LA VIDA A LES COLÒNIES INDUSTRIALS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

REUNIÓ DE PARES LES TABLETS A L’AULA. PROGRAMA D’INNOVACIÓ EDUCATIVA La nostra escola s’apunta al programa, però no elimina els llibres de text, sinó.
PROYECTO “Llengües, cos i cura, d'un mateix i dels altres”
Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
CEIP PRÀCTIQUES II CURS 2008/2009
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Elaboració d’un mapa temàtic
Informació i sensibilització
AGO 2010 Campanya “La música a l’esplai”.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROGRAMACIÓ Casal 2012 Amàlia Castillo
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Pare Claret és un regal per a tots
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Experimentam amb la ciència
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
PROJECTE CIENTIFICTECNOLÒGIC
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Matemàtiques 3er E.S.O..
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
Informació i sensibilització
Són realment paràboles? Nivell: 3r d’ESO
Gèneres Musicals.
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
La Presència Educadora
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
XIII a Setmana de la solidaritat
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Coneixements i idees previs
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
TOTS ELS RECURSOS AL SERVEI D’UNA ACTUACIÓ D’EXIT
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
P-5 Curs
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
OBJECTIUS: S’ADREÇA A: ACTIVITATS: El Projecte Comarques pretén que:
Desenvolupament d'una aplicació web per a viatgers
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Transcripción de la presentación:

LA VIDA A LES COLÒNIES INDUSTRIALS SÍLVIA SALA NATALIA MUÑOZ ESTER TARRÉS LÍDIA RODRÍGUEZ

INTRODUCCIÓ CONTEXTUALITZACIÓ JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS RECURSOS METODOLOGIES ESTRATÈGIES RECERCA DOCUMENTAL

UNITAT DIDÀCTICA SESSIONS: 1 A 6 AMB LES SEVES CORRESPONENTS ACTIVITATS PAPER DEL MESTRE PAPER DELS ALUMNES DISTRIBUCIÓ DE L’AULA DURADA DE LA SESSIÓ CONTINGUTS ESPECÍFICS I OBJECTIUS

SESSIÓ Nº1 INTRODUCCIÓ A LA INDUSTRIALITZACIÓ (DIÀLEG PER PREGUNTES) LOCALITZACIÓ DE LES PRIMERES INDÚSTRIES A CATALUNYA (MAPA) RECERCA D’INFORMACIÓ SOBRE LA SEVA FAMILIA DURANT L’INDUSTRIALIZACIÓ (EXPERIÈNCIES AVIS, FOTOGRAFIES…)

SESSIÓ Nº2 EXPOSICIÓ DE L’INFORMACIÓ FAMILIAR OBTINGUDA (DIFERENTS EXPERIÈNCIES) CONCEPTE COLÒNIA INDUSTRIAL (LA VIDA I EL CANVI SOCIAL) EXPLICACIÓ SOBRE LA XERRADA D’UN SENYOR, I LA VISITA A LA COLÒNIA VIDAL (INCITAR LA CURIOSITAT) FORMULACIÓ DE LES PREGUNTES PER LA XARRADA

SESSIÓ Nº3 VISITA SOBRE EL SENYOR QUE VA VIURE A UNA COLÒNIA INDUSTRIAL REALITZACIÓ DE LES PREGUNTES FETES ANTERIORMENT

SESSIÓ Nº4 REFLEXIÓ SOBRE LA XERRADA DE LA SESSIÓ ANTERIOR (DEBAT, OPINIÓ, VALORACIÓ…) AL S.XIX GRAN PRESÈNCIA DE LES COLONIES: PER QUÈ? PER QUÈ DE LA SEVA SITUACIÓ GEOGRÀFICA?

SESSIÓ Nº5 VISITA A LA COLÒNIA VIDAL: ITINERARI

QUINS ASPECTES HAN CANVIAT? COM VIVIEN? (FEINA, ESCOLA, FESTES…) SESSIÓ Nº6 REFLEXIÓ SOBRE LA VISITA A LA COLÒNIA VIDAL QUÈ SABÍEM I QUÈ SABEM? QUINS ASPECTES HAN CANVIAT? COM VIVIEN? (FEINA, ESCOLA, FESTES…)

ITINERARI ON ANEM? QUÈ I COM HO FAREM? QUÈ VEUREM? QUÈ PRETENEM?

ITINERARI PARADA 0: INTRODUCCIÓ PARADA 1: COLÒNIA OBRERA PARADA 2: LA FÀBRICA

REFLEXIÓ SOBRE LA PRÀCTICA PUNTS POSSITIUS: COOPERACIÓ, REFLEXIÓ, VALORS MORALS I ÈTICS XERRADA SENYOR: MOTIVACIÓ I COMPARTIR EXPERIÈNCIES ITINERARI: RELACIÓ TEORIA-PRÀCTICA UTILITZACIÓ DEL MEDI COM A LABORATORI D’APRENTATGE INTERACCIÓ FAMÍLIA-ALUMNES

REFLEXIÓ SOBRE LA PRÀCTICA PUNTS NEGATIUS: INTERACCIÓ FAMÍLIA-ALUMNES ITINERARI: POCA CAPACITAT DE DESCOBRIMENT (CAIRE TANCAT)

EXPOSICIÓ: COLÒNIES INDUSTRIALS MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA NI POBLES NI CIUTATS: COLÒNIES

EXPOSICIÓ: COLÒNIES INDUSTRIALS

EXPOSICIÓ: COLÒNIES INDUSTRIALS

EXPOSICIÓ: COLÒNIES INDUSTRIALS

EXPOSICIÓ: COLÒNIES INDUSTRIALS

EXPOSICIÓ: COLÒNIES INDUSTRIALS

MOLTES GRÀCIES A TOTS I TOTES!