PRESENTACIÓ CURS 08/09 IES Gallecs

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Què és un pla Individualitzat ?
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Estudi per a la identificació de
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
ESTADÍSTIQUES DELS CF DEL DEPARTAMENT DE SANITÀRIA, CURS 07/08
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
@sebastiani64.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
1 1.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Presentació de la Guia per a la identificació i
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
SALUT MENTAL.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Cap a l’FCT en els cicles LOE
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
la gestió hospitalària a través dels processos
El currículum a l’educació primària
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

PRESENTACIÓ CURS 08/09 IES Gallecs Departament de Sanitària. Cicle Formatiu de Grau Superior Documentació Sanitària. PRESENTACIÓ CURS 08/09 IES Gallecs

Documentació Sanitària L'Equip Docent de DS Berta Safont (Tutora): C3 i C6 Francisca Linde: C2 i C3 Miquel Àngel Lopezosa: C4, C5 Elena Ferrandiz: FOL i RAT Pilar Tomé: C1

Documentació Sanitària Què és Documentació Sanitària? DS és un CF de GS que dura un curs acadèmic (1400 hores). La competència general és organitzar l’arxiu d’històries clíniques, fent el tractament de la documentació sanitària, validant, explotant i codificant el Conjunt Mínim Bàsic de Dades, segons la normativa i sota la supervisió corresponent. Amb la superació del curs s’obté el Títol de Tècnic Superior en Documentació Sanitària, que permet: Treballar a la Unitat de Documentació Clínica d’Hospitals. Secretaria mèdica de CCEE. CAP i ABS. Empreses de codificació. Cursar estudis universitaris.

Documentació Sanitària Segopa Promoció de Tècnic Superior de DS Curs 08/09, és la Segona Promoció de DS. L’objectiu principal de l’equip docent és la Qualitat dels ensenyaments: Implicació del professorat i de l’alumnat. Organització del contingut curricular del CF. Treball en equip. Actitud crítica amb la feina. Recerca de punts de millora. Avaluació dels processos formatius.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR El desplegament dels crèdits del CF pretén integrar: CONCEPTES PROCEDIMENTS ACTITUDS

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Criteris d’avaluació Coneixements Procediments Actituds Per què ho fem? Com ho apliquem? Amb quina qualitat?

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Autoaprenentatge. L’estratègia metodològica és implicar al nostre alumnat en el seu aprenentatge, donant totes les eines tècniques i didàctiques perquè succeeixi. Això implica: Dotar dels recursos tecnològics i didàctics necessaris a l’alumnat. Donar suport conceptual i metodològic actiu. L’elaboració dels continguts teòrics, en funció dels procediments que es volen treballar. Impregnar dels valors actitudinals en cadascuna de les activitats que es proposen. Establir el pes específic que tindrà cada part a l’avaluació.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Motivacions personals I. Hi ha dues motivacions de l’alumnat que cursa DS: El nostre objectiu és: INTEGRAR LES DUES MOTIVACIONS. PER, L’ASSOLIMENT DE LES EXPECTATIVES INDIVIDUALS DELS ALUMNES Món Laboral Estudis Universitaris VS

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Motivacions personals II. La nostra tasca docent es basa: Inculcar la importància de ser un bon professional documentalista. Implicar-los en fer les coses Ben Fetes  Actitud positivista dels estudis. Donar-los una visió àmplia dels estudis, més enllà de les expectatives immediates dels alumnes. La interiorització de la capacitat autocrítica per extraure les seves pròpies conclusions  Aplicació a tots els nivells de la vida. El treball en equip com una eina de Qualitat i d’integració en els models professionals actuals.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Motivacions personals III. INNOVACIÓ EN ELS PROCESSOS D’APRENENTATGE/ SOCIALITZACIÓ DE L’APRENENTATGE. Integrar l’aspecte acadèmic, laboral i social. L’IES com un centre socialitzador no únicament formador. Obertura i apropament entre l’institut i les empreses sanitàries: Plans de formació conjunts. Visites als centres sanitaris. Recerca de necessitats formatives i professionals. Borsa de treball ACTIVA i DINÀMICA. Formació fora de l’IES; Cursos organitzats per la Universidad de Granada.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR CRÈDITS. C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR C1. Organització d’arxius clínics C2. Definició i tractament de documentació clínica C3. Codificació de dades clíniques i no clíniques C4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries C5. Aplicacions informàtiques generals C6. Anatomofisiologia i patologia bàsica C7. RAT C8. FOL C9. FCT C10. Síntesi

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Interrelació dels crèdits I. És una de les peces CLAU en el desenvolupament d’activitats d’ensenyament/ aprenentatge de Qualitat. El procés d’interrelació dels crèdits és difícil doncs implica: Treballar en equip. Feed-back periòdic dels acords presos en les reunions d’equip docent. Seguiment conjunt de la programació per part dels docents implicats. Adaptació continua dels continguts segons el ritme d’aprenentatge de l’alumnat. Control de qualitat continu.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Interrelació dels crèdits II. Crèdit 1. Organització d’arxius Clínics. Crèdit 2. Definició i tractament de documentació clínica. S’organitzen de tal forma que es puguin integrar els procediments d’ambdós crèdits. Disseny dels sobres de les històries clíniques i dels documents que la integren. Ordre dels documents dins la història clínica. Normativa de protecció de dades confidencials.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Interrelació dels crèdits III. Crèdit 3. Codificació de dades clíniques i no clíniques. Crèdit 4. Validació i explotació de les bases de dades sanitàries. Crèdit 6. Anatomofisiologia i patologia bàsica. El crèdit 3 i el 4 s’estructuren de forma que s’integrin els conceptes del CMBD amb la codificació de les variables clíniques i no clíniques d’aquesta base de dades, l’aplicació d’eines estadístiques i metodologia de qualitat. El crèdit 3 i el 6 s’organitzen de tal forma que es relacionin l’estudi anatòmic i fisiològic dels aparells i sistemes amb la patologia, els procediments relacionats i la codificació dels diagnòstics i procediments dels mateixos.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Interrelació dels crèdits VI. Crèdit 5. Aplicacions informàtiques generals. Es tracta d’un crèdit transversal i comú a tots els crèdits cursats en aquest CF. És un crèdit bàsic per a l’aplicació informàtica dels diferents documents que composen la història clínica, així com per al disseny de tota la documentació sanitària, exposició de treballs, etc.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Crèdit de síntesi. El crèdit de síntesi es desplega de tal forma que s’integrin de forma àmplia els continguts dels diferents crèdits cursats. Una porció dels alumnes desenvoluparan una part del crèdit de síntesi dins d’un curs monogràfic de codificació de diagnòstics i procediments, que s’impartirà a l’Aula de Formación Permanente de Ciencias de la Salud, que organitzarà la Universidad de Granada a Mojácar, Almeria durant el mes de maig de 2009. Es potencia el treball en equip. El treball realitzat s’exposa i defensa davant un tribunal format per l’equip docent.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Formació en centres de treball I. Fonamental per a la integració dels aprenentatges treballats a l’aula. Col·laboren l’Hospital de Mollet, l’Hospital de Granollers i el CAP de Mollet. Es podran iniciar en gener de 2009 (període gener/juny) Els tutors de l’FCT en els centres sanitaris són persones molt implicades amb la seva professió i amb l’aprenentatge del nostre alumnat. Hi ha una comunicació molt estreta entre els tutors d’FCT a l’escola i en els centres sanitaris, per tal de: Identificar problemes precoçment i proposar mesures correctives. Fer una avaluació continua del ritme d’aprenentatge. Revisar el PAP per introduir millores.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Formació en centres de treball II. AVALUACIÓ Hi ha tres moments: Inicial: adaptació dels PAP a l’alumnat segons els requeriments i característiques del centre sanitari. Intermèdia: aproximadament a la meitat d’hores de pràctiques, amb el propòsit de valorar el ritme d’aprenentatge i el seguiment del PAP. Final: en finalitzar el període d’FCT, on es realitza una avaluació de les destreses, habilitats i actituds assolides, que estan reflectides en el PAP.

Documentació Sanitària DESPLEGAMENT CURRICULAR Formació en centres de treball III. CONTROL DE QUALITAT Té l’objectiu de valorar i avaluar els processos implicats en l’elaboració, execució i seguiment de l’FCT. Com es realitza: Amb el seguiment quinzenal de l’FCT entre el tutor de pràctiques i el seu grup d’alumnes. Mitjançant una enquesta a l’alumnat, en finalitzar l’FCT. Control de Qualitat continu Control de Qualitat final

Documentació Sanitària ESTUDIS UNIVERSITARIS Amb el CF GS, a la UNIVERSITAT poden estudiar: DIPLOMATURES: Infermeria Fisioteràpia Logopèdia Podologia Mestre (Totes les especialitats) Biblioteconomia i documentació Educació social Teràpia ocupacional Treball social LLICENCIATURES: Llicenciatura de documentació

Documentació Sanitària SORTIDES PROFESIONALS Hospitals CCEE CAP/ ABS Empreses de codificació Centres de Salut Mental Centres mèdics

Departament de Sanitària ... UNA REFLEXIÓ PRÒPIA EL QUE ENS DIFERENCIA DELS NOSTRES PARENTS ELS PRIMATS, ÉS LA CAPACITAT DE TROBAR EL MILLOR DE NOSALTRES, PER PODER AJUDAR ALS ALTRES, MITJANÇANT EL RESPECTE, LA SOLIDARITAT I LA COMPRENSIÓ “Una cosa és saber i una altra és saber ensenyar” Marco Turio Ciceron

Departament de Sanitària Moltes gràcies per la vostra atenció! L’equip docent de SANITÀRIA IES Gallecs. Setembre 2009