ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CRÈDIT DE SÍNTESI LA CERDANYA 2º cicle ESTADES DE 3 A 5 DIES.
Advertisements

Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
L’ENTRENAMENT ESPORTIU
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
David Obrador Sala. Octubre 2007 Novembre 2008
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Projecte de Diversificació Curricular
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
LA VIDA A LES COLÒNIES INDUSTRIALS
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
La consciència fonològica a P-3
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
1 1.
JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Principis de l’entrenament
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La consciència fonològica a P-4
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
DISENY D’UN ITINERARI INTERDISCIPLINAR EN EL MEDI NATURAL: CASTELLITX
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
La gestió curricular de competències
“EL PALIC, un model per a les illes”
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
les competències bàsiques
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Curs d’Introducció a l’Ultimate
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
LA PROGRAMACIÓ I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
La consciència fonològica a P-5 i 1er
CRAI: Unitat de Docència
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD” Professor: Jaume Casamort Ayats

CONCEPTE D’UNITAT DIDÀCTICA  “UD” La UD és un conjunt de sessions pedagògicament programades, i que fan referència a un procés d’ensenyament/aprenentatge, més o menys llarg, tancat, complet i que s’articula al voltant d’un eix temàtic integrador. La UD ha de respectar les prescripcions normatives de l’àrea o matèria a la que pertany i ha de contemplar tots els elements curriculars fonamentals.

CONCEPTE D’UNITAT DIDÀCTICA  “UD” La “UD” es pot dividir en parts o subunitats més petites, concretes i específiques. UD BÀSQUET (15 Sessions) 1.- Tècnica individual (10 Sessions) 2.- Tàctica elemental i principis competitus (5 Sessions) La “UD” pot agrupar-se amb altres unitats de la mateixa naturalesa formant unitats de programació més amples. UNITATS DIDÀCTIQUES CURS SESSIONS UNITAT DE PROGRAMACIÓ UD VOLEIBOL UD BÀSQUET UD FUTBOL SALA UD HANBOL 1R ESO 2N ESO 3R ESO 4T ESO 15 ESPORT COL·LECTIUS 60 SESSIONS/280

Legislació educativa i decrets curriculars vigents. EL DEPARTAMENT O SEMINARI D’EDUCACIÓ FÍSICA ÉS EL RESPONSABLE DE LA PLANIFICACIÓ I PROGRAMACIÓ DE L’ÀREA DE L’EF I DEL DESENVOLUPAMENT I LA IMPLEMENTACIÓ DE LES “UUDD” PRIMER NIVELL CONCRECCIÓ: “Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya” Legislació educativa i decrets curriculars vigents. SEGON NIVELL DE CONCRECCIÓ: “IES/Centre Docents” Projecte Curricular de Centre (PCC) Projectes Curriculars d’etapa/cicle/curs  PC d’ESO, BAT, CF, ERE. TERCER NIVELL CONCRECCIÓ: “Departaments Didàctics/Seminaris” Projecte Curricular d’Àrea  PC de Matemàtiques, PC de Ciències Naturals, ... “Departament o Seminari d’EDUCACIÓ FÍSICA ” “Projecte Curricular de l’Àrea de l’Educació Física” PC d’etapa/cicle/curs  ESO, Batxillerat, CF, Estudis tècnics esportius UUDD  UNITATS DE PROGRAMACIÓ QUART NIVELL DE CONCRECCIÓ: “ PROFESSORAT”  LES SESSIONS

ESTRUCTURA DE LA UNITAT DIDÀCTICA I.- TÍTOL / NOM II- JUSTIFICACIÓ III.- OBJECTIUS/COMPETÈNCIES IV.- CONTINGUTS V.- METODOLOGIA VI.- ACTIVITATS VII.- AVALUACIÓ VIII.- ADAPTACIONS CURRICULARS IX.- DOCUMENTACIÓ I BIBLIOGRAFIA X.- SESSIONS SESSIONS UNITATS D’APRENENTATGE Pràctiques/teòriques/avaluatives/especials

TÍTOL O NOM DE LA “UNITAT DIDÀCTICA” La UD ha d’identificar-se amb un nom o títol. Això ens permetrà DIFERENCIAR i RELACIONAR la “UD” amb les altres “UUDD” de l’àrea o matèria. Establir els OBJECTIUS i les COMPETÈNCIES de la “UD”, tant generals com específiques. Determinar la DURADA de la “UD”. Número de sessions  X/280. TEMPORITZAR la “UD dins de l’etapa: curs, trimestre, setmanes i dies. Proposar les ORIENTACIONS METODOLÒGIQUES i DOCIMOLÒGIQUES de la UD. Estructurar internament i seleccionar LES ACTIVITATS FORMATIVES de la UD

JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA El “perquè” de la seva elecció Aspectes pedagògics Contribució a l’educació i a la formació de l’alumnat Adequació al perfil individual i social de l’alumnat Característiques físiques, motrius, psicològiques, socials, interessos, actituds, necessitats, etc. Relacions amb el marc curricular Currículum oficial, projecte educatiu, projecte curricular de centre, projecte curricular d’àrea, etc. Possibilitats i límits. Equip docent. Geografia. Clima. Pressupost. Equipaments, instal·lacions, materials, etc. (Propis / aliens)

OBJECTIUS/COMPETÈNCIES DE LA “UD” Especificació dels objectius d'aprenentatge de la UD en relació a: 1. FETS, CONCEPTES, SISTEMES CONCEPTUALS SABERS 2. PROCEDIMENTS SABER FER Habilitats motrius, tècniques esportives, etc. 3. ACTITUDS VALORS I NORMES SABER ESTAR - SABER ACTUAR – SABER COMPORTAR-SE B. Relació amb altres objectius d’etapa i d’àrea C. Especificació de les competències de la UD i la seva relació amb les competències de l’àrea de l’Educació Física i les generals i bàsiques de l’etapa

CONTINGUTS DE LA UNITAT DIDÀCTICA ESPECIFICACIÓ DELS CONTINGUTS INTERNS DE LA “UD” DISCIPLINARS RELACIO AMB CONTINGUT D’ALTRES UUDD DE L’ÀREA DE L’EF INTRADISCIPLINARS RELACIÓ AMB ALTRES CONTINGUTS D’ALTRES ÀREES O MATÈRIES (Geografia/Història/Filosofia/Anglès/Matemàtiques/etc) INTERDISCIPLINARS RELACIÓ AMB CONTINGUTS TRANSVERSALS (Actituds, valors, normes, conductes i habilitats socials, etc.) TRANSDISCIPLINARS

METODOLOGIA DE LA UNITAT DIDÀCTICA ESTABLIR I DETERMINAR ELS MÈTODES DIDÀCTICS Globals, analítics, mixtes. LES FORMES DIDÀCTIQUES Exposició, demostració, descobriment guiat, plantejament de problemes, etc. ELS MEDIS DIDÀCTICS Pissarra, projeccions, murals, pòsters, material, equipament, etc.

ACTIVITATS DE LA UNITAT DIDÀCTICA TIPUS D’ACTIVITATS GLOBALS / ANALÍTIQUES DEFINIDES / OBERTES DESENVOLUPAMENT / APRENENTATGE EXPERIMENTACIÓ / CREACIÓ PROGRESSIÓ I ALTERNÀNCIA INTENSITAT, VOLUM, CÀRREGA, REPETICIONS, ADEQUACIÓ, DURADA, ETC. CARÀCTER TEÒRIQUES, PRÀCTIQUES, MOTIVACIONALS, D’INICIACIÓ, DE SÍNTESI, D’AVALUACIÓ, DE REFORÇAMENT, ETC.

AVALUACIÓ DE LA UNITAT DIDÀCTICA INICIAL / FORMATIVA / FINAL INDIVIDUAL / GRUPAL CRITERIAL / NORMATIVA AUTOAVALUACIÓ / COEVALUACIÓ PROCEDIMENTS/ CONCEPTES / ACTITUDS

ADAPTACIONS CURRICULARS DE LA UNITAT DIDÀCTICA OBJECTIUS I CONTINGUTS ACTIVITATS MATERIAL AVALUACIÓ ALTRES

BIBLIOGRAFIA DE LA UNITAT DIDÀCTICA LLIBRES APUNTS REVISTES AUDIOVISUALS PÀGINES WEB Etc.

“Nom” de la Unitat Didàctica Sessions “Nom” de la Unitat Didàctica SESSIÓ: 1,2,3 / N OBJECTIUS de la SESSIÓ PROCEDIMENTALS: CONCEPTUALS: ACTITUDINALS: COMPETÈNCIES: MATERIAL PART INICIAL Controls/ Presentació/ Explicació / Motivació / Activació / Escalfament, ... PART PRINCIPAL Exercicis Activitats Orientacions Adaptacions Feed-backs Etc. Exercicis/Activitats Variacions Temps/Grups Incidir en .... Feed-back Adaptar ... Observacions PART FINAL Revisió i valoració de la sessió / Constatació de dificultats / Progrés individual / Desactivació / Estiraments / Tornada a la normalitat / .... Dibuix Esquema