ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Advertisements

Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
 Metodología de formación que parte de las experiencias de cada docente en su contexto.  Trata de analizar la propia practica, reflexionar sobre ella.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Regidoria d’Educació, Família, Majors i Immigració CURS
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
CONTEXTUALITZACIÓ I GESTIÓ DE L’AULA DIGITAL Román Rodríguez Cap de projectes del CETEI 30 de juny de 2010.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Tallers d’intercanvi d’experiències
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Jornada Intercampus Japonès I: introducció a la llengua i l’escriptura japonesa.
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Campus Virtual.
Campus Virtual.
BAUHAUS, una escola d’art
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Antecedents (el context) Centre IATIC
Experimentam amb la ciència
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Grups interactius a L’Esquitx
EXEMPLES D’ALGUNS MITJANS DIGITALS QUE USEM DIDÀCTICAMENT
Seminari d’Educació Especial
CURS
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Socialització de llibres de text.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
CRAI: Unitat de Docència
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
ELS BLOCS L’aula més enllà Enric Puig Amat.
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Treballem col•laborativament: Fem un wiki (I).
Transcripción de la presentación:

ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral Formadora: Lourdes Domenech Cases

Procés de creació d’un bloc educatiu: Triar el tipus de bloc (aula, matèria, centre, personal /individual, col·lectiu) Definir els objectius: suport de matèria, espai d’intercanvi d’experiències… Establir el protocol de publicació (criteris d’edició, permisos d’usuaris…) Experimentar diferents estratègies d’ús. Revisar i avaluar l’experiència. Compartir amb altres docents.

EL MEU BLOC, per a què el vull? Relació de propostes de creació dels blocs: 1.Bloc de matèria = contenedor de recursos, links… guia i complement de les classes. 2.Bloc d’aula: a. Simulació de creació d’una empresa b. Àmbit de seguiment de la lectura d’un llibre / de creació de textos / lectura i escriptura c. Espai de comunicació i intercanvi dels alumnes de l’Aula d’Acollida. d. Espai d’orientació al món laboral (PTT) 3. Bloc de centre = espai de notícies 4. Bloc de tutoria = eina de comunicació família-escola 5. Bloc de coordinació intercentres = Coordinadors i assessors de llengua, Interculturalitat i Cohesió Social 6. Bloc personal = espai de reflexió sobre temes d’educació

APLICACIONS DIDÀCTIQUES, algunes consideracions Cal que els professors siguem competents tecnològicament per gestionar l’instrument (gestió de les opcions, la plantilla, les altes d’usuaris…) La pràctica donarà resposta als nostres dubtes sobre l’ús educatiu dels blocs. Els blocs són espais de col·laboració i cal potenciar aquesta particularitat. Cal provar estratègies diferents (per setmanes, per trimestres; per unitats de contingut…). És una bona manera de trencar rutines i inèrcies. Cal ordenar les entrades amb etiquetes clares i descriptives que guiin a l’alumne a trobar la informació. Cal respectar el dret a la intimitat de l’alumne i no exposar en públic els seus errors. La solució en aquests casos és crear un bloc privat.

Cal planificar amb tots els ets i uts l’explotació didàctica del bloc: establir els objectius, definir el paper dels usuaris-editors, establir les normes de publicació (gestió d’etiquetes, links, imatges…). És convenient no editar entrades massa extenses i presentar la informació de manera clara i ordenada. Cal fer un ús progressiu del bloc d’aula. Començar amb experiències puntuals o amb propostes ben definides, tant pel que fa als continguts com pel que fa al temps. Després es pot anar ampliant la seva presència a la matèria. Puntualment, es pot usar el bloc com a pàgina web i enllaçar les entrades al menú lateral. És necessari dedicar una sessió a la presentació del bloc d’aula i a la descripció de les seves funcions. APLICACIONS DIDÀCTIQUES, algunes consideracions (II)

Cal que els alumnes es facin seu el bloc, que entenguin que és una eina de tots i no només del professor. Promoure el feed-back amb els alumnes a través dels comentaris. Pel que fa a la participació dels alumnes en l’edició d’entrades:  Es pot crear un usuari-classe i fer que els alumnes signin les seves entrades. Té l’inconvenient de l’anonimat.  Es pot convidar individualment a tots els alumnes. En aquest cas, és recomanable que cada alumne afegeixi a les seves entrades l’etiqueta amb el seu nom. D’aquesta manera, d’un cop d’ull es poden revisar totes les entrades de cada alumne.  Es pot convidar a cada alumne a crear el seu propi bloc. En aquest cas, és indispensable tenir-los agregats en una suscripció pública, per fer-ne el seguiment. Cal revisar i avaluar l’ús del bloc. L’avaluació es pot fer a mig procés a la final. Compartir amb altres docents l’experiència d’ús del bloc. APLICACIONS DIDÀCTIQUES, algunes consideracions (III)

Participants del curs Els blocs i la seva aplicació a l’aula