Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porDavid Revuelta Medina Modificado hace 9 años
1
CONTEXTUALITZACIÓ I GESTIÓ DE L’AULA DIGITAL Román Rodríguez Cap de projectes del CETEI rrodriguez@cetei.info 30 de juny de 2010
2
Nou paradigma de l’educació Gestió de l’aula digital Recursos, eines i estratègies INDEX
3
… tornem a parlar de TICs?
4
… o parlem de persones?
5
… els temps estan canviant canvi sociològic (no només tecnològic)
6
… els temps estan canviant
7
… vida quotidiana...
8
Els nostres alumnes...
9
… ens connectem més Espanya: 24,3 milions d'internautes (60,5% de la població). La joventut catalana es connecta a Internet en percentatges molt superiors a les mitjanes europees, mentre que els adults ho fan en percentatges inferiors.
10
Els nostres alumnes...
11
Espanya és el primer país d'Europa i el segon del món (després de Brasil) en percentatge d'internautes que participen en xarxes socials. … participem cada cop més
12
Els nostres alumnes... Font: Pew Research Centre
13
… i creem contingut nou Aproximadament el 67 % dels adolescents mantenen una pàgina personal o han col·laborat en la creació d'una pàgina web, han compartit material original (fotos, textos, música...), o han creat nou contingut a partir de la barreja de materials diversos trobats a la xarxa.
14
Cap a on ha d'evolucionar l'educació en aquest context canviant?
15
Potser cap a una pedagogia 2.0? Més interactiva i multitasca? Més individualitzada? Més audiovisual? Més…?
16
Si s’ha d’educar diferent aquesta generació... De quines eines disposem???
17
Les TAC i la Web 2.0: tecnologies per omplir amb continguts i metodologies l’escola de la Societat Xarxa
18
9 preguntes que tard o d'hora es fan els docents amb l’aparició de les TAC a l'aula Un exemple GESTIÓ DE L’AULA
19
1 Segur que cal portar les TAC a l'aula?
20
Competències bàsiques. Comunicació en context real. Societat del segle XXI.
21
2 Estic preparat per formar els meus alumnes amb les TAC?
22
Ensenyar mètodes Mostrar usos educatius Aprendre amb ells
23
3 Quantes hores cal que dediqui a les TAC?
24
Racionalitzar activitats. Procés lent d'adaptació. Constància vs. intensitat.
25
4 És millor assistir a cursos de formació o autoformar-se?
26
La formació pot obrir la gana! Fem camí caminant. Experimentació i aplicació progressiva a l'aula.
27
5 No perdré molt temps a classe amb qüestions tècniques?
28
Les TAC són mitjans, Les TAC, al servei de l'asso- La informació és una liment de les competències. mercaderia, l'experiència NO! no objectius.
29
6 Quantes activitats TAC he de dur a l'aula?
30
Qualitat vs. quantitat. Adaptació al context. No ser víctimes de les preses.
31
7 Existeixen perills a l'hora de treballar les TAC amb menors?
32
Precaució sempre. Educació i informació. Supervisió dels objectes 2.0. Per saber-ne més cliqueu aquíaquí
33
8 A qui recorro quan tingui dubtes amb les TAC?
34
Blogosfera educativa. Xarxes docents. Marcadors socials.
35
9 Amb les TAC, seré millor docent?
36
Les TAC no ens fan millors. Rebutjar-les empobreix Hem d'ensenyar per aprendre, la nostra docència. i aprendre per ensenyar.
37
Recursos, eines i estratègies
38
Cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES
39
Cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES
40
Cruïlla Santillana Edebé RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES
41
Documents Fulls de Càlcul Presentacions Treball en grup Compartir Edició i emmagatzematge online Per saber-ne més cliqueu aquíaquí Google Docs RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES
42
Podcast Per saber-ne més cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES
43
Per saber-ne més cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES
44
Per saber-ne més cliqueu aquíaquí
45
Cliqueu aquíaquí Cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES
46
Cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES
47
Cliqueu aquíaquí RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES
48
Per més informació sobre el Projecte 1x1, dos enllaços clau: IMAE http://imae.wikispaces.com/ Projecte EduCAT 1X1 http://educat1x1.ning.com/ RECURSOS, EINES I ESTRATÈGIES
49
Per realitzar aquesta presentació hem emprat, sovint modificant-les, diapositives de procedències diverses: Diapositives 3, 5, 6, 7, 9, 11: SEBAS MURIEL. Modelos de integración de las TIC en educación. http://www.slideshare.net/sebasmuriel/intervencin-smh- educacin-11http://www.slideshare.net/sebasmuriel/intervencin-smh- educacin-11 Diapositives 8, 10, 12, 14, 16, 17: JAMIE TUBBS. Blogs, Wikis, and Other Cool Tools for Education in a Flat World. http://www.slideshare.net/jtubbs/blogs-wikis- and-other-cool-tools-for-education-in-a-flat-worldhttp://www.slideshare.net/jtubbs/blogs-wikis- and-other-cool-tools-for-education-in-a-flat-world Diapositives 18 a 36: ANTONIO SOLANO. 10 preguntas que, tarde o temprano, se hacen quienes llevan las TIC al aula. http://detextos.blogspot.com/http://detextos.blogspot.com/ Diapositiva 43: NESTOR ALONSO. Blogs y educación. http://www.slideshare.net/nestoralonso/blogs-y-educacin http://www.slideshare.net/nestoralonso/blogs-y-educacin LES FONTS
50
MOLTES GRÀCIES! Román Rodríguez rrodriguez@cetei.info Alguna pregunta? Presentació realitzada per membres de l’equip CETEI: Román Rodríguez, Antoni Alberich I Raúl del Castillo, en el marc del projecte 1x1 com a sessió de sensibilització a centres que han entrat en el 1X1 SSTT del Baix Llobregat.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.