La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Presentació de la Guia per a la identificació i

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Presentació de la Guia per a la identificació i"— Transcripción de la presentación:

1 Presentació de la Guia per a la identificació i
desenvolupament de competències transversals de relació. Mònica Alejandre “La importància de les competències transversals de relació. Presentació d’una eina de suport pels equips de RH” Barcelona 10 de juliol de 2007

2 Índex Fonamentació de la Guia. Objectius de la Guia. Metodologia.
Avantatges del desenvolupament de les competències de relació. Fases pel desenvolupament de les competències de relació: Fase d’identificació. Fase d'avaluació. Fase de desenvolupament. Recomanacions generals per a la gestió de competències de relació.

3 Fonamentació de la Guia I
Necessitat d’adaptació de les empreses del sector serveis als canvis socio-econòmics: Les competències de relació són un recurs que facilita l’aprenentatge i la capacitat d’adaptació de les persones treballadores. La gestió organitzativa de les empreses es basa, entre d’altres elements, en les relacions interpersonals (orientació al client, comunicació, treball en equip, etc.): Alta demanda de perfils professionals amb competències de relació. El desenvolupament de competències de relació és clau per a millorar la col·laboració interdepartamental, l’orientació al client, etc. i, per tant, la qualitat dels serveis.

4 Fonamentació de la Guia II
Necessitat d’identificar i desenvolupar les competències de relació que exercir en cada entorn organitzatiu: Generar les condicions que permetin la identificació, avaluació i millora de les competències de relació.

5 Objectius de la Guia I Objectiu general de la Guia:
Proporcionar a les empreses del sector serveis de Catalunya una eina útil per la gestió de les competències de relació. La Guia està dirigida al personal responsable de recursos humans i/o formació i a comandaments intermedis.

6 Objectius de la Guia II Objectius específics de la Guia:
Donar a conèixer les diferents fases del procés de gestió de competències de relació. Facilitar la identificació de competències de relació associades a un desenvolupament adequat dels llocs de treball. Proporcionar estratègies per a avaluar l’exercici de les competències de relació. Oferir instruments per a la millora de l’exercici de les competències de relació.

7 Metodologia Anàlisis documental.
Entrevistes obertes a 5 empreses del sector. Entrevistes obertes a 3 empreses amb bones pràctiques. 1 Grup de discussió: Personal tècnic, comandaments intermedis i caps d'àrees o departaments. Grup de validació amb persones responsables de recursos humans i/o formació.

8 Avantatges del desenvolupament de les competències de relació
Beneficis per a les persones treballadores: Increment de les capacitats de comunicació. Millora de les relacions interpersonals. Millora del clima laboral. Augment de la motivació al treball. Major satisfacció laboral i personal. Beneficis per a les empreses: Millora de la imatge externa. Augment de la transparència dels processos de selecció i promoció interna. Menor rotació del personal. Millora de la productivitat.

9 Fase d’identificació de competències de relació
Aspectes a considerar: Entorn organizatiu: Participació en la pressa de decisions. Organització jeràrquica. Treball en equip. Gestió de la diversitat. Lloc de treball: Grau de iniciativa. Persones a càrrec.

10 Fase d’identificació de competències de relació
Mètodes d’identificació: Sessions de treball de persones expertes. Entrevista oberta. Qüestionari. Observació participant. Anàlisis de llocs de treball.

11 Fase d’identificació de competències de relació
Catàleg bàsic de competències de relació I: Competència de relació Definició Treball en equip Disposició per cooperar amb altres persones en l'execució d’un projecte o activitat determinada, donant suport activament a les decisions grupals i fent-se responsable de les tasques que li corresponen dins d’aquest projecte o activitat. Resolució de conflictes Trobar solucions als conflictes que es plantegen mitjançant la comprensió del problema i l'elecció de la millor opció en cada cas. Direcció de persones/Lideratge Guiar i dirigir un grup i establir i mantenir l’esperit d’equip necessaris per aconseguir els objectius plantejats. Comunicació Formular i comunicar opinions, sentiments o informació en el moment oportú i de la forma adequada. Saber escoltar i comprendre a altres persones.

12 Fase d’avaluació de competències de relació
Catàleg bàsic de competències de relació II: Competència de relació Definició Gestió de la diversitat Reconeixement i respecte a la diferència de persones treballadores de diferent cultura, ètnia, etc. o diferent capacitat física o psíquica a la pròpia. Negociació Capacitat per identificar les posicions pròpies i alienes, intercanviant concessions i aconseguint acords satisfactoris per ambdues parts. Orientació al client Capacitat per demostrar sensibilitat cap a les necessitats o demandes que els/les clients/es poden requerir.

13 Fase d’avaluació de competències de relació
Aspectes a considerar: La comunicació empresarial. La persona avaluadora. Determinació dels nivells d’exercici. Altres consideracions.

14 Fase d’avaluació de competències de relació
Mètodes d’avaluació: Enquesta d'avaluació 360º. Observació. Test situacional. Entrevista d’incidents crítics.

15 Fase de desenvolupament de competències de relació
Aspectes a considerar: La gestió de la fase de desenvolupament de competències de relació. La persona treballadora com a responsable del seu propi canvi. Altres consideracions.

16 Fase de desenvolupament de competències de relació
Mètodes de desenvolupament: Tutorització. Tallers formatius. Acompanyament. Coaching.

17 Recomanacions generals
Fase del procés de desenvolupament de competències de relació Recomanacions Identificació Suport de la direcció de l’empresa. Definició de la cultura empresarial. Coneixement de la situació present i futura de l’empresa. Validació de les evidencies d’execució amb els/les treballadors/es. Avaluació Planificació d’avaluacions intermèdies. Avaluació objectiva i completa. Comunicació oberta i constant entre avaluador/a i avaluat/da. No vinculació de l’avaluació de competències de relació amb la retribució salarial. Desenvolupament Consecució dels objectius marcats. Avaluació i seguiment del desenvolupament. Adequació dels mètodes a la persona treballadora.


Descargar ppt "Presentació de la Guia per a la identificació i"

Presentaciones similares


Anuncios Google