Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Gestió del coneixement
2
Extreure valor del coneixement
3
LA ROTACIÓ DEL CONEIXEMENT. ELS SIS PROCESSOS
ADQUIRIR SOCIALITZAR ESTRUCTURAR INTEGRAR DETECTAR AFEGIR VALOR PERSONES I CONEIXEMENT MERCAT I TECNOLOGIA PRODUCTES PROCESSO S I SISTEMES LA ROTACIÓ DEL CONEIXEMENT. ELS SIS PROCESSOS
4
REGLES DE LA GESTIÓ DEL CONEIXEMENT
INICIATIVA COMPROMIS GENEROSITAT
5
Per què és important la gestió del coneixement?
El coneixement és important Sempre ho ha estat Però ara es mostra com l’únic avantatge competitiu sostenible I disposem d’eines per compartir-lo millor
6
La tecnologia Totes les organitzacions acaben tenint la mateixa tecnologia... La diferència està en com la fan servir... (el “valor en ús” de la tecnologia)
7
L’angoixa de la informació
No tenim temps per absorbir tota aquesta informació...
8
La meva feina és, cada cop més, gestionar informació
... però gestionar informació serà cada cop més fonamental a la meva feina ...
9
Dues reflexions que marquen el context
Per al centre: La clau del retorn de la inversió en TI pot estar, precisament, en com s'utilitzen per generar un coneixement diferencial, que doni major competitivitat al centre. Per al docent: El seu treball consistirà, cada cop més, en gestionar informació i generar coneixement.
10
i la informació que necessita
L’objetiu final... Reduir la distància entre el professor i la informació que necessita
11
Dues fonts principals d’informació
x documents persones Base de dades Cafè
12
Codificació Personalització Dues estratègies
Informació explícita organitzada Focalització en bases de dades Solucions estàndar Orientat a re-utilitzar la informació Personalització Informació tàcita en les persones Focalització en comunicació social entre persones Solucions a mida Orientat a compartir la informació
13
L’objetiu final? Connectar a qui té preguntes, amb qui té respostes
14
La pràctica ens ensenya...
La gestió del coneixement com a transferència de “bones pràctiques”
15
Eines tecnològiques Captura de rutines informacionals diàries
Reposadors de coneixement (multimèdia) Sistemes de cerca Datamining y Textmining Agents intel·ligents Groupware i col·laboració Espais de discussió i mercats de coneixement Plataformes d’e-learning
16
Dues cares de la mateixa moneda
La combinació d’una cultura d’intercanvi amb eines d’intercanvi
17
Eines socials Comunitats pràctiques Fires de coneixement
Espais de pregunta/resposta Avaluació depenent de l’aportació o ús de coneixement Pressupost reservat per al mercat d’idees PeerAssist: ajut davant d’un nou projecte etc
18
“La” pregunta del docent...
i a mi què !
19
3 principis de la gestió del coneixement
L’aportació de coneixement per part de les persones és només Les persones saben més del que diuen i diuen més del que poden escriure. Les persones només saben el que necessiten saber quan necessiten saber-ho
20
Més persones que màquines
Les claus... Més un procés dinàmic que un stock de coses Més persones que màquines
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.