Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
XARXES SOCIALS VIRTUALS
GRUP HDMI CTIC PSICOLOGIA 12 Alberola, Mara Castelló, Daina Mariscal, Isabel
2
Principals Xarxes socials virtuals (XSV): Mil·lions d’usuaris
3
XSV Quins són els orígens?
Quina és la tipologia d’usuaris que en fan ús? Quines diferències hi ha entre relacions virtuals i tradicionals? Existeix la privacitat a Internet?
4
Orígens 1995 Classmates.com 1997 Sixdegrees 2000 Xarxes socials
2003 MySpace. 2004 Facebook.
5
Segons la seva activitat o implicació: (Forrester Research)
Tipologia d’usuaris Segons la seva activitat o implicació: (Forrester Research) Creadors tenen pàgina web i/o blog propis Crítics opinen en blogs o webs d'altres o contribueixen en fòrums i wikis. Col·leccionistes utilitzen RSS i sistemes d’organització i etiquetat de les pàgines web i els seus continguts. Subscriptors tenen perfil creat en vàries xarxes socials però el seu grau d’ús i interacció amb els seus contactes és baix. Espectadors es limiten a consumir continguts però no hi participen. Inactius tenen compte obert en una o vàries xarxes socials però no hi accedeixen. usuario-segun-su-actividad-en-las-redes-sociales-segun-forrester/
6
Usuaris: dades
7
Relacions virtuals vs tradicionals
Trets diferenciadors: (Laura Sarri) La coprèsencia: l'espai geogràfic no és un impediment. El context: no existeix la materialitat física. La interacció: una imatge o un so són tant o més importants que la paraula. Qui interactua: persones formades culturalment i tecnològica. La comunicació no verbal: gran càrrega emocional, amb emoticones, imatges i/o sons. Possibilitats d’interacció: possibilitats quasi infinites. La motivació: establir relació amb els altres. L'audiència: es llança informació perquè circuli. Estructura de la interacció: mobilitat i variabilitat. L’interlocutor: identificació baixa o nul·la. Modalitat comunicativa: diversos formats (so, imatge estàtica i en moviment i text). La identitat: real o falsa.
8
Privacitat: el nou repte de la societat tecnològica.
Tota informació transmesa per la xarxa passa per un proveïdor i altres administradors que poden captar-la i distribuir-la segons considerin. Activitats en xarxa Públiques: com els fòrums, els missatges enviats queden gravats dins un magatzem de memòria interna de la pàgina. Semiprivades: on es requereixen codis de seguretat per accedir, però és legal que els administradors captin i distribueixin la informació que ells considerin. Privades: com els missatges per correu electrònic, en principi la privacitat personal està garantida, excepte en algun casos com podrien ser una investigació policial
9
Mapa conceptual
10
CONCLUSIONS QÜESTIONS
IDENTITAT DIGITAL- comporta uns avantatges i uns perills dels quals la majoria encara no som del tot conscients El canvi a una interfície preferentment mòbil potencia encara més que la informació circuli de forma immediata les xarxes socials també tenen i tindran cada vegada més un paper destacat dins el món empresarial. Aprendre a gestionar la creació de les noves identitats digitals Establir el límit entre el que és informació pública i el que convé mantenir com a informació privada Com ha canviat Internet el nostre sentit d'identitat? Es pot garantir la privacitat a la xarxa si la informació queda sempre enregistrada i accessible? Web 2.0: què cal protegir, la llibertat d'informació o el dret a la privacitat? QÜESTIONS
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.