GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Recursos Informàtics en Història
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
LA VIDA A LES COLÒNIES INDUSTRIALS
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
1 1.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
El viatge de Primària a Secundària
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
CIÈNCIES NATURALS CURS
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
TECNOLOGIA.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Interacció escola - entorn.
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
El Treball de Recerca.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Transcripción de la presentación:

GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES! Rafael Murillo Jose Santos Luis Subirán

PRESENTACIÓ DE LA UD Cicle Superior  6è de Primària Vida i Obra d’Antoni Gaudí Experimentació UD de recerca i descobriment

DISTRIBUCIÓ TEMPORAL - UD oberta - 12 sessions de 50 minuts - Abril – Maig (6 setmanes) saturació de l’alumnat condicions climatològiques

COMPETÈNCIES (1) 1.- Transversals 1.1.- Comunicatives interrelació de l’alumnat, buscar i compartir informació, tractament amb el personal dels monuments i dels transports públics 1.2.- Metodològiques recerca, anàlisi, selecció i estructuració de la informació 1.3.- Personals molta potenciació. Ells són els responsables del seu treball. Autonomia!

2.1.- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic COMPETÈNCIES (2) 2.- Específiques - Es veuen reflectides al llarg de tot el procés 2.1.- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic Conèixer Gaudí i els principals monuments Interactuació amb el món que els envolta 2.2.- Competència social i ciutadana Integració dins l’espai físic tenint cura de la relació amb els altres

OBJECTIUS Conceptuals - Estudiar vida i obra de Gaudí - Aprendre el context històric i geogràfic Tipus Procedimentals - Analitzar i estructurar la informació - Realitzar mapes i/o plànols Actitudinals - Respectar companys, professors i personal extern al centre docent. Cooperació

CONTINGUTS - Selecció i estructuració d’informació - Desplaçaments als monuments - Realització del mural i el qüestionari - Cooperació i respecte - Treball autònom - Comportament idoni tant a fora com a dintre de l’escola - Lectura i recerca de la vida i l’obra - Identificació dels monuments més importants - Treball del moment i la corrent històrica

AVALUACIÓ 1.- Observació continua per part del professor 2.- Participació activa a totes les sessions 3.- Actitud i comportament en les sortides 4.- Participació en la realització del mural 5.- Qüestionari final

METODOLOGIA Activitats proposades pel professor i pels alumnes Projecte planificat però amb flexibilitat Recerca d’informació i experimentació per part dels alumnes Treball significatiu i motivant 12 sessions planificades

Sessions específiques Sessió 1: recerca d’informació de l’autor per part dels alumnes Sessió 2: exposar la informació i elecció dels monuments Sessió 3: recerca d’informació dels quatre monuments escollits Sessió 4: trobar informació dels desplaçaments Sessió 5: fer el recorregut d’un monument a l’altre Sessió 6: visita a La Casa Milà i La Casa Batlló Sessió 7: visita a la Sagrada Família Sessió 8: visita al Parc Güell Sessió 9: realització del mural Sessió 10: realització del mural Sessió 11: resolució del qüestionari Sessió 12: comodí, per si fa falta

Activitats d’ensenyament-aprenentatge Activitat primària Itinerari Activitats Secundàries - Recerca i anàlisi d’informació - Plànol per fer el recorregut - Realització del mural general - ...

ITINERARI (1) Els alumnes cerquen informació d’on són els monuments escollits i com poden arribar a ells Fan un plànol i miren els transports públics que han d’agafar Fan l’itinerari per la ciutat amb la companyia dels professors

ITINERARI (2) Un cop fet l’itinerari 1, passen a visitar cada un dels monuments 1r dia La Casa Milà i La Casa Batlló 2n dia La Sagrada Família 3r dia El Parc Güell - Fonts orals: entrevistes al personal de cada monument - Visita guiada pels espais

OBSERVACIÓ DIRECTA PER PART DELS PROFESSORS AL LLARG DE TOT EL PROCÉS MURAL I QÜESTIONARI Realització del mural Resum de tota la Unitat de Programació Treball en gran grup Tots han de participar de manera activa Realització del qüestionari Preguntes de temari i de sensacions Última classe del projecte Grau d’aprenentatge de cada alumne. Prova individual + OBSERVACIÓ DIRECTA PER PART DELS PROFESSORS AL LLARG DE TOT EL PROCÉS

CONCLUSIONS Unitat Didàctica de descobriment i recerca d’un personatge històric molt important per a la ciutat de Barcelona Treball autònom en diferents agrupacions (treball individual, per parelles, en petit grup, en gran grup) Interdisciplinareitat Experimentació i tractament de l’assignatura a nivell històric i geogràfic

MOLTES GRÀCIES