Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

PROJECTE COMENIUS ACTIVITATS REALITZADES PER 1ºA.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
DEPARTAMENT EF JOSEP BARCELÓ ALOMAR
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
POK´ TA POK´ Sergi Díez, Marc Pujadas, David Rodriguez, Victor Gallego Educació Física Cicle Superior.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Edició 2017 Reunió amb famílies.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
LA TARDOR Cicle Inicial.
I transforma un llibre en un nou lector
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
ELS PLANETES DEL SISTEMA SOLAR
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Descobrint un tresor amagat
COM FER ELS MURALS DEL PROJECTE:
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
CIÈNCIES NATURALS CURS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
Pràctica 5.2: Construcció de fluxogrames
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
LA SOCIETAT , LA FAMÍLIA , L’EDUCACIÓ I LES JOGUINES
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
TECNOLOGIA.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Què passa amb ’examen final?
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
EL QUADRAT LES MARIETES.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Presentació assignatura
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
Transcripción de la presentación:

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de sexe, així com integrar de forma explícita i amb continguts d’aprenentatge la perspectiva de gènere.

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Activitat de coeducació Dones inventores Departament de tecnologia

Objectius de l’activitat Prendre consciència del paper de la dona inventora a la història Ser conscients de l’evolució del paper de la dona a la societat Veure que tant homes com dones es poden dedicar a les mateixes tasques Afavorir l’apropament de les noies a l’assignatura de tecnologia Practicar el treball per projectes dins l’assignatura de tecnologia Practicar el treball per grups cooperatius

Descripció de l’activitat Nivell d’aplicació: 1r. ESO Nombre sessions: 3 sessions amb el grup sencer Aula: 1a sessió a l’aula de informàtica, les altres dues a l’aula classe Dates: Al voltant del 8 de març, per relacionar-lo amb el dia de la dona treballadora Metodologia: Agrupació per grups voluntaris de 3 a 4 persones

Sessió 1.- Introducció i treball a l’aula d’informàtica, per grups. A la següent pàgina web trobaran dues activitats proposades, en acabar la classe les han d’entregar fetes per grups.

Sessió 2.- En aquesta sessió es distribuiran a la classe per grups, prèviament, entre la sessió 1 i la 2 hauran fet a casa el mural. Cada membre del grup tindrà un número i es repartiran pels altres grups, de tal forma que quedi un membre a cada grup i la resta siguin d’altres. El membre que està al seu mural explica a la resta el treball que han fet.

Sessió 3.- En aquesta sessió cada grup sortirà a la pissarra i farà una exposició del seu treball. Posteriorment penjarem els murals a la classe.

Amb l’alumnat voluntari es proposa de fer fora d’hores de classe Un mural sobre els estereotips...

Conclusions: -El treball els hi agradat molt tant als nois com a les noies. -A tots i a totes els hi ha sorprès descobrir tos els invents fets per les dones, així com les dificultats per fer-los seus (patents, reconeixement...) -A tot l’alumnat l’hi arriba molt el treball, sobre tot pel fet d’haver-lo d’explicar als altres, tant en petit grup com en exposició oral. -La sessió 2 queda molt curta amb una hora, seria més convenient plantejar-la per dues hores de classe.