 de juny de 2010

Nou paradigma de l’educació Gestió de l’aula digital Recursos, eines i estratègies INDEX

… tornem a parlar de TICs?

… o parlem de persones?

… els temps estan canviant canvi sociològic (no només tecnològic)

… els temps estan canviant

… vida quotidiana...

Els nostres alumnes...

… ens connectem més Espanya: 24,3 milions d'internautes (60,5% de la població). La joventut catalana es connecta a Internet en percentatges molt superiors a les mitjanes europees, mentre que els adults ho fan en percentatges inferiors.

Els nostres alumnes...

Espanya és el primer país d'Europa i el segon del món (després de Brasil) en percentatge d'internautes que participen en xarxes socials. … participem cada cop més

Els nostres alumnes... Font: Pew Research Centre

… i creem contingut nou Aproximadament el 67 % dels adolescents mantenen una pàgina personal o han col·laborat en la creació d'una pàgina web, han compartit material original (fotos, textos, música...), o han creat nou contingut a partir de la barreja de materials diversos trobats a la xarxa.

Cap a on ha d'evolucionar l'educació en aquest context canviant?

Potser cap a una pedagogia 2.0? Més interactiva i multitasca? Més individualitzada? Més audiovisual? Més…?

Si s’ha d’educar diferent aquesta generació... De quines eines disposem???

Les TAC i la Web 2.0: tecnologies per omplir amb continguts i metodologies l’escola de la Societat Xarxa

9 preguntes que tard o d'hora es fan els docents amb l’aparició de les TAC a l'aula Un exemple GESTIÓ DE L’AULA

1 Segur que cal portar les TAC a l'aula?

Competències bàsiques. Comunicació en context real. Societat del segle XXI.

2 Estic preparat per formar els meus alumnes amb les TAC?

Ensenyar mètodes Mostrar usos educatius Aprendre amb ells

3 Quantes hores cal que dediqui a les TAC?

Racionalitzar activitats. Procés lent d'adaptació. Constància vs. intensitat.

4 És millor assistir a cursos de formació o autoformar-se?

La formació pot obrir la gana! Fem camí caminant. Experimentació i aplicació progressiva a l'aula.

5 No perdré molt temps a classe amb qüestions tècniques?

Les TAC són mitjans, Les TAC, al servei de l'asso- La informació és una liment de les competències. mercaderia, l'experiència NO! no objectius.

6 Quantes activitats TAC he de dur a l'aula?

Qualitat vs. quantitat. Adaptació al context. No ser víctimes de les preses.

7 Existeixen perills a l'hora de treballar les TAC amb menors?

Precaució sempre. Educació i informació. Supervisió dels objectes 2.0. Per saber-ne més cliqueu aquíaquí

8 A qui recorro quan tingui dubtes amb les TAC?

Blogosfera educativa. Xarxes docents. Marcadors socials.

9 Amb les TAC, seré millor docent?

Les TAC no ens fan millors. Rebutjar-les empobreix Hem d'ensenyar per aprendre, la nostra docència. i aprendre per ensenyar.

Recursos, eines i estratègies

Cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES

Cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES

Cruïlla Santillana Edebé RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES

Documents Fulls de Càlcul Presentacions Treball en grup Compartir Edició i emmagatzematge online Per saber-ne més cliqueu aquíaquí Google Docs RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES

Podcast Per saber-ne més cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES

Per saber-ne més cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES

Per saber-ne més cliqueu aquíaquí

Cliqueu aquíaquí Cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES

Cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES

Cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES

Per més informació sobre el Projecte 1x1, dos enllaços clau: IMAE Projecte EduCAT 1X1 RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES

Per realitzar aquesta presentació hem emprat, sovint modificant-les, diapositives de procedències diverses: Diapositives 3, 5, 6, 7, 9, 11: SEBAS MURIEL. Modelos de integración de las TIC en educación. educacin-11http:// educacin-11 Diapositives 8, 10, 12, 14, 16, 17: JAMIE TUBBS. Blogs, Wikis, and Other Cool Tools for Education in a Flat World. and-other-cool-tools-for-education-in-a-flat-worldhttp:// and-other-cool-tools-for-education-in-a-flat-world Diapositives 18 a 36: ANTONIO SOLANO. 10 preguntas que, tarde o temprano, se hacen quienes llevan las TIC al aula. Diapositiva 43: NESTOR ALONSO. Blogs y educación. LES FONTS

MOLTES GRÀCIES! Román Rodríguez Alguna pregunta? Presentació realitzada per membres de l’equip CETEI: Román Rodríguez, Antoni Alberich I Raúl del Castillo, en el marc del projecte 1x1 com a sessió de sensibilització a centres que han entrat en el 1X1 SSTT del Baix Llobregat.