Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJenaro Adriano Modificado hace 9 años
1
L’educació permanent, avui Centelles, 7 d’octubre de 2004 anaayuste@ub.es
2
1.Ahir i avui de l’Educació Permanent (EP) 2.El context de l’EP: informacionalisme i globalització 3.Nous desafius educatius 4.L’educació permanent com a un tot L’educació permanent, avui
3
1. Ahir i avui de l’educació permanent I etapa: des de finals dels 60 fins a la dècada dels 80 Crisis dels sistemes educatius L’EP com a solució a l’anacronisme dels sistemes educatius L’EP com a proposta dels organismes internacionals Context socioeconòmic Crisis de 1973 Atur i canvis tecnològics Teories de l’educació Teories de la reproducció (Althusser, Bourdieu) Teories de la desescolarització (Illich) Teories crítiques (Freire)
4
1. Ahir i avui de l’educació permanent
5
II etapa: a partir de mitjans dels 90 Coincidències entre la I i la II etapa Canvi de paradigma socioeconòmic El paper dels organismes internacionals -UNESCO, UE, OCDE, OIT, BM,...-
6
“L’Educació Permanent ha de posar a l’abast de tothom les possibilitats educatives, amb finalitats múltiples, des d’oferir una segona o tercera oportunitat, satisfer el desig de coneixement, de bellesa o de superació de si mateix, fins a perfeccionar i ampliar les formacions estrictament vinculades a les exigències de la vida professional, incloent-hi les formacions pràctiques” (Delors, 1996:98) 1. Ahir i avui de l’educació permanent
7
II etapa: a partir de mitjans dels 90 Coincidències entre la I i la II etapa Canvi de paradigma socioeconòmic El paper dels organismes internacionals -UNESCO, UE, OCDE, OIT, BM,...- Diferències entre la I i la II etapa Nou context social i econòmic
8
2. El context de l’EP: informacionalisme i globalització Sociedad Industrial Sociedad de la Información
9
2. El context de l’EP: informacionalisme i globalització Cada día se mueven dos billones de dólares en los mercados financieros internacionales
10
L’empresa xarxa 2. El context de l’EP: informacionalisme i globalització
11
“La época en que era posible dejar el instituto y lograr un trabajo vitalicio bien remunerado y sujeto a convenio en la fábrica de automóviles hace tiempo que ha acabado. Una buena escuela, una sólida educación universitaria y una buena red de formación después de la universidad y un sentimiento potenciado de identidad son las nuevas anclas sociales en un entorno flexible. Las comunidades de conocimiento bien organizadas serán claves para la reintegración, y es preciso definir como objetivo público fundamental que logren convertirse en integradoras eficaces” (Carnoy, 2001: 228).
12
2. El context de l’EP: informacionalisme i globalització
13
Forum social Mundial 2. El context de l’EP: informacionalisme i globalització
14
3. Nous desafius educatius 1.Formació bàsica per a una societat de la informació per a tothom 2.Immigració i cohesió social 3.Participació ciutadana i cultural
15
1.Formació bàsica per a una societat de la informació per a tothom 3. Nous desafius educatius A Catalunya, gairebé 2 milions de persones adultes no tenen cap títol del Sistema Educatiu i 1 milió i mig només han assolit el nivell de formació bàsica segons l’OCDE (2003)
16
2. Immigració i cohesió social 3. Nous desafius educatius
17
3. Participació ciutadana i cultural 3. Nous desafius educatius
18
4. L’educació permanent en xarxa Flexible: en el temps en l’espai en l’oferta en els programes formatius en les metodologies Arrelada al territori: dinàmica participativa
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.