La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY."— Transcripción de la presentación:

1 ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY

2 “El acto comunicativo no depende de la pretensión sino de la interacción”
John Rogers Searle

3 GRUPS INTERACTIUS Estràtegies d’èxit educatiu Una activitat per grup
ORGANITZACIÓ Una activitat per grup Temps limitat per activitat (15-20min) Un voluntari per activitat El voluntari passa amb la seua activitat a altre gup (quan s’acaba el temps) Grups de 4 o 5 GRUPS INTERACTIUS

4 GRUPS INTERACTIUS Estràtegies d’èxit educatiu Participació per torns.
Totes les propostes dels alumnes es valoren i es debateixen. La solució dels problemes es consensuen entre els membres del grup. El voluntari guia la participació i concreta les decision preses. Mateix rol de l’alumnat, independentmen del seu nivell (igualtat) ALUMNAT GRUPS INTERACTIUS

5 Estràtegies d’èxit educatiu
Autoavaluació Al final de la sesió, els alumnes per grups realitzen una avaluació d’ells mateix. Avaluació de l’activitat Els voluntaris i el mestre també realitzen una avaluació/valoració: sesió en general i aspectes a nivell individual. GRUPS INTERACTIUS

6 Qué aconseguim amb els Grups Interactius?
1. Optimitzar el temps de treball. Treballar més continguts amb menys temps. Acceleració d’aprenentatges. 2. Motivar a l’alumnat amb una metodologia participativa i contextualitzada. Participació de TOTS. 3. Adquisició d’hàbits de convivència i valors socials (colaboració, tolerància, empatia, etc.). Millora del clima de l’aula. 4. Fomentar la creativitat i imaginació de l’alumnat.. 5. Introduïr i motivar a les families en el procés d’aprenentatge dels seus fills, amb tot el que comporta.. GRUPS INTERACTIUS

7 CONCLUSIONS Optimització del temps de treball. Millora del
Participació de les families. Motivació de l’alumnat. Atenció Més individualitzada Optimització del temps de treball. Millora del rendiment acadèmic Més continguts en menys temps. Coordinació escola-familia COHESIÓ GRUPAL (Millor convivència) HABILITATS SOCIALS ADQUISICIÓ DE VALORS 7

8 BIBLIOGRAFÍA Aubert, A ;Flecha, A ;García, C ;Flecha, R ;Racionero, S.(2008). Aprendizaje dialógico en la Sociedad de la Información.Barcelona:Hipatia ELBOJ, C., PUIGDELLÍVOL, I., SOLER, M. & VALLS, R. (2002). Comunidades de aprendizaje. Transformar la educación. Barcelona: Graó. VIGOTSKY, L. (1979). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Barcelona: Crítica FREIRE, P. (1997). A la sombra de este árbol. Barcelona: El Roure Ciencia. HABERMAS, J. (1987). La teoría de la acción comunicativa. Vol. I y II. Madrid: Taurus.

9

10 PRESENTACIÓ DEL PROJECTE INCLUD_ED AL PARLAMENT EUROPEU

11 Gràcies per l’assistència i la vostra atenció


Descargar ppt "ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY."

Presentaciones similares


Anuncios Google