La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge"— Transcripción de la presentación:

1 Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge

2 Per què una biblioteca escolar “puntedu”?
Actualment la societat disposa d’una allau d’informació que requereix: - una manera diferent de treballar i entendre el món una manera diferent d’accedir al coneixement - una necessitat d’habilitats d’accés a la informació i de comprensió lectora per poder conèixer, analitzar, seleccionar i gestionar el coneixement de forma crítica i autònoma

3 Què és la biblioteca escolar “ puntedu”?
un espai de recursos on es troba informació en diferents suports: documents impresos, documents audiovisuals, documents informàtics i multimèdia, organitzats en diferents espais de lectura, narració, consulta temàtica i cerca d’informació. un espai d’aprenentatge per a desenvolupar continguts de les diferents àrees curriculars una eina per fomentar l’hàbit lector i el gust per la lectura un servei a tota la comunitat educativa una possibilitat de potenciar la relació amb la biblioteca pública

4 Què proporciona la biblioteca escolar “puntedu”?
la incorporació de noves metodologies en el desenvolupament de les diferents àrees del currículum la millora de les competències de lectura, escriptura i cerca i gestió de la informació l’autonomia per a la construcció del propi coneixement amb l’ús de diverses fonts d’informació un ambient de reflexió i d’aprenentatge. un servei a la comunitat educativa dins i fora de l’horari lectiu una motivació per continuar l'aprenentatge al llarg de tota la vida que propiciï la formació com a persona autònoma i crítica.

5 Com col·laboren altres institucions amb el programa?
Departament de Cultura i Diputació de Barcelona: grup de treball per aprofundir en la relació entre la biblioteca escolar “puntedu” i la biblioteca pública Departament de Cultura: llibres del suport genèric dels anys , i possible incorporació dels centres educatius al sistema d’adquisició de les biblioteques públiques Institut de les Lletres catalanes: visites d’escriptors a centres de primària i secundària Col·legi de Bibliotecaris/es i Documentalistes: Co-edició de les directrius FLA/UNESCO per a la biblioteca escolar

6 Què s’ofereix als centres educatius?
formació específica del professorat responsable de la biblioteca escolar “puntedu”: - concepte i organització - dinamització de la biblioteca escolar: literatura infantil i juvenil, - biblioteca i curriculum, recursos per l’accés a la informació recursos informàtics: 3 ordinadors (1 per catalogació, 2 per consulta, 1 impressora, 1 scanner, 1 llapis òptic) i el programa ePèrgam per a l’organització i gestió de la biblioteca escolar “puntedu” dotació econòmica per a l’ampliació del fons de la biblioteca escolar “puntedu”: 2000€ recursos humans: mitja jornada de professorat, segons les plantilles dels centres, per al funcionament de la biblioteca escolar “puntedu” durant l’horari lectiu

7 Què s’ofereix als centres educatius?
materials per orientar l’organització i la dinamització de la biblioteca escolar “puntedu”: cartell - decàleg de la biblioteca escolar “puntedu”, les directrius IFLA/UNESCO per a la biblioteca escolar per a totes les escoles. Pels centres d’aquest curs: El llibre “la biblioteca el cor de l’escola” i “la biblioteca mediateca d’infantil a secundària” Participació en el seminari: “El gust per la lectura” web per posar a l’abast de tots els centres educatius informació i assessorament Centres de Recursos Pedagògics com a dinamitzadors de les biblioteques escolars “puntedu” Seguiment i avaluació dels projectes per la Inspecció Educativa

8 Què ha de fer un centre per tenir una biblioteca escolar “puntedu”?
Presentar un projecte d’organització i dinamització de la biblioteca escolar “puntedu” aprovat pel claustre i pel Consell escolar (convocatòria pública) en el que s’expliciti: Objectius del projecte Aspectes a desenvolupar: Organització de la biblioteca escolar “puntedu” Pla de lectura del centre educatiu Activitats de lectura per plaer Activitats de cerca, tractament i ús de la informació Integració en el procés d’ensenyament-aprenentatge Desenvolupament i temporització Criteris d’avaluació Responsable

9 Procés de selecció dels projectes
Criteris generals: implicació global del centre educatiu compromís de tres cursos escolars per la consolidació del projecte integració transversal en el procés d’aprenentatge implicació de les zones educatives (3/18, zona rural)

10 Actuacions curs 2005-2006 Impuls de 300 projectes
Priorització de 12 zones Alt Empordà Segrià Vallès Occidental :Sabadell Ribera d’Ebre Sant Andreu Sants-Montjuïc L’Hospitalet de Llobregat Garraf Baix Llobregat IV: El Prat Baix Llobregat VI: St.Vicenç dels Horts Alt Camp Baix Penedès

11 Actuacions curs Impuls de mínim 300 projectes a tot Catalunya


Descargar ppt "Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge"

Presentaciones similares


Anuncios Google