La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

DISENY D’UN ITINERARI INTERDISCIPLINAR EN EL MEDI NATURAL: CASTELLITX

Presentaciones similares


Presentación del tema: "DISENY D’UN ITINERARI INTERDISCIPLINAR EN EL MEDI NATURAL: CASTELLITX"— Transcripción de la presentación:

1 DISENY D’UN ITINERARI INTERDISCIPLINAR EN EL MEDI NATURAL: CASTELLITX
Autor: Pere Palou Garau Tutor: Joan Fuster Matute UNITAT DIDÀCTICA METODOLOGIA/ OBJECTIUS GUIA SORTIDA CONCLUSIONS OBJECTIUS. Objectius generals de la Unitat Didàctica: Iniciar l'alumne en les activitats de supervivència. - Realitzar una bona organització prèvia dels elements a utilitzar en la sortida o ruta. - Comprovar i examinar durant les sessions els coneixements adquirits. - Evitar possibles lesions de les extremitats inferiors. - Saber com utilitzar els diferents implements proposats per a la ruta. - Aprendre a tenir cura del medi ambient. - Endinsar directament i íntegrament en l'entorn natural, aprenent a valorar-lo i respectar-lo. - Adquirir les habilitats de desplaçament bàsiques per anar per la muntanya amb desimboltura, confiança i seguretat. - Apropar una de les formes d'oci actiu més accessible, saludable i integradora de totes poden practicar-se en l'entorn natural. - Desenvolupar actituds de cooperació. L'educació física ja ha demostrat ser capaç de despertar l'interés per la pràctica en els esports que en ella es tracten (Gómez et al., 2012) La base d'aquesta proposta d'unitat didàctica és el senderisme, el qual es presenta com un contingut les possibilitats educatives estan més que justificades (Casado, 2010), no obstant a continuació es mostren alguns dels seus potencials(Arribas, 2008; Martínez et al., 2001; Martínez i García, 2008): Per què el senderisme? - Perquè és la forma bàsica (la més natural i primitiva) d'accés a la naturalesa. - Perquè la marxa a peu és el sistema de locomoció més senzill i natural, accessible a tots. - Perquè serveix de base motriu (i d'accés) a la resta d'activitats a la naturalesa. - Perquè manté i millora la condició física, de manera saludable i distesa. Perquè s'acosta a altres activitats, no necessàriament esportives, però de coneixement del medi a nivell històric, social, natural i cultural. CRITÈRIS D’AVALUACIÓ - Conèixer les diferents formes de caminar segons el pendent. - Conèixer els elements a utilitzar en cada sortida o ruta. - Interpretar adequadament els mapes. - Conèixer i utilitzar correctament la brúixola - Cuidar i respectar el medi ambient. - Conèixer l'imprescindible que ha d'anar a la motxilla. - Adquirir habilitats de desplaçament bàsiques per anar per la muntanya amb desimboltura, confiança i seguretat. - Adquireix actituds de cooperació. La guia didàctica de la sortida consta de: Road book Activitats per a fer a la sortida Activitats per fer a casa després de la sortida - Aportació de coneixement tant als alumnes com al professorat. - Aportació personal sobre autors del tema. - Intenció de portar-lo a la pràctica. - No saber els resultats de la guia. Circuit circular Ermita de Castellitx. Fotografia feta per T. Gomila). (Les cases de Binicomprat. Fotografia de T. Gomila). OBJECTIUS: 1. Realitzar una guia didàctica, per al professorat dels instituts, d’una zona històrica de Mallorca. 2. Donar a conèixer una zona amb un cert valor ambiental, natural, cultural i paisatgístic. 3. Inculcar l’hàbit d’utilitzar amb respecte la natura com a font de coneixement i esplai. 4. Descobrir de manera divertida un lloc proper, però molt desconegut, a les persones que realitzaran la sortida. 5. Investigar i conèixer els diversos autors i les diverses propostes didàctiques que treballen les activitats en el medi natural com a font de desenvolupament i creixement pels alumnes. 6.Donar a conèixer un esport saludable, econòmic i familiar a la població METODOLOGIA: - Comparar legislació Illes Balears i Catalunya. - Recerca bibliogràfica i consulta de guies editades a Mallorca. - Reunir-me amb el professorat dels instituts on vull posar en pràctica la meva guia. - Treball de camp. - Redacció del TFM i la guia Tresquem per Castellitx. (Els plàtans del torrent de Castellitx. Fotografia realitzada per T. Gomila) REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES * Arribas, H. (2008). Una puerta (entre) abierta: oportunidades educativas en el medio natural. Ágora para la educación física y el deporte, 7, 7-34. * Casado, J. M. (2010). El deporte de orientación en el ámbito educativo: Posibilidades didácticas del gimnasio I. Emásf, Revista Digital de Educación Física, 2(7), * Gómez, A., Rosa, M., Sánchez-Alcaraz, B. J. y De la Cruz, E. (2012). Análisis de las preferencias, las prácticas y la satisfacción deportiva de alumnos de ESO. Trabajo presentado en el I Seminario Científico Internacional de la Red Universitaria Euro Americana de Actividad Física, Deporte y Recreación, Murcia, España. * Martínez, F. J. y García, A. J. (2008). Itinerarios didácticos por Fuente Álamo (Murcia), una estrategia educativa de innovación en el proceso de enseñanza-aprendizaje en educación secundaria. Espiral. Cuadernos del Profesorado, 1(1), * Martínez, L., Murillo, J., Sicilia, A., Pascual, R., Ramírez, P., Amate, M. y Santos, M. (2001). La construcción de propuestas de actividades en el medio natural para primaria: las actividades en el medio natural en la escuela. Deporte y cambio social en el umbral del siglo XXI, 2,


Descargar ppt "DISENY D’UN ITINERARI INTERDISCIPLINAR EN EL MEDI NATURAL: CASTELLITX"

Presentaciones similares


Anuncios Google