La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Què passa amb ’examen final?

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Què passa amb ’examen final?"— Transcripción de la presentación:

1 Què passa amb ’examen final?
¿Què és en aquests moments? Es tracta d’una prova que dóna uns resultats a partir dels quals, i amb independència del què ha passat durant el curs, es prenen les decisions més importants sobre la qualificació final de l’estudiant El nou enfocament: Pensa activitats de les quals els alumnes no puguin escapar-se sense haver après, Aconsegueix que les facin I si arriben al final, aprova’ls Llavors ... Què pinta l’examen final en tot això?

2 L’examen final Dificultats que planteja
Només permet avaluar competències de baix nivell en la taxonomia de Bloom (rote or superficial learning) No permet avaluar competències transversals (treball en grup, aprenentatge autònom, etc.) Ofereix a l’estudiant una via alternativa (fictícia) per l’estudiant que es veu aclaparat o angoixat: “La cosa es posa difícil. Ho deixo i ja em prepararé per l’examen final” Els estudiants ens sorprenen amb els seus projectes, però ens deceben amb els seus exàmens

3 El nou paper dels exàmens
Exàmens individuals (controls, proves, etc.) durant el curs per verificar que cada estudiant adquireix uns coneixements bàsics mínims prèviament establerts Una variant és fer-los “sorpresa” i de curta durada per no alterar el funcionament de les classes (augment d’assistència a classe presencial) La resta de coneixements/competències s’avaluen a través de les tasques (exercicis, projectes, etc.) que realitzen els estudiants (moltes vegades en grup). Com que si el grup va bé, aprenen, els controls de coneixements bàsics són en realitats proves per verificar si els grups funcionen

4 Example of an assessment scheme
Rubrics and examples from previous terms, facilitates assessing and giving fast feedback Exercises + Includes an oral presentation and a written report Individual test + Examples to demonstrate content learning, cross-curricular skills development and reflection Application Project 6 deliverables with voluntary improvement + e-Portfolio 4 individual unannounced exams + Participation and attitude Continuous assessment: you’ll always know where you are and what you have to do to improve III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

5 L’esquema d’avaluació: un altre exemple
10% Lliurar a temps almenys el 80 % dels lliurament o encàrrecs individuals (la nota es redueix si els lliuraments es fan fora de termini) 10% Lliurar a temps almenys el 80 % dels lliurament o encàrrecs de grup (la nota es redueix si els lliuraments es fan fora de termini) 10% Un exercici individual a la setmana 7 20% Un exercici individual a la setmana 13 10% Primer lliurament (parcial) del projecte (amb la mateixa nota per a tots els membres del grup) 20% Segon lliurament (final) del projecte (amb la mateixa nota per a tots els membres del grup) (possible presentació oral) Avaluació entre companys 10% Prova individual sobre el projecte 10% Valoració subjectiva del professor

6 Conclusió Utilitzeu l’avaluació (i tot l’esquema de qualificació) no pas tant com un mecanisme de verificació de coneixements, sinó com estímul per aconseguir que els alumnes facin les tasques (millor en grup) que els conduiran inexorablement a l’aprenentatge.

7 Per concloure ... Activitat: Intenteu realitzar un esquema d’avaluació (formativa/sumativa) per la vostra assignatura


Descargar ppt "Què passa amb ’examen final?"

Presentaciones similares


Anuncios Google