La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA"— Transcripción de la presentación:

1 ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
PETITS TALENTS CIENTÍFICS CURS ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA

2 CONCEPTE CIENTIFIC conèixer la propietat d’una materia... fer-se suc FACTORS QUE INTERVENEN Experimentar amb diferents materials i predir que passarà amb les taronges si les manipulem amb diferents instruments. Fer hipòtesis i comprovar. MATERIAL Taronges Instruments per fer suc: espremedor elèctric, espremedor manual, forquilla, mà de morter... Pots per mesurar líquids. MODALITAT Espai autònom d’experimentació. Recollida d’informació en una petita graella i gomets i/o retoladors conversa de grup per arribar a conclusions. TEMPORALITZACIÓ 5 sessions d’una hora.

3 1a. sessió: LA TARONJA. CONVERSA
INTRODUCCIÓ DE L’EXPERIÈNCIA PRESENTACIÓ DE LA TARONJA CONVERSA: QUÈ ÉS? QUIN COLOR TÉ? QUINA OLOR? TEXTURA... QUÈ PODEM FER AMB ELLA? ENS LA PODEM MENJAR? I BEURE? ES POT FER SUC ? QUE NECESSITAREM?

4 2a. sessió: TOTS ELS ESTRIS PODEN FER SUC?
PRESENTEM DIFERENTS ESTRIS I/O APARELLS PER VEURE SI PODEM FER SUC AMB ELLS PRESENTEM UN GOT MEDIDOR DE SUC PER A CADA ESTRI DISTRIBUIM ELS INFANTS EN 5 GRUPS AMB TOTS ELS ESTRIS I 1 TARONJA PER A CADA ESTRI

5 EXPERIMENTEM LLIUREMENT AMB ELLS INTENTANT FER SUC
I EL SUC OBTINGUT L’ABOQUEM AL GOT MEDIDOR CORRESPONENT REGISTREM EN UNA GRAELLA L’ESTRI QUE JA HEM FET SERVIR

6 CADA VEGADA QUE FAN SERVIR UN ESTRI O APARELL HO ENREGISTREN A LA GRAELLA AMB UN GOMET

7 3a. sessió: AMB QUIN ESTRI HA SORTIT MÉS QUANTITAT DE SUC?
OBSERVACIÓ DELS GOTS MEDIDORS ORDENACIÓ DE MÉS A MENYS QUANTITAT DE SUC ENREGISTRAMENT A UNA GRAELLA DELS ESTRIS QUE ENS HAN DONAT SUC I A UNA ALTRA LA QUANTITAT DE SUC OBTINGUT AMB CADA UN D’ELLS

8 CONCLUSIÓ: AMB L’ESPREMEDOR ELÈCTRIC S’OBTÉ MÈS SUC

9 4a. sessió: PODEM FER SUC AMB TOTES LES FRUITES FENT SERVIR L’ESPREMEDOR ELÈCTRIC?
ELS NENS/ES PORTEN FRUITES DE CASA. LES CLASSIFIQUEM. INTENTEM FER SUC AMB CADA FRUITA. QUÈ PASSA? SURT SUC? VEIEM QUE NO QUE NECESSITEM? UN ALTRE APARELL... TREIEM LA LIQUADORA

10 FEM SUCS AMB LA LIQUADORA I ENS ELS BEBEM

11 5a.sessió: REPRESENTEM L’EXPERIMENT
ELS NENS/ES FAN UN DIBUIX DE L’EXPERIÈNCIA

12 Després d’uns dies ... ha passat alguna cosa... Però potser això ja és motiu d’unes altres experiències.


Descargar ppt "ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA"

Presentaciones similares


Anuncios Google